Jeg vil BESTEMT ikke anbefale strategier der bygger på "security by obscurity". Hele din strategi falder til jorden hvis f.eks. jeg laver et link undermappen. At overlade hele sikkerheden i din strategi til hvad andre folk nok ikke gør er for risikbelt, synes jeg. :)
Helt korrekt, men det er nu ikke hele min strategi som du nok også godt ved :)
Sammenholdt med det andet jeg siger, så falder det hele jo tilbage på om den hjemmesideløsning som er på domænet eller undermappen for den sags skyld tager hånd om problemerne eller ikke. og efter min mening som du jo nok også godt kender, så burde det være hjemmesideløsningen som tager hånd om problemet og ikke webhoteludbyderne.
det ville især blive ekstra irriterende, hvis nu webhoteller hjalp til med at løse nogen af domæneduplicate content problematikkerne, men så valgte at løse det på forskellige måder, og ligeledes forskelligt afhængig af OS, webhotel type m.v.
Jeg vil BESTEMT ikke anbefale strategier der bygger på "security by obscurity". Hele din strategi falder til jorden hvis f.eks. jeg laver et link undermappen. At overlade hele sikkerheden i din strategi til hvad andre folk nok ikke gør er for risikbelt, synes jeg. :)
Mikkel, du ved at det kræver en CatchAll redirect strategi for at komme udover "security by obscurity" problematikken, og hvilke websites findes der lige der benytter denne (CatchAll) strategi?
Når dine egne sites bygger på "security by obscurity" , kører du så ikke også selv en for risikabel sikkerhedsprofil?
Når du ikke har beskyttet dig mod, at folk kan linke til dine sites, med parametre der skaber duplicate content, forlader du dig på "security by security".
I betragtning af at du ikke har fejet for egen dør først, er det interessant at se hvor hurtig du er til at kritisere andre. Så kan vi ikke lukke denne snak om "det risikable ved at forlade sig på security by obscurity".
Sandheden er at ALLE sites forlader sig på "security by obscurity" hvad DC angår.
For at være lidt seriøse. Er der noget hosting udbyderne kan gøre for at støtte SEO eller skal de helst holde "nallerne" væk, da de kan gøre mere skade end gavn?
For at være lidt seriøse. Er der noget hosting udbyderne kan gøre for at støtte SEO eller skal de helst holde "nallerne" væk, da de kan gøre mere skade end gavn?
Helt klart det sidste.
At være hosting udbyder har INTET som helst med SEO at gøre.
Ja selvfølgelig er der ting de kan gøre. Men problematikken er jo at trådstarters liste er med billig webhoteludbydere. og der mener jeg ikke at man kan stille krav til SEO.
Men for at komme med nogle eksempler på hvad en hostingudbyder kunne gøre, så er det fx i form af guides som har eksempler på hvordan man i htacces kan bestemme om det skal være med eller uden www. - hvordan man fjerner trailing slashes som også er et stort problem på rigtig mange servere. (http://www.amino.dk//members////ktj_2D00_media.dk/default.aspx) Altså en hjælp til hvordan man kan gøre forskellige ting. og så måske stille nogle værktøjer til rådighed i webhoteladministrationen fx redirect værktøjer.