Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overdragelse af rengøringsfirma - kan det betale sig

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra SILKEBORG
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej allesa´mmen...

Håber virkelig i kan hjælpe mig.. er ved at overtage rengøringsfirma. Søger gode råd og tips til hvad jeg skal købe med hensyn til skat og moms osv... Jeg går og overvejer om det overhovedet kan betale sig at overtage anden rengøringsfirma.

mit spørgsmål går på med hensyn til den månedlige omsætning, skat og moms. den månedlige omsætning er på 130.000 kr.. Aner ikke noget om skat og moms og hvordan det skal trækkes fra... lad os sige jeg har 3 ansatte i virksomheden.. deres løn skal det trækkes fra i skatten eller momsen.. hvordan bliver det beregning. ved godt der skal betales moms 25%.. kan det passe man skal betale 60 % i skat.. hvor og hvordan skal det trækkes. og med hensyn til udgifter er der jo kun materialeudgifter og driftomkostninger til bilen.. men hvor skal disse udgifter trækkes når jeg modtager den månedlige omsætning på 130000 for rengøringsarbejde.. nogen der kan lave et eksempel på hvordan sådan en månedlige overskud kan se ud.. bare eksempel...altså når skat moms osv er trukket fra.....

er ved at overtage virksomheden så håber i kan hjælpe med at give nogle fif.. vil gerne have det helt på plads... skal også have revisor men håber stadig i kan svare på mit spørgsmål...

venter spændt på svaar .... ( :

Og noget helt andet.. ved nogen herinde om der vil ske besparelser indenfor kommunernes børnehaver/SFO.

VENLIG HILSEN

ADAM

Tilmeldt 14. Apr 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:13

Det er farligt at overtage firmaet da der f.eks. kan komme lønkrav for tidligere ansatte. Opret et nyt selskab og overtag aktiverne. Så har du et "clean cut"

Spørg en advokat og revisor tilråds. Det koster godt nok kassen men er givet godt ud.

Sørg for at der er skriftlige kontrakter og husk det er et usikkert marked så betal ikke for meget - f.eks. 6 måneders dækningsbidrag 1.

Held og lykke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:15

Nu afhænger det lidt af, om de ansatte skal overtages.

Det behøver bestemt ikke at være dårligt/farligt at overtage en eksisterende virksomhed.

MvH

Peter

Fra SILKEBORG
Tilmeldt 14. Mar 10
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:01

Tak for jeres svar.. nej de ansatte er nogle jeg selv finder..

Nuværende ansatte i firmaet er alligevel stoppet.

Tænker på om jeg selv skal drive firmaet eller ansatte nogen nye medarbejder, men om det kan betale sig. se venligst mit første indlæg øverst på siden.

venlig hilsen Adam

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)