Min blog er drevet af mig personligt, og det er mig personligt der udtaler mig både her, på min blog og mange andre steder. Som privatperson er jeg ikke underlagt Markedsføringslovens bestemmelser da jeg ikke markedsfører, på samme måde som en journalist eller anden blogger ikke er det. Det ville være noget andet, hvis det var en firmablog, for et af de mange firmaer jeg helt eller delvist ejer.
Ser du på f.eks. aviserne er det også helt tydeigt at der accepteres meget vide rammer for bestemmelserne. F.eks. har der på det sidste været mange krænkende, nedsættende og direkte urigtige informationer i de aviser der direkte konkurrerer med Nyhedsavisen/Avisen.dk.
Dato: 05-12-2006 18:38:57 Forfatter: Mikkel deMib Min blog er drevet af mig personligt, og det er mig personligt der udtaler mig både her, på min blog og mange andre steder. Som privatperson er jeg ikke underlagt Markedsføringslovens bestemmelser da jeg ikke markedsfører, på samme måde som en journalist eller anden blogger ikke er det. Det ville være noget andet, hvis det var en firmablog, for et af de mange firmaer jeg helt eller delvist ejer.
Ser du på f.eks. aviserne er det også helt tydeigt at der accepteres meget vide rammer for bestemmelserne. F.eks. har der på det sidste været mange krænkende, nedsættende og direkte urigtige informationer i de aviser der direkte konkurrerer med Nyhedsavisen/Avisen.dk.
Det skal jeg ikke kunne sige om er rigtigt, Mikkel. Så meget kender jeg ikke til retspraksis på området (eller loven i det hele taget). Uddraget fra markedsføringsloven var også mere møntet på andre, der ikke kender til reglerne. Eksempelvis de, der udtaler sig om fusk og bedrag, som ikke kan dokumentere/bevise deres påstand.
Mht. om du skriver personligt eller i virksomhedsregi: Din copyright statement i bunden taler for virksomhedsregi (copyright Demib Holdings ApS). Blot til orientering.
Dato: 05-12-2006 18:38:57 Forfatter: Mikkel deMib Min blog er drevet af mig personligt, og det er mig personligt der udtaler mig både her, på min blog og mange andre steder. Som privatperson er jeg ikke underlagt Markedsføringslovens bestemmelser da jeg ikke markedsfører, på samme måde som en journalist eller anden blogger ikke er det. Det ville være noget andet, hvis det var en firmablog, for et af de mange firmaer jeg helt eller delvist ejer.
Men din weblog er placed på et domaene ejet af Redzoneglobal ApS og du haver copyright deMib Holding ApS? Jeg tro du faar svaert ved at ovverbevis en advokat om at der er en private weblog *LOL*
Men din weblog er placed på et domaene ejet af Redzoneglobal ApS og du haver copyright deMib Holding ApS? Jeg tro du faar svaert ved at ovverbevis en advokat om at der er en private weblog *LOL*
Hvad vil han få ud af at overbevise en advokat? Sådan fungerer vores system ikke... Desuden kan jeg ikke se hvad det vedkommer trådens emne/budskab, som vi burde lytte til, forstå og følge i stedet for den slags småbavl...
Hmm, ikke at jeg er normalt er en person der kommer med usobre udtalelser eller holdninger offentligt, så vil jeg da lige være sikker på hvad du mener med disse 1000kr.
Er der tale om en ''bøde'' hvis du opdager et indlæg du mener skal slettes, eller er der tale om, at man skal betale 1000kr, hvis man gerne vil have dig til at slette et for sig ?. Mener selv det er sidste nævnte, men vil bar lige være 100 :).
det er vist sletning og ændringer han mener. Synes det er klart formuleret her:
"Fra nu af koster det 1.000 kr. + moms at få ændret eller slettet beskeder på Amino. Det betyder ikke at jeg bare sletter det man beder mig om, jeg kigger på det fra gang til gang, ganske lige som nu."
Det er korrekt. Det er møntet på alle dem der skriver et indlæg og lige pludselig opdager at det kan findes på Google og derfor ombestemmer sig. Jeg har bare ikke tiden til det, men dem der vil betale skal da have servicen selvom jeg helst er fri.
Jeg har ændret lidt på konceptet, så istedet for at jeg skal have 1.000 kr. + moms, så skal jeg blot se at der er blevet indbetalt 1.000 kr. til Dansk Røde Kors. Jeg skal ikke tjene på det, jeg gider bare ikke lave nytteløst arbejde.
Dato: 08-01-2007 13:18:37 Forfatter: Martin Thorborg
Jeg har ændret lidt på konceptet, så istedet for at jeg skal have 1.000 kr. + moms, så skal jeg blot se at der er blevet indbetalt 1.000 kr. til Dansk Røde Kors. Jeg skal ikke tjene på det, jeg gider bare ikke lave nytteløst arbejde.
Dbh Martin
Lyder da godt :).. Altså.. At det går til et godt formål :)..
Hej Martin! Det vil nok også bidrage til anvendelse af et sprogbrug som er mere værdigt også for Aminoer der jo i mange tilfælde har egen virksomhed og dermed er "virksomhedsledere"!
Jeg har her flere gange bragt dette op - da jeg som det nu også fremgår - ikke finder at det er en debatmåde der fremmer forståelse. Som endvidere også kunne bidrage med sagsanlæg og sidst men ikke mindst er det jo også meget personligheds-afslørende adfærd - der på sigt ødelægger dine muligheder på markedet.
Så lad nedenstående blive en del af reglerne her: - at du ikke skriver som du taler - at du skriver om sagen og ikke personen - at du skriver for at hjælpe andre med afklaring til bedre forståelse