Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dublicate content vs. webhoteller

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige skrevet et blogindlæg om De søgemaskine fjendtlige webhoteller. Problematikken går ud på, at webhotellerne ikke gør noget for at hjælpe deres kunder med at undgå dublicate. Det er muligvis helt fint. Eller også er det et punkt, hvor de burde forbedre sig.

Jeg håber at du vil læse indlægget og derefter give din holdning.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 09:43

Rigtigt godt (har smidt en kommentar). Hotellerne tænker alt for meget på at konkurrer på prisen end på servicen.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Apr 06
Indlæg ialt: 561
Skrevet kl. 09:58

Hej Erik,

Pluk de lavest hængende frugter først. Det er utroligt let for en udvikler at sikre sin applikation, hvorimod der som hostingudbyder ikke er ret meget at gøre, hvis ikke udvikleren/applikationen er i orden.

Restriktioner såsom automatisk redirect fra www.example.com til example.com kan let blive et irritationsmoment, fremfor en service.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:02
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Erik, jeg synes helt du har misforstået webhotterls opgave. De stiller blot en "webplads" til rådighed - de kan og skal ikke tage ansvaret for det du placerer der.

Du kan ikke lave en løsning der på nogen måde sikrer mod duplicate content på tværs af alle publicersingsløsninger du måtte ligge på webhotellet.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:02

Hey

Jeg ser det lidt sådan at ud fra din liste hvor det jo stort set kun er billige udbydere der er tale om, så her mener jeg ikke at det er udbyderens ansvar at dem der laver hjemmesiderne på deres servere ikke kan finde ud af at lave hjemmesiderne ordentligt.

yderligere snakker du om private hjemmesider, og der vil jeg ikke mene at DC er et problem for kunden, da de jo stort set kun bruger deres hjemmeside til at vise for venner, familie og bekendte. De har ikke brug for at blive fundet via Google. selvfølgelig er det da sjovt for en privat person at der kommer brugere på deres side uden de har givet en webadresse, men det er ikke det primære for en privat.

Problemet er samtidig også at langt de fleste udbydere ikke aner noget om søgemaskineoptimering og søgemaskinerne, og det synes jeg også er fint nok, da de jo bare skal sørge for at serverne er stabile og oppe 24/7. det er deres område og det de ved en masse om.

Tager du de dyrere steder, fx enavn. De har heller ikke så meget viden om emnet, men de lytter gerne. Der har jeg mange gange rådgivet dem om hvad de skal være opmærksomme på når vi fx snakker DC og andre ting som kan blive et problem, og derefter har de rettet deres servere ind efter det enten ved at skabe en nem måde at rette det på i selve administrationen af serveren, eller ved at give dem det htaccess kode som man skal bruge. 

Min konklusion er at hvis man vil noget med sin hjemmeside nytter det ikke noget at tænke alt skal være så billigt som det overhovedet kan være, for det kan nemlig ikke betale sig i længden.

Men ud over det hvis man vil noget med sin hjemmeside må man enten sætte sig ind i hvordan det fungerer eller få fat i de rigtige mennesker til opgaven.

Tag fx din problematik med Apache, det er ikke et problem hvis hjemmesideløsningen i sig selv er lavet ordentlig fra starten af, da den jo så tager hånd om fx det DC problem du omtaler. yderligere kan hjemmesideløsningen også tage hånd om mange andre problematikker hvad angår DC og SEO.

Men igen at få noget ordentlig koster jo også penge, og det vil private jo ikke betale for, det er i hvert fald de færreste som vil det.

MVH Kim

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 10:05

Jakob Søndergård:

Pluk de lavest hængende frugter først. Det er utroligt let for en udvikler at sikre sin applikation, hvorimod der som hostingudbyder ikke er ret meget at gøre, hvis ikke udvikleren/applikationen er i orden.

Restriktioner såsom automatisk redirect fra www.example.com til example.com kan let blive et irritationsmoment, fremfor en service.

Nu tænkte jeg på helt simple løsninger, som ikke burde kunne skabe problemer. På et unix hotel kunne der f.eks. automatisk blive placeret en .htaccess fil der redirecter fra www.example.com til example.com. Dette vil ikke give problemer for udvikleren, for udvikleren kan jo bare ændre i filen eller slette den.

Fordelen er for de brugere der ikke er teknisk minded, og derfor aldrig selv ville rode med en .htaccess fil.

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 10:07

Mikkel deMib Svendsen:

Erik, jeg synes helt du har misforstået webhotterls opgave. De stiller blot en "webplads" til rådighed - de kan og skal ikke tage ansvaret for det du placerer der.

Du kan ikke lave en løsning der på nogen måde sikrer mod duplicate content på tværs af alle publicersingsløsninger du måtte ligge på webhotellet.

Næe nej, de skal heller ikke sikre imod dublicate content, for det kan de naturligvis ikke. Men de kunne holde deres ikke teknisk mindede brugere lidt i hånden, og hjælpe dem på vej.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du kan ikke forvente at få rådgivning, når det ikke er det du køber

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3533
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 10:13

Erik Pilgaard Hejlskov:

Jakob Søndergård:

Nu tænkte jeg på helt simple løsninger, som ikke burde kunne skabe problemer. På et unix hotel kunne der f.eks. automatisk blive placeret en .htaccess fil der redirecter fra www.example.com til example.com. Dette vil ikke give problemer for udvikleren, for udvikleren kan jo bare ændre i filen eller slette den.

Fordelen er for de brugere der ikke er teknisk minded, og derfor aldrig selv ville rode med en .htaccess fil.

Det kan nettop også blive et irritationemoment, for skal webhotellet bestemme om jeg skal have domænet med eller uden www? jeg har det bedst med WWW, andre har det bedst uden. og så skal jeg til at slette linjer i htaccesfilen hver gang jeg køber et webhotel?

Kim Tetzlaff

🚀 Hastighedsekspert ⚙️WordPress hjemmesider 🎯SEO
Siden 1995 - hjemmeside Udvikling og teknisk optimering af hjemmesider
👉 Mere om mig

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 10:23

KTJ-Media.dk:

Det kan nettop også blive et irritationemoment, for skal webhotellet bestemme om jeg skal have domænet med eller uden www? jeg har det bedst med WWW, andre har det bedst uden. og så skal jeg til at slette linjer i htaccesfilen hver gang jeg køber et webhotel?

Det tager da ikke lang tid lige at rette. Du skulle sikkert igang med .htaccess filen alligevel ;-)

Mit forslag med automatisk at smide en .htaccess fil ind, var ment som en hjælp til dem der ikke har en dyt forstand på .htaccess. Den skal ikke hjælpe udvikleren, han kan sagtens klare sig selv :-)

Men som du selv nævner tidligere i tråden, så er private muligvis ligeglade med at optimere ift. søgemaskiner, og så kan en løsning jo være ligegyldig. Det er muligvis også det webhotellerne selv tænker.

Side 1 ud af 5 (47 indlæg)