Jeg kan i hvert fald huske hvad der skete, da et meget stort Amerikansk hosting center - RackSpace, for nogle år siden ville "optimere" for kunderne. De vurderede at de der søgemaskine-robotter tog for meget båndbredde og spærrede derfor for alle søgemaskinerne på netværksniveau! Det var kun fordi vi havde nogle venner på søgemaskinerne, der kunne hjælpe os med at teste, at deres crawler IP's blev afvist på samtlige domæner hos RackSpace, at vi fandt ud af det. Det er jo ikke noget den enkelte kunde sådan lige kan tjekke.
Jeg har oplevet andre, lidt mindre katastrofale, eksempler på hvad der sker når hosting virksomheder begynder, at "optimere" tingene for kunderne. Den slags optimering er jeg meget gerne fri for :)
Det er fint nok, at de stiller kodestumper og gode råd til rådighed - men de skal dog passe enormt meget på, at det de så stiller til rådighed faktisk også virker som det skal og at informationerne er korrekte. Og netop på det punkt vil mange hosting udbydere nemt fejle fordi de simpelt hen ikke har den ekspertiser og erfaring der skal til for, at give korrekt rådgivning om f.eks. SEO. Og så er det altså bedre at lade være. Forkerte "gode råd" om SEO er absolut ikke godt.