Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import uden momsregistrering...

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Kolding
Tilmeldt 6. Feb 07
Indlæg ialt: 280
Fra  ... Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man nu driver et mindre "hobby" erhverv ved siden af, og dermed tjener mindre end de her famøse 50.000,- Kan man så stadig købe større vare partier uden for eu, selvom man hverken er momsregsitreret eller registreret som importør? -Betaler man så ikke bare tolden/momsen, uden at kunne få det tilbage..?

Tilmeldt 31. Dec 06
Indlæg ialt: 384
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis sælgeren i udlandet er med på at sælge til private er der intet problem i dette.

Du skal være opmærksom på at det ikke er indtjening men omsætning der skal være under 50.000,- og så er det begrænset hvor store varepartier der kan hentes hjem.

/Per

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Per Skovgaard Barslund:
Hvis sælgeren i udlandet er med på at sælge til private er der intet problem i dette.

Hvad er det for et svar? Der er jo ikke tale om privat køb når hensigten er videresalg.

Ifølge toldloven SKAL virksomheder som indfører varer, som ikke er i fri omsætning i EU importørregistreres ved Erhvervs og Selskabsstyrelsen før de påbegynder import. Pligten til registrering har intet med omsætningsgrænsen at gøre.

/Henrik

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, det var et godt spørgsmål som jeg også gad godt at vide..

Er det mon muligt at importere fra "ikke EU-lande" uden at være moms og importregistreret,

hvis man er lige ved at begynde, og har tænkt at drive det som en "hobby virksomhed"...

og ikke ved om man vil tjene mere end de 50.000...

En kyndig i denne område som kan hjælpe ?????

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

TheMaster:

Er det mon muligt at importere fra "ikke EU-lande" uden at være moms og importregistreret,

hvis man er lige ved at begynde, og har tænkt at drive det som en "hobby virksomhed"...

og ikke ved om man vil tjene mere end de 50.000...

Undskyld men læs dog hvad andre har skrevet .... der er tale om en omsætning på 50.000 DKK årligt  og ikke som du skriver en fortjeneste på 50.000 DKK.   Det er to vidt forskellige begreber.

En omsætning på 50.000 DKK er ganske lidt som de fleste ganske hurtigt vil overskride.

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil bare ganske kort bakke Henrik op - når der importøres varer fra lande uden for EU gælder momsregistreringsgrænsen reelt ikke - og uagtet hvor velment rådet om at importere som privatperson er, så er det altså et råd, der indebærer en overtrædelse af toldloven.

Kig eventuelt forbi: http://www.amino.dk/blogs/larsgosvig/archive/2010/02/21/moms-2-n-229-r-du-starter-selvst-230-ndig-virksomhed-momsregistreringsgr-230-nsen-og-de-f-248-rste-udgifter.aspx. Der har jeg skrevet lidt om momsregistreringspligt.

Vh
Lars

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars,

Hvad hvis det varer man skal importere har 0 % i told, og at man vil starte som privat i første omgang, hvor grænsen på de 50.000 i omsætning måske ikke vil overstige ..

Er det så muligt at importere disse varer som privat, hvor man ikke behøver at blive moms og importregistreret ? Så bliver man selvfølgelig nødt til at betale moms på 25 %..

Men kan man det ? eller skal man registrere sig????

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Som der står flere gange i denne tråd: Hvis du vil importere SKAL du momsregistreres!

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

TheMaster:
Er det så muligt at importere disse varer som privat, hvor man ikke behøver at blive moms og importregistreret ?

Hvorfor er det så vigtigt for dig at undgåat blive moms/ import registreret?

 

TheMaster:
Hvad hvis det varer man skal importere har 0 % i told, og at man vil starte som privat i første omgang, hvor grænsen på de 50.000 i omsætning måske ikke vil overstige

Alle vare fra ikke EU lande skal fortoldes også selvom toldtariffen er 0 % ..... så du slipper altså ikke for a blive importregistreret.

Mvh

Ravn

 

 

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn,

Jamen jeg ved jo ikke om jeg kommer til at lave en omsætning på de 50.000, så det naturligt at man i første omgang afventer at blive moms og importregistreret. Hvis det kører for firmaet, kan man vel hurtigt registrere sig.

Jeg har fået oplyst at tolden er 0%, hvordan kommer der så told på ? Det forstod jeg ikke lige helt ?

 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)