Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Springet på TV2- hvad synes I?

Side 10 ud af 15 (141 indlæg)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Thats right :)

Hvad gav du egentlig for standen? Du havde 12 eller 16 kvm, ik?
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:12

Helt ærligt.

Codeworks'' koncept holder ikke en meter. De forsøger at løse et ikke eksisterende problem. Som forældre har jeg ikke én eneste gang stået i børnehaven og tænkt "hvis jeg dog bare havde et billede af, hvad mit barn har foretaget sig i dag". Kunne de derimod skrue et koncept sammen der kunne bringe mig 10 minutter tidligere hjem - så ville de have gang i noget stort.

De blev udstillet som meget uprofessionelle - sådan en historie er jo skåret til, så måske var de i virkeligheden ikke helt så utjekkede, som de fremstod.
Jeg lo nok mest af:
"Med en pris på 2 kr. pr. billede, skal vi faktisk bare sælge 8 billeder i hver institution dagligt for at det løber rundt......"
- i min datters børnehave gik der ca. 50 børn. Det betyder, at jeg skulle købe et billede ca. hver 4. dag, hvis deres system skulle løbe rundt i den børnehave. Det ville jeg nok gøre i starten, men år ud og år ind? -Næppe.
Jeg lo også af:
"I løbet af (husker ikke tidsterminen) skal vi gerne ver ude i 60-70% af alle danske børnehaver."
- havde de overværet blot et enkelt møde i en børnehavebestyrelse og set, hvad der kan gøres til et problem, så tror jeg nok, de kunne have forudset andre barierrer end stivnakkede IT-afdelinger.
Jeg har f.eks. lige måttet skrive under på, at billeder af mine børn og deres "værker" fra billedkunst må offentliggøres på skolens forældreintranet. Mon ikke der ét eller andet sted i det danske land sidder forældre, der ikke synes, det er fedt at blive bombaderet med tilbud om at købe billeder af sine børn.
Mærk efter selv - hvor mange ture har du taget i rutchebaner i forlystelsesparker? Prøv at sammenligne dette tal med, hvor mange fotos, du har købt. For mit vedkommende er resultatet ca. 10-0. Nogle skoler tillader ikke engang at der bliver taget årlige skolefotos af eleverne, fordi de ikke vil have kommercielle interesser indenfor dørene.

Det var dejligt at se deres optimisme, og hvis de bruger krudtet på at oparbejde en ny idé i stedet for at bekrige hinanden, så skal der såmænd nok også kunne komme noget ud af det.

Mon ikke de gennemtænker tingene lidt bedre næste gang.

mvh Hans
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:13
Vi stod på den danske stand som er lavet af IT Brancheforeningen. Jeg mener vi gav 20-30.000 kr.
Så roder du med it er ITB et must!

Dbh Martin
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:17
Som sædvanlig spændende at se :) Jeg synes specielt det var sjovt at se to så vidt forskellige virksomheder, i helt forskellige dimensioner.

Synd det gik skidt for de to gutter fra Codeworks, men den slags sker jo :| jeg må indrømme jeg heller ikke kan se det helt geniale i konceptet, som Mikkel siger kan det vel ikke være så svært at få fat i billederne alligevel, men på den anden side er det vel meget nemmere samt mere lige til for ikke-IT kyndige, på den måde som de indførte.

Hvad angår Mr. Martin så er det et interessant produkt og sikkert noget med stort potentiale i, men jeg synes også det virkede som om at det ikke hang godt nok sammen med de forventede planer.

Michael: Tænker du på Cebit i Hannover? Det ville i hvert fald have været mere givende for dem skulle jeg mene, men synes generelt ikke det virkede som om de havde undersøgt meget med den masse der, men det er selvfølgelig nemt at sidde og være dømmende på baggrund af nogle sammenklippede tv billeder :)
Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:20
Der var jeg vist lidt for langsom, det fik Martin jo selv svaret på, og tilmed med et uddybende spørgsmål i mellem ;)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Skrevet kl. 23:22

Det er jo til at overkomme. Og har bestemt også op til flere omgange overvejet messen, det er jo lidt lettere end at løbe alle de potentielle distributører på døren..

Og ja, roder med lidt it, som jeg gerne vil have ud til den købe kraftige pøbel :)

Men det har faktisk været lidt sværere end jeg havde regnet med, at få lokket distributørerne til at købe og distributere et produkt der ikke hedder Microsoft, CA, Macromedia osv.

Men det kender du jo sikkert alt til mht. SpamFighter, hvis du har forsøgt at få det ud gennem den kanel..

Måske man skulle overveje at lave et alternativt distributions firma, der kunne distributere alle vi "mindre" fastpositionerede software udvikleres software til de respektive handelskanaler.. :)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 23:26

Egentlig havde jeg tænkt mig slet ikke at kommentere på aftenens udsendelse, da vi alle oven på dén vist nok kan skrive flere forum-sider til end hvad godt er... og ja, Martin, duholdt dig enten foruroligende meget i skindet med eder og forbandelser, eller også skal dette tilskrives editoren på programmet Det er jo trods alt Public Service...

Helt ærligt... jeg kan slet ikke stoppe med at grine, efter at se Henrik Sørensen fra Codeworks hænge ind over bordet med en finger i vejret, som en anden utålmodig 7klasses-elev til mødet med Topledelsen indenfor den IT-sektion de skulle charme sig ind på!! Og så igen... hallo, vågn op, det er Danmark det her... det offentlige er ikke noget man kalkulrer med 60-70% på indenfor 1 år, UANSET hva' produkt man kommer frem med af hatten. Det er bureaukrati.

Dertil synes jeg som alle andre herinde af Mr. Martin har fat i et produkt der unægteligt er et voksende marked, men alt alt for optimistisk tidshorisont på lanceringen.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 23:30

Serviceoplysning:

Springet afsnit 5 bliver genudsendt på lørdag kl. 13.15.

(Jeg fik ikke set det idag, så det måtte jo undersøges...)

Hr. Vicevært:

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 23:31
Michael:
Hvis ikke du har været på CeBIT endnu kan det i hvert fald varmt anbefales, hvis ikke er det i hvert fald en stor oplevelse, og du har muligheden for at møde et hav af kontakter.

Som almindelig gæst er det ikke engang så slemt dyrt, og hvis du ikke gider til at køre til Hannover findes der vist op til flere danske busture der går der ned :)

Man kan også få en speciel forhandlerbillet der giver adgang til en eksklusiv distributørafdeling, jeg ved dog ikke om det udelukkende er med henblik på salg fra distributørerne til forhandlere, eller om det også er for virksomheder der er interesserede i at komme i kontakt med distributørerne for at sælge til dem... Men de er der i hvert fald, så det burde være til at komme i kontakt med de rette folk den vej.

Mads:
Det klip med fingeren sad jeg også og morede mig lidt over ;)
Fra Vesterbro
Tilmeldt 11. Apr 05
Skrevet kl. 23:37

Takker for den Sune.

Så må jeg hellere tage mig sammen i år :)

Side 10 ud af 15 (141 indlæg)