Hey
Jeg ser det lidt sådan at ud fra din liste hvor det jo stort set kun er billige udbydere der er tale om, så her mener jeg ikke at det er udbyderens ansvar at dem der laver hjemmesiderne på deres servere ikke kan finde ud af at lave hjemmesiderne ordentligt.
yderligere snakker du om private hjemmesider, og der vil jeg ikke mene at DC er et problem for kunden, da de jo stort set kun bruger deres hjemmeside til at vise for venner, familie og bekendte. De har ikke brug for at blive fundet via Google. selvfølgelig er det da sjovt for en privat person at der kommer brugere på deres side uden de har givet en webadresse, men det er ikke det primære for en privat.
Problemet er samtidig også at langt de fleste udbydere ikke aner noget om søgemaskineoptimering og søgemaskinerne, og det synes jeg også er fint nok, da de jo bare skal sørge for at serverne er stabile og oppe 24/7. det er deres område og det de ved en masse om.
Tager du de dyrere steder, fx enavn. De har heller ikke så meget viden om emnet, men de lytter gerne. Der har jeg mange gange rådgivet dem om hvad de skal være opmærksomme på når vi fx snakker DC og andre ting som kan blive et problem, og derefter har de rettet deres servere ind efter det enten ved at skabe en nem måde at rette det på i selve administrationen af serveren, eller ved at give dem det htaccess kode som man skal bruge.
Min konklusion er at hvis man vil noget med sin hjemmeside nytter det ikke noget at tænke alt skal være så billigt som det overhovedet kan være, for det kan nemlig ikke betale sig i længden.
Men ud over det hvis man vil noget med sin hjemmeside må man enten sætte sig ind i hvordan det fungerer eller få fat i de rigtige mennesker til opgaven.
Tag fx din problematik med Apache, det er ikke et problem hvis hjemmesideløsningen i sig selv er lavet ordentlig fra starten af, da den jo så tager hånd om fx det DC problem du omtaler. yderligere kan hjemmesideløsningen også tage hånd om mange andre problematikker hvad angår DC og SEO.
Men igen at få noget ordentlig koster jo også penge, og det vil private jo ikke betale for, det er i hvert fald de færreste som vil det.
MVH Kim