Nej, det er sådan set samme sag i begge situationer. Robots.txt og META-robots er ikke en standard der fortæller søgemaskinerne om de skal INDEKSERE en side, men om de skal CRAWLE den :) Det er så ikke altid, at søgemaskinerne vælger at beholde sider i deres indeks, som de ikke må crawle. Det afhænger bl.a. af hvor mange andre der linker til siden. Er der mange dropper de den ofte ikke. Er der ingen er det min oplevelse at der lidt oftere sker. Men du kan aldrig være sikker. Hvis du vil være sikker på at de fjerner siden, skal du enten 301 redirecte den, returnere en 404 (410 hvis det skal gå hurtigere), eller ekskludere siden via webmastertools. Det sidste er det der slår igennem hurtigst, men skal så gøres side for side, eller directory for directory. |
Mikkel deMib Svendsen:Nej, det er sådan set samme sag i begge situationer. Robots.txt og META-robots er ikke en standard der fortæller søgemaskinerne om de skal INDEKSERE en side, men om de skal CRAWLE den :)
I know... på det punkt modsiger jeg dig ikke.
Mikkel deMib Svendsen:Det er så ikke altid, at søgemaskinerne vælger at beholde sider i deres indeks, som de ikke må crawle. Det afhænger bl.a. af hvor mange andre der linker til siden. Er der mange dropper de den ofte ikke. Er der ingen er det min oplevelse at der lidt oftere sker. Men du kan aldrig være sikker.
Så siger du egentlig også dér, at jeg har delvist ret i at sider bliver fjernet fra Googles indeks, omend det går meget langsomt, så sker det. Så jeg kan ikke rigtig se hvad denne diskution skulle til for. Du siger det samme som jeg. Den eneste forskel er at du har en anden oplevelse af hvor meget Google fjerner, mens at stort set hver gang jeg har testet ved kun at bruge robots.txt, har fået fjernet siderne fra googles indeks, og dermed har jeg en anden oplevelse.
Hæ.. Du behøver ikke fortælle mig hvordan man bedst får fjernet urls fra Googles indeks. læser du min første post, vil du der kunne se hvad det er jeg skriver jeg ville gøre. Og det er stort set det samme som du skriver her. :)Mikkel deMib Svendsen:Hvis du vil være sikker på at de fjerner siden, skal du enten 301 redirecte den, returnere en 404 (410 hvis det skal gå hurtigere), eller ekskludere siden via webmastertools. Det sidste er det der slår igennem hurtigst, men skal så gøres side for side, eller directory for directory.
MVH Kim