Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder jeg en investorer?

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Amino'er

Tiden er nu den rette til at jeg skal finde den rigtige investorer til at kunne investere i mit talkshow. Det er nu nødvendigt for mig med mere professionelt grej, end min iPhone. Jeg skal dog heller ikke ud og have helt nyt videokamera og udstyr til 100 tusind, men kan sagtens finde noget godt brugt til billigere penge.

Jeg har sendt mail ud til et par gode interview emner og mener det vil virke useriøst hvis jeg tråder op med min iPhone. Jeg søger efter et Nikon videokamera, et stativ, mikrofon osv. Jeg søger også en lille start kapital til mit ApS som investoren så igennem kan få en procent-del af. 

Jeg vil høre jer, om i har erfaringer med hvordan man finder den rette til at smide omkring (plus, minus) 20.000,- til sådanne projekter, og om det muligvis er dig? 

På forhånd mange tak! 

Mvh. Thomas De Oliveira

Fra Odense
Tilmeldt 2. Aug 08
Indlæg ialt: 2966
Skrevet kl. 19:40

Hvordan får jeg som investor pengene ind igen?

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:40

Hej Thomas

Hvad kan du tilbyde en mulig investor?

En ting er jo at du finder det sjovt og fedt at lave dit talkshow, det er jo fint nok.

Men hvis du skal ud og have en investor med ind over skal der være en klar plan for hvordan det kommer til at give penge for investoren og også gerne en mulig exit-strategi indenfor 3-5 år.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:46
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Anders Christensen:

Hvad kan du tilbyde en mulig investor?

En ting er jo at du finder det sjovt og fedt at lave dit talkshow, det er jo fint nok.

Men hvis du skal ud og have en investor med ind over skal der være en klar plan for hvordan det kommer til at give penge for investoren og også gerne en mulig exit-strategi indenfor 3-5 år.

Jeg kan tilbyde en investorer xx procent del af min arbejdskraft med mine forskellige projekter, som så vil gå igennem mit fremtidige ApS. 

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 19:59

Bautik:

Hvordan får jeg som investor pengene ind igen?

Det gør du igennem de forretninger jeg laver, hvor jeg for eksempel er forhandler af nogen produkter, og er i gang med et politisk nyhedssite, som vil indtjene penge igennem reklame (selvfølgelig ikke med det samme) og et Adsense koncept jeg har i gang, osv. 

Mvh. Thomas

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 10
Indlæg ialt: 133
Fra  KompetenceKanalen A/S Skrevet kl. 20:17
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Thomas.

For at finde en invester, er det en god idé først om fremmest at få lavet en konkret præsentation af de projekter du omtaler. Selvom dit økonomiske behov er meget lille (ca. 20.000.-) vil det være nødvendigt for potentielle kapital indskydere at vide om det er realistisk at få deres penge igen.

Drejer det sig om et talkshow? Et nyhedssite? Noget tredje?

Og hvad er Adsense koncept? Er det "bare" Google AdSense på dit nyhedssite, ellers har du opfundet noget genialt?

Lav evt. en analyse for indkomstpotentialer og  hav noget konkret klar til en eventuel investerpræsentation.

God vind med projekterne.

Mange hilsner,

Mathias.

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:32

Mathias Hougaard:

Hej Thomas.

For at finde en invester, er det en god idé først om fremmest at få lavet en konkret præsentation af de projekter du omtaler. Selvom dit økonomiske behov er meget lille (ca. 20.000.-) vil det være nødvendigt for potentielle kapital indskydere at vide om det er realistisk at få deres penge igen.

Drejer det sig om et talkshow? Et nyhedssite? Noget tredje?

Og hvad er Adsense koncept? Er det "bare" Google AdSense på dit nyhedssite, ellers har du opfundet noget genialt?

Lav evt. en analyse for indkomstpotentialer og  hav noget konkret klar til en eventuel investerpræsentation.

Hej Mathias 

Først og fremmest, mange tak for dit indlæg

En investorer vil med de cirka 20.000,- købe sig ind i mit (fremtidige) ApS, hvor han/hun derved vil få en procent-del af de forretninger jeg laver. Det er blandt andet, Adsense/reklame indtjening på talkshowet, samt det politiske nyhedssite. Adsense konceptet, er ganske enkelt, og, også i brug i forvejen, der vil blive skrevet artikler/anmeldelser og derved vedhæftet Adsense annoncering. Også til sidst men ikke mindst levere jeg et produkt, hvor jeg cirka tjener 1000,- pr. ordre. 

Så man må sige, hvis der først blive investeret 20.000,- har en investor stor mulighed for at få dem ud igen, med overskud

Mvh. Thomas

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

""Så man må sige, hvis der først blive investeret 20.000,- har en investor stor mulighed for at få dem ud igen, med overskud.""

Det vil en investor helt sikkert sætte pris på Smile

Er det bare mig der har en dårlig dag...  eller vrimler det med folk der søger investorer , uden overhovedet at gøre sig den ulejlighed at sætte et budget , handlingsplan eller lignende op ?

Herudover er der de daglige henvendelser omkring "sponsorering" af mere eller mindre ligegyldige vents i fjerne egne af landet - uden nogen form for værdi for mit firma - altså ren velgørenhed.

Hvad er der blevet af gamle dyder - har du ikke råd, ja så må du vente og spare op , eller downgrade dine ambitioner en smule.

Sorry Thomas - ikke kun møntet på dig - men nu var det lige dig det gik ud over Smile

mvh

jesper

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 20:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas, sådan fungerer verden ikke.
For det første har du ikke brug for en investor...
Du har som 14 årig på dit skrivebord, 10 gange så meget udstyr som en middelstor radiostation havde adgang til for 20 år siden.
Det du har brug for er erfaring.
Nap et praktikophold på en radiostation etc, så du kan få fingrene ned i dejen.
Lige nu giver du udstyret skylden,, men det er dig der skal blive bedre og om du så købte en mikrofon til 5.000 kr. ville det stadivæk være der dig der talte i den.
Du har en fandens masse energi og det er fedt, men du har også monster meget at lære.

For det andet er der ikke nogen der investerer i noget som helst så unkonkret som det.
Du skal forklare dig selv meget bedre og vise en plan for hvordan pengene kommer igen og hvornår.

På med vanten min ven :-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 20:55

@Jesper

Det er bestemt ikke meningen at det skal virke sådan. Jeg er skam også og har været længe i gang med en beskrivelse i alle små detaljer, om hvordan man som investor har sikkerhed med sine penge. Jeg vil blot gerne vide hvordan man så finder de rette at sende det til. Om man skal søge i sit netværk, om der er en internet service der hjælper, osv. osv. :-)

Mvh. Thomas

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)