Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til for at skaffe investorer?

Side 10 ud af 12 (118 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Hej Morten

Jeg har siddet og læst tråden her over et par aftener, og der er flere ting der slår mig - og med fare for at gå for tæt på - springer jeg lige ud i det alligevel :·) for måske du kan bruge det til noget.

Først og fremmest virker du meget svingende - hvilket jeg godt kan forstå. Men det går lige fra det helt sorte hul og op på den lyserøde sky. Du nævner også (og mener det sikkert ikke) at du er så desperat at du kunne finde på at ty til kriminalitet. Dette er ikke så smart at skrive - hvis en potentiel investor en dag googler dig og læser indlægget :·)

Jeg forstår dig sagtens... du brænder for det og vil det vildt gerne - og det skulle helst være i går. Nu har jeg selv været turen igennem, og jeg nærmer mig nu 5 års hårdt arbejde som nu bærer frugt. Men det har været en lang og sej kamp - med både glæder og bestemt også frustrerende tider.

Jeg er en ildsjæl hele vejen igennem - og har absolut fighter spirit... men... kom det en dag til at min mand sagde »familien eller firmaet« - så er jeg ikke et sekund i tvivl om at jeg ville vælge familien. (at han så fik en røvsyg og kedelig kone er så en anden sag - hehe).

Her kommer så min lille hemmelighed - de første 3 år gav virksomheden underskud... det er sgu lang tid... i sær hvis der ikke er noget at tage af i den periode. Nu går det heldigvis meget bedre og den rigtige vej. Det har taget 5 år.... Hvorfor har du så travlt? Hvad skal du nå?

Shopskifte... Det er ikke en ny shop som løser det du står i lige nu. Jeg er enig i at din shop trænger til en kærlig hånd - men det kan komme med tiden - lidt af gangen :·)

Dernæst - prøv at sætte dig ned og regne ud hvor meget du ville tjene hvis du solgte dit varelager indenfor de næste 4 måneder - med udsalgstider og det hele. Regn så ud hvor stort et varelager og antal besøgende der skal til for at nå dit mål på den korte tid... og regn så ud hvad det koster at få de besøgende ind i shoppen.

Jeg håber ikke jeg er for direkte - men det er sådan lige de ting jeg tænker, efter selv at have været turen i gennem. Jeg er sikker på at du har nogle supergode ideer - og jeg siger ikke at du ikke skal brænde for dem og kæmpe for dem - men måske skal det tage lige lidt længere tid - så der også er tid og overskud til familien samtidig. Hør evt nogle af Martin Thorborgs talkshow om at finde plads til de nære ting udover arbejdet - det er dem som kan give energi til at fortsætte efter sin drøm.

Gav det mon mening - eller er jeg bare pisse irriterende :·) ?

Nej Helle, du er ikke pisse irriterende, tværtimod. Du kan jo kun bruges som et godt forbillede Smile

Jeg har som sådan ikke travlt. Problemet er bare, at banken åbenbart har regnet med at vi ville have overskud fra dag ét, siden de var så svinske at give os penge og så tage dem tilbage igen når en del af dem faktisk allerede er brugt. Disse varer skal jo, som du selvfølgelig også er klar over, betales løbende måned + 30 dage efter modtagelsen, det vil sige at jeg har meget kort tid tilbage til at finde pengene. Derfor er jeg meget presset, og derfor svinger mit humør også meget. Men det hjalp heldigvis at få sovet oven på det Smile

Du ved jo også at vi i vores branche er så uheldige at vi i realiteten skal bestille varer et halvt år i forvejen 2 gange om året, ellers har vi ikke de nye produkter og vil heller ikke kunne skaffe dem. Det er et problem når man har en bank som man ikke kan stole på, og uden disse penge kan man jo ikke gøre opmærksom på sig selv så varerne bliver solgt. Nu ved jeg ikke hvor mange penge du bruger på markedsføring, men jeg ved at der skal rigtig mange penge til, specielt nu - men den fatter banken bare ikke.

Men som også sagt tidligere i tråden, jeg er hårdt presset på grund af min korte løbetid. Jeg skal i følge min bank skaffe investorer, ellers kan jeg heller ikke hente penge hos dem. Og uden penge, kan de nye kollektioner selvfølgelig ikke betales. Jeg finder så ud af her på Amino, at skulle finde en investor tager laaaaaaaang tid, og den tid har jeg ikke. Det betød at mit håb forsvandt helt, og håbet er langt fra ligeså stort som det var før jeg startede denne tråd. Jeg har haft perioder i dag hvor jeg har haft lyst til at sige fuck det hele, og hvor jeg 10 minutter senere har tænkt positivt.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:26
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg forstår sagtens din situation og frustration - og det er jo slet heller ikke i orden af banken hvis de har lovet dig et lån - og så bakker ud bagefter.

Jeg ville overveje nogle helt basic ting som eksempelvis et fysisk lagersalg. Problemet de første år med butik er at få realiseret sit varelager til bedst mulig pris og med hurtig omsætningshastighed. Ellers er der ikke penge til nye varer. Dernæst ville jeg køre hele regionen rundt og hænge sedler op i brugsen etc.

Og så til de kommende varer. Hvor vigtige er de mærker? Og er du sikker på de sælger?

Her vil jeg også mene at det helt klart vil være bedst at ringe og lægge kortene på bordet. Hvis du er åben og ærlig - vil du som regel også møde det den anden vej. Leverandørerne kan dog også være presset - men uanset hvad så vil du sove bedre om natten - og måske i kan finde en fælles god løsning.

Håber det bedste for jer :·)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:33

Ja, vi bliver jo desværre nødt til at ringe og fortælle det som det er, og håbe på at de er forstående.

Og til varerne: Vi får 4 nye mærker ind, hvoraf de to af dem er hammer vigtige. Jeg vil ikke ud med her hvilke mærker det drejer sig om, men jeg kan i hvert fald sige at det er nogle anerkendte og folkekendte mærker. Jeg er sikker på at de sælger...

Vi havde sådan set også planlagt et fysisk lagersalg/åbent hus i vores lokale forsamlingshus i forbindelse med de nye kollektioner hvor vi vil sælge de gamle kollektioner til nedsatte priser, og hvor vi vil sælge ud af de nye kollektioner til vores normale priser - blot for at gøre opmærksom på os selv.

Problemet her er, at der slet ikke er penge til at afholde dette overhovedet. Leje af lokalerne kan vi måske lige overkomme, men vi skulle jo også gerne have nogle besøgende. Og dem er der ikke penge til at skaffe Sad

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Morten Nielsen - Kidznet.dk:

Problemet her er, at der slet ikke er penge til at afholde dette overhovedet. Leje af lokalerne kan vi måske lige overkomme, men vi skulle jo også gerne have nogle besøgende. Og dem er der ikke penge til at skaffe Sad

Journalist + Ugeavis = Mange besøgende!

Trust me been there done that ;D Og så er det gratis ;D

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 21:46

Fashion-Seller:

Journalist + Ugeavis = Mange besøgende!

Trust me been there done that ;D Og så er det gratis ;D

Troede du havde kommet med dine sidste indspark? WinkStick out tongue

Spøg til side. Det er rigtigt hvad du siger. Normalvis plejer jeg at tænke på sådan noget, men det kører sgu ikke rigtigt for mig i disse dage..

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15086
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 21:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Spøg til side. Det er rigtigt hvad du siger. Normalvis plejer jeg at tænke på sådan noget, men det kører sgu ikke rigtigt for mig i disse dage..

Jamen du ser ik mulighederne lige pt, så var nødtil at skrive det ;D

Du bør gøre to ting!

1: Fra Torsdag holde en lang weekend, hvor du ik tænker eller gør noget ved dit projekt. Nyd det gode vejr, æd en masse is, leg med dine børn evt tag et eller andet sted hen (sommerland, park eller what ever), og få clearet dine tanker fuldstændigt.

2: Skriv alle dine ideer ned på et papir, og så kig på dem i næste uge, så hovedet og kroppen kan få ro... Du trænger til hvile, så du kan se hullerne og fiduserne, fremfor at køre i en ensporet rille!

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 22:08

Vi er også sikre på ideen med affiliate, men igen så kræver det at en programmør får lavet en kode i vores checkout-del. Og hvordan dette laves, og hvad det koster har jeg ingen anelse om. Men igen, det koster jo penge at få en til at lave sådan et stykke arbejde, og det er penge som vi på liggende gipsindbundet fod ikke har Sad

Jeg ville starte med partner-ads. Her kan du komme igang som annoncør for 1.000,- kr. og hvis du har adgang til koden i Jeres shop, så kan du selv smide salgskoden ind, se beskrivelse her: http://www.partner-ads.com/dk/leadogsalgskode.htm.

Herudover ville jeg bruge AdWords, du kan starte med en gratis gavekode på 300,- kr.: http://www.google.dk/intl/da/adwords/kampagne/getstarted.html. Brug den tid det tager at lave specifikke annoncer for hvert af Jeres produkter. I skal ikke findes på søgeordet "børnetøj", da Jeres udvalg er for lille, men byd istedet på varianter af f.eks. Karl-a strømpebukser:

"Karl-a strømpebukser i lyserød med prinsesse", "Karl-a strømpebukser lyserød", "Karla strømpebukser i pink", "Karl-a strømpe bukser med prinsesse bagpå" osv. osv.

Jeg ville også vente med en ny shop, der er folk der tjener masser af penge på grimmere shops. Det handler mere om vareudbud, konkurrencedygtige priser, god kundeservice og at skaffe trafik til siden.

Igen vil jeg opfordre til at droppe idéen med en investor. Start med at få en aftale i stand med leverandørerne. Skrab herefter så mange penge sammen som overhovedet muligt via ekstraarbejde og salg af Jeres eksisterende varelager.

Når I så skal bestille varer hjem næste gang, så tænk lige tilbage på Jeres situation fra nu og de kommende måneder frem. Overvej så om det var besværet værd, inden I tager afsted på messe og lader Jer forblænde. Der er mange andre værdier i livet end de materielle! Held og lykke med det hele!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 23:06

Fashion-Seller:

Jamen du ser ik mulighederne lige pt, så var nødtil at skrive det ;D

Du bør gøre to ting!

1: Fra Torsdag holde en lang weekend, hvor du ik tænker eller gør noget ved dit projekt. Nyd det gode vejr, æd en masse is, leg med dine børn evt tag et eller andet sted hen (sommerland, park eller what ever), og få clearet dine tanker fuldstændigt.

2: Skriv alle dine ideer ned på et papir, og så kig på dem i næste uge, så hovedet og kroppen kan få ro... Du trænger til hvile, så du kan se hullerne og fiduserne, fremfor at køre i en ensporet rille!

Tak for påmindelsen. Det vil jeg gøre! Big Smile

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Fra  VeloMania Skrevet kl. 23:09

Nicolaj Thomasen:

Vi er også sikre på ideen med affiliate, men igen så kræver det at en programmør får lavet en kode i vores checkout-del. Og hvordan dette laves, og hvad det koster har jeg ingen anelse om. Men igen, det koster jo penge at få en til at lave sådan et stykke arbejde, og det er penge som vi på liggende gipsindbundet fod ikke har Sad

Jeg ville starte med partner-ads. Her kan du komme igang som annoncør for 1.000,- kr. og hvis du har adgang til koden i Jeres shop, så kan du selv smide salgskoden ind, se beskrivelse her: http://www.partner-ads.com/dk/leadogsalgskode.htm.

Herudover ville jeg bruge AdWords, du kan starte med en gratis gavekode på 300,- kr.: http://www.google.dk/intl/da/adwords/kampagne/getstarted.html. Brug den tid det tager at lave specifikke annoncer for hvert af Jeres produkter. I skal ikke findes på søgeordet "børnetøj", da Jeres udvalg er for lille, men byd istedet på varianter af f.eks. Karl-a strømpebukser:

"Karl-a strømpebukser i lyserød med prinsesse", "Karl-a strømpebukser lyserød", "Karla strømpebukser i pink", "Karl-a strømpe bukser med prinsesse bagpå" osv. osv.

Jeg ville også vente med en ny shop, der er folk der tjener masser af penge på grimmere shops. Det handler mere om vareudbud, konkurrencedygtige priser, god kundeservice og at skaffe trafik til siden.

Igen vil jeg opfordre til at droppe idéen med en investor. Start med at få en aftale i stand med leverandørerne. Skrab herefter så mange penge sammen som overhovedet muligt via ekstraarbejde og salg af Jeres eksisterende varelager.

Når I så skal bestille varer hjem næste gang, så tænk lige tilbage på Jeres situation fra nu og de kommende måneder frem. Overvej så om det var besværet værd, inden I tager afsted på messe og lader Jer forblænde. Der er mange andre værdier i livet end de materielle! Held og lykke med det hele!

Nicolaj, din indgangsvinkel til Adwords har jeg aldrig tænkt over på den måde. Det vil jeg i hvert fald gøre nu! Så bliver klikpriserne heller ikke så høje, da der næppe er så stor konkurrence på så specifikke søgeord. Mange tak for tippet Big Smile

Vi havde også tænkt os at starte med partner-ads. Det kan være at jeg skal starte med at undersøge muligheden med sådan en kode med det samme Smile

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 23:46

Prøv også Yahoo/Bing/MSN, det hele køres fra samme konto: http://advertising.yahoo.com/smallbusiness

Det er muligvis kun 5% der bruger de søgemaskiner, men de er værd at tage med. Nu kan jeg se at I i forvejen er nummer 1 organisk på Yahoo med "Karl-a strømpebukser", men det er ikke sikkert I er det på alle varianter af søgesætningen. Der er ingen konkurrence på de ord overhovedet, så I kan nøjes med at byde 0.05€ pr. klik og være de eneste på annoncepladserne.

Hvis du googler lidt, så finder du sikkert også en gratis kode til Yahoo.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 10 ud af 12 (118 indlæg)