Kære alle Nu igen skal jeg bruge tid på at slette og rette i diverse tråde, fordi en Amino er gået efter manden og ikke bolden. Igen for 10. gang er der advokater inde i billedet og jeg bruger bare så lang tid på den slags. Der er desværre alt for mange der tror at nettet er for sjovt og at det de laver ikke har konsekvenser i den virkelig verden. Fra nu af koster det 1.000 kr. + moms at få ændret eller slettet beskeder på Amino. Det betyder ikke at jeg bare sletter det man beder mig om, jeg kigger på det fra gang til gang, ganske lige som nu. Der er selvfølgelig undtagelser, men tænk jer nu om før i skriver. Så husk, det du skriver på nettet skal du tåle at kunne se på forsiden af Ekstra Bladet om 30 år, kan du ikke det, så lad være med at skrive det. Dbh Martin |
Vigtigt, alle bør læse denne tråd!
... Kan moderatorne ikke rydde op i den slags? |
Jeg gider bare ikke bruge tid på det mere. Dbh Martin |
PM er ok hvis du ikke vil skrive det her :-) |
|
Men det er bare vigtigt at vi alle sammen er klar over at vi står til ansvar for hvad vi skriver, selvom det er på nettet. Skriver vi at en person er uærlig, at et firma er svindlere etc. Så ender vi med en vis form for sandsynlighed med at skulle betale mange penge, med mindre at vi kan bevise at vi har ret. Selvom man har ret, kan det alligevel komme til at koste mange penge i juridisk bistand og en masse tid. Dbh Martin |
|
Der er efterhånden debatter jeg ikke gider deltage i, alene fordi jeg ikke ønsker at poppe op på google når man søger på bestemte ord. Jeg vil være ret ked af at potentielle kunder skulle finde nogle udtalelser i en meget grimt sprog, hvis de googler mig. Så derfor prøver jeg at undgå det. Mikkel har jo været effektiv med optimeringen, så intet er hemmeligt når først der er trykket Submit ![]() mvh Carsten |
Personligt lader jeg mig ikke trække rundt i manegen af tåbelige advokater. Ja, de skriver da til mig en gang imellem men indtil nu har det jeg har sagt aldrig ført til hverken retssager eller erstatningsansvar. Det er nok fordi jeg som sagt holder mig til ting jeg kan bevise, eller personlige holdninger til ting, som det er helt lovligt at have og give udtryk for. Men en ting er hvad jeg skriver på min egen blog - noget andet er hvad jeg skriver her på Amino eller andre steder på Nettet. Her må det være ejeren af det pågældende site der bestemmer hvad der må og ikke må skrives. På Amino er det Martin, og det må vi alle naturligvis respektere. |
Mikkel, nu skriver du som regel i generelle vendinger (på din blog) og ikke rettet imod en specifik virksomhed. Gør man ikke det (eller ikke holder sig til faktuelle forhold, der kan bevises) kan man meget vel få en bøde smidt efter sig. Særligt hvis man udtaler sig om en konkurrende virksomhed. Såfremt der skulle sidde nogen, der ikke kender til det juridiske: Markedsføringslovens kapitel 2 |