Nej Helle, du er ikke pisse irriterende, tværtimod. Du kan jo kun bruges som et godt forbillede Jeg har som sådan ikke travlt. Problemet er bare, at banken åbenbart har regnet med at vi ville have overskud fra dag ét, siden de var så svinske at give os penge og så tage dem tilbage igen når en del af dem faktisk allerede er brugt. Disse varer skal jo, som du selvfølgelig også er klar over, betales løbende måned + 30 dage efter modtagelsen, det vil sige at jeg har meget kort tid tilbage til at finde pengene. Derfor er jeg meget presset, og derfor svinger mit humør også meget. Men det hjalp heldigvis at få sovet oven på det Du ved jo også at vi i vores branche er så uheldige at vi i realiteten skal bestille varer et halvt år i forvejen 2 gange om året, ellers har vi ikke de nye produkter og vil heller ikke kunne skaffe dem. Det er et problem når man har en bank som man ikke kan stole på, og uden disse penge kan man jo ikke gøre opmærksom på sig selv så varerne bliver solgt. Nu ved jeg ikke hvor mange penge du bruger på markedsføring, men jeg ved at der skal rigtig mange penge til, specielt nu - men den fatter banken bare ikke. Men som også sagt tidligere i tråden, jeg er hårdt presset på grund af min korte løbetid. Jeg skal i følge min bank skaffe investorer, ellers kan jeg heller ikke hente penge hos dem. Og uden penge, kan de nye kollektioner selvfølgelig ikke betales. Jeg finder så ud af her på Amino, at skulle finde en investor tager laaaaaaaang tid, og den tid har jeg ikke. Det betød at mit håb forsvandt helt, og håbet er langt fra ligeså stort som det var før jeg startede denne tråd. Jeg har haft perioder i dag hvor jeg har haft lyst til at sige fuck det hele, og hvor jeg 10 minutter senere har tænkt positivt.
|
Jeg forstår sagtens din situation og frustration - og det er jo slet heller ikke i orden af banken hvis de har lovet dig et lån - og så bakker ud bagefter.
Jeg ville overveje nogle helt basic ting som eksempelvis et fysisk lagersalg. Problemet de første år med butik er at få realiseret sit varelager til bedst mulig pris og med hurtig omsætningshastighed. Ellers er der ikke penge til nye varer. Dernæst ville jeg køre hele regionen rundt og hænge sedler op i brugsen etc.
Og så til de kommende varer. Hvor vigtige er de mærker? Og er du sikker på de sælger?
Her vil jeg også mene at det helt klart vil være bedst at ringe og lægge kortene på bordet. Hvis du er åben og ærlig - vil du som regel også møde det den anden vej. Leverandørerne kan dog også være presset - men uanset hvad så vil du sove bedre om natten - og måske i kan finde en fælles god løsning.
Håber det bedste for jer :·)