Hvad gav du egentlig for standen? Du havde 12 eller 16 kvm, ik? |
Helt ærligt.
Codeworks'' koncept holder ikke en meter. De forsøger at løse et ikke eksisterende problem. Som forældre har jeg ikke én eneste gang stået i børnehaven og tænkt "hvis jeg dog bare havde et billede af, hvad mit barn har foretaget sig i dag". Kunne de derimod skrue et koncept sammen der kunne bringe mig 10 minutter tidligere hjem - så ville de have gang i noget stort.
De blev udstillet som meget uprofessionelle - sådan en historie er jo skåret til, så måske var de i virkeligheden ikke helt så utjekkede, som de fremstod.
Jeg lo nok mest af:
"Med en pris på 2 kr. pr. billede, skal vi faktisk bare sælge 8 billeder i hver institution dagligt for at det løber rundt......"
- i min datters børnehave gik der ca. 50 børn. Det betyder, at jeg skulle købe et billede ca. hver 4. dag, hvis deres system skulle løbe rundt i den børnehave. Det ville jeg nok gøre i starten, men år ud og år ind? -Næppe.
Jeg lo også af:
"I løbet af (husker ikke tidsterminen) skal vi gerne ver ude i 60-70% af alle danske børnehaver."
- havde de overværet blot et enkelt møde i en børnehavebestyrelse og set, hvad der kan gøres til et problem, så tror jeg nok, de kunne have forudset andre barierrer end stivnakkede IT-afdelinger.
Jeg har f.eks. lige måttet skrive under på, at billeder af mine børn og deres "værker" fra billedkunst må offentliggøres på skolens forældreintranet. Mon ikke der ét eller andet sted i det danske land sidder forældre, der ikke synes, det er fedt at blive bombaderet med tilbud om at købe billeder af sine børn.
Mærk efter selv - hvor mange ture har du taget i rutchebaner i forlystelsesparker? Prøv at sammenligne dette tal med, hvor mange fotos, du har købt. For mit vedkommende er resultatet ca. 10-0. Nogle skoler tillader ikke engang at der bliver taget årlige skolefotos af eleverne, fordi de ikke vil have kommercielle interesser indenfor dørene.
Det var dejligt at se deres optimisme, og hvis de bruger krudtet på at oparbejde en ny idé i stedet for at bekrige hinanden, så skal der såmænd nok også kunne komme noget ud af det.
Mon ikke de gennemtænker tingene lidt bedre næste gang.
mvh Hans