Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal der til før man kan kalde sig 'iværksætter' ? :)

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 3. Sep 09
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey Folks!

Nu er jeg snart stødt ind i mange mennesker, der kalder sig iværksættere.. Nogen af dem er det helt klart, men andre har jeg tvivlet lidt på. Er man f.eks. iværksætter fordi man køber et domæne og blogger lidt om hverdagens strabasser?

Jeg bliver irriteret når ordet bliver misbrugt, da jeg selv har kæmpet hårdt for at være hvor jeg er nu med Curo Media osv...

Hvad synes i? Hvad indebærer det at kalde sig iværksætter? :)

Mvh.
Nørbæk

Juusu here and Juusu there..

Fra Helsingør
Tilmeldt 23. Nov 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Hvorfor kan man ikke slette sin virksomhed fra Indeks? Skrevet kl. 18:41

Det er ét krav - og det er at du sætter noget i værk!

Tilmeldt 24. Dec 09
Indlæg ialt: 240
Skrevet kl. 18:47

Peter Lauge:

Det er ét krav - og det er at du sætter noget i værk!

True.

Men jeg forstår dig godt Nikolaj!

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:00

For mig at se betyder det at man forsøger at skabe værdi, omsætning, arbejdspladser, hjælpe børnene i Afrika, ell. lign. ud fra et "koncept", hvori iværksætteren er en uundværlig bærende kraft. Det er for mig således ikke specielt vigtigt hvad omsætningen og "seriøsitetsniveauet" er, hvis blot der er en vision og et drive.

Det er ikke noget speciel "flot" i at være iværksætter -> det kan de fleste præstere, men at blive en succesfuld iværksætter kræver talent og masser af slid. Men men men... Succes kan ikke nødvendigvis gøres op i kroner og øre!

Jeg har på det sidste set en stribe purunge bloggere o.lign. stikke hovedet frem her på Amino, hvoraf mange kalder sig selv iværksættere. De skal være så hjertligt velkomne. Jeg synes det er fantastisk at se netop det drive de ligger for dagen i så ung en alder, og glæder mig over at leve i en tidsalder hvor det kan lade sig gøre. Disse unge har i mine øjne succes, om end de ikke tjener store penge på det de laver.

Der er måske nogen, både unge og gamle, som bedriver iværksætteri uden den grad af seriøsitet som vi andre måske tager for en selvfølge, men skal vi ikke bare slå fast at det nok aldrig er dem som bliver de voldsomt succesfulde iværksættere.

Jeg synes ikke det er voldsomt vigtigt om du, jeg eller enhver anden "kan tillade sig" at kalde sig selv iværksætter, men tror på at min personer resultatet af mine handlinger og præstationer snarre end hvilken titel jeg bryster mig af.

I øvrigt fedt med Curo. Jeg vil utrolig gerne høre mere om hvad i går og laver en dag ved lejlighed :o) Vi er selv i opstartsfasen med et nyt koncept, og det bliver super super spændende.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:06

Millard:
True.

Men jeg forstår dig godt Nikolaj!

Jeg synes det er lidt selvmodsigende. Hvis Peter har ret, hvilket jeg mener han har, er folk som sætter noget i værk iværksættere. Man er således ikke noget særligt, og det burde ikke være et problem om gud og hver mand brystede sig af den titel. Det gør ikke din, min eller andres succes mindre vigtig eller prestigefuld. Det ville tværtimod glæde mig hvis en større andel af den danske befolkning "satte ting i gang".

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 20:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Nikolaj

Jeg tror bare man skal glæde sig og hvad man har opnået! Og ikke gå så meget op i, hvad andre går rundt og kalder sig. Der er bestemt også mange der kunne være sure over at du kalder dig webbureau, det kan bare ikke betale sig at bruge tid på.

Hvis du virkeligt skal smykke dig med en fin titel, som er svær for andre at opnå. Jeg er f.eks. Civil Ingeniør, hvis ikke uddannede kalder sig det kommer der nogen efter dem. Men erhver har lov at kalde sig f.eks. IT-ingeniør.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:16

Lige tyv stjålet fra Wikipedia. Ikke at jeg siger, at sandheden altid står derHmm

http://da.wikipedia.org/wiki/Iv%C3%A6rks%C3%A6tter

En iværksætter er en person, der sætter nye initiativer i gang. Principielt set vil man kunne udpege offentligt ansatte, der har rollen som iværksætter (se Ildsjæl), men almindeligvis bruges udtrykket kun om den, der igangsætter ny produktion eller nye serviceydelser hos en virksomhed. Ofte bruges betegnelsen om folk, der starter virksomheder, som skaber nye produkter eller medvirker til en væsentlig, årligt tilvækst. Iværksættere er ofte omtalt politisk, da iværksætteri skaber forretningsmæssig fornyelse og i reglen også flere arbejdspladser. Dermed giver iværksættere på længere sigt meget positive bidrag til samfundet.

Der findes mange kendte iværksættere, blandt andre:

Folk, der viderefører en eksisterende virksomhed, bliver normalt ikke kaldt iværksættere. Det gælder for eksempel Mærsk Mc-Kinney Møller. Andre betegnelser der bruges om iværksættere er blandt andre "selvstændig", "ejerleder" og "entreprenør".

En særlig type iværksætter er vækstiværksætter

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:01

Lundsby:

Jeg tror bare man skal glæde sig og hvad man har opnået! Og ikke gå så meget op i, hvad andre går rundt og kalder sig. Der er bestemt også mange der kunne være sure over at du kalder dig webbureau, det kan bare ikke betale sig at bruge tid på.

Hvis du virkeligt skal smykke dig med en fin titel, som er svær for andre at opnå. Jeg er f.eks. Civil Ingeniør, hvis ikke uddannede kalder sig det kommer der nogen efter dem. Men erhver har lov at kalde sig f.eks. IT-ingeniør.

^^He said it!!! Mere præcist kan det vist ik udtrykkes!

Fra Kolding
Tilmeldt 10. Jan 06
Indlæg ialt: 742
Fra  Klubmodul ApS Skrevet kl. 00:51
Jeg synes du og andre skal slappe lidt af med brugen sf ordet iværksætter. Hvad er der galt med selvstændig? Der er sgu ikke mange nystartede tømrermestre der kalder sig iværksættere. Men åbner man en dødsyg butik på falkoner alle det sælger brugte pc-spil så er man iværksætter? Jeg tror det handler om hvad du lægger i ordet. Det er jo bare et ord... Mvh Jesper

Klubmodul - 600000 danskere, 800+ organisationer kan ikke tage fejl

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 01:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Sådan opfatter jeg forskellene:

Iværksætter: Starter et projekt, får projektet til at vækste, keder sig måske og sælger så projektet, når det som minimum er en breakeven forretning. Starter herefter et nyt projekt, og lader det hele starte forfra. Frank Rasmussen, Martin Thorborg m.fl. er glimrende eksempler på 'ægte' iværksættere. Ordet ægte skal selvfølgelig tages med et gran salt - jeg fremlægger ikke den absolutte sandhed, blot min opfattelse af begrebet.

Selvstændig: Starter en biks og hygger sig med den. Motivationen er mere eller mindre den samme hos en lønmodtager. Den selvstændige vil bare være sin egen chef, men har derudover ingen motivation til at starte nye projekter hele tiden, efterhånden som inspirationen opstår.

Groft skåret - jeg mener også der findes hybrider. Det er folk, som både er selvstændige, og driver iværksætteri ved siden af den faste indkomst.

Jeg synes generelt titelrytteriet har taget overhånd. Hver anden virksomhed kalder sig 'Media Media Media', 'webbureau' og en masse andet. Jeg savner, at flere virksomheder bare hiver tingene ned på det hele basale plan. Levér din kerneydelse, vær god til det du gør og yd en fremragende service.

Helt latterligt bliver det dog, når selvstændige/iværksættere i små- og mellemstore virksomheder kalder sig CEO - eller chief executive officer - eller administrerende direktør/direktør, når de driver enkeltmandsvirksomhed eller kun har to ansatte.

Nobody gives a fuck about titles (unless we're talking <title></title>.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)