For mig at se betyder det at man forsøger at skabe værdi, omsætning, arbejdspladser, hjælpe børnene i Afrika, ell. lign. ud fra et "koncept", hvori iværksætteren er en uundværlig bærende kraft. Det er for mig således ikke specielt vigtigt hvad omsætningen og "seriøsitetsniveauet" er, hvis blot der er en vision og et drive.
Det er ikke noget speciel "flot" i at være iværksætter -> det kan de fleste præstere, men at blive en succesfuld iværksætter kræver talent og masser af slid. Men men men... Succes kan ikke nødvendigvis gøres op i kroner og øre!
Jeg har på det sidste set en stribe purunge bloggere o.lign. stikke hovedet frem her på Amino, hvoraf mange kalder sig selv iværksættere. De skal være så hjertligt velkomne. Jeg synes det er fantastisk at se netop det drive de ligger for dagen i så ung en alder, og glæder mig over at leve i en tidsalder hvor det kan lade sig gøre. Disse unge har i mine øjne succes, om end de ikke tjener store penge på det de laver.
Der er måske nogen, både unge og gamle, som bedriver iværksætteri uden den grad af seriøsitet som vi andre måske tager for en selvfølge, men skal vi ikke bare slå fast at det nok aldrig er dem som bliver de voldsomt succesfulde iværksættere.
Jeg synes ikke det er voldsomt vigtigt om du, jeg eller enhver anden "kan tillade sig" at kalde sig selv iværksætter, men tror på at min personer resultatet af mine handlinger og præstationer snarre end hvilken titel jeg bryster mig af.
I øvrigt fedt med Curo. Jeg vil utrolig gerne høre mere om hvad i går og laver en dag ved lejlighed :o) Vi er selv i opstartsfasen med et nyt koncept, og det bliver super super spændende.