Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import uden momsregistrering...

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

TheMaster:

Hej Ravn,

så det naturligt at man i første omgang afventer at blive moms og importregistreret.  

Den bemærkning forstår jeg simpelthen ikke! du har vel udgifter til papir, blæk og meget andet - så må det vel være fornuftigt at kunne trække momsen fra.

Mht. told: Alle varer, der importeres skal registeres aht statistikker osv, uanset om der opkræves told eller ej. Og under alle omstændigheder skal momsen også registreres.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Mht om det kan betale sig at være momsregistreret, så har jeg også skrevet lidt om det på et tidspunkt: http://www.amino.dk/blogs/larsgosvig/archive/2010/02/22/kan-det-betale-sig-at-v-230-re-momsregistreret.aspx

Det handler i bund og grund om hvem kunderne er.

Derudover er det rigtigt som andre siger, at er der tale om import af varer fra lande uden for EU, så skal virksomheden/du importørregistreres - og det kan den/du kun blive hvis du er momsregistreret og så bider det hele sig selv i enden.

Importørregistreringen har som sådan intet med at gøre om varernes toldsats er 0% eller mere. Proceduren (fortoldningen) er den samme uanset satsen.

Vh
Lars

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Kirsten,

Du taler om udgifter til fx blæk, papir mv... Men det er småbeløb, som jeg godt kan tolerere i starten.

Når jeg bliver moms og importerregistreret opstår der udgifter såsom revisor, bogføring mv..

Ja, tolden bliver registreret, det kan den vel også som privatimportør ????

Er der ingen som kan svare på om man kan importere som privat ?????????

 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

TheMaster:
Er der ingen som kan svare på om man kan importere som privat

Der er en kæmpe forskel på "kan" og "må". Du kan godt køre 200 km i timen på motorvejen (hvis du har en bedre bil end jeg Smile) men du må ikke.

Toldloven er firkantet. Erhvervsmæssig indførsel af varer kræver, at importøren er importørregistreret - uanset toldsatsen.

Så "må" du importere varer og angive disse til privat brug når det er med henblik på salg ? Nej, det du ikke.

Mht. "kan" - dvs. risikoen ved at importere varerne til privat brug - rent ud sagt risikoen ved at blive opdaget og konsekvenserne - det er en anden snak. Og ikke en snak jeg vil involvere mig i.

Vh
Lars

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

TheMaster:

Er der ingen som kan svare på om man kan importere som privat ?????????

Det er der vist svaret på mange gange i denne tråd! Der er ikke noget, der hedder privatimportør! Hvis du vil importere, skal du momsregistreres.

Mht. de øvrige udgifter, fx revisor, bogføring osv - jeg ved ikke lige hvordan de hænger sammen med momsregistrering? Uanset, om du er momsregistreret eller ej, skal du da stadig have bogført dine bilag, og revisoren er fuldstændig frivillig og aldeles uafhængig af din omsætning, hvis du driver enkeltmandsvirksomhed.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :

TheMaster:
Når jeg bliver moms og importerregistreret opstår der udgifter såsom revisor, bogføring mv..

Undskyld men der er da vist noget du totalt har misforstået! 

Uanset opm du er momsreg eller ej skal du da lave bogføring/ regnskab og du skal betale skat af dit overskud. Fordi man er moms reg. er man altså ikke tvunget til at have en revisor.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 17. Apr 08
Indlæg ialt: 77
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn,

Det er jeg godt nok klar over, men hvis jeg starter med privat vil jeg have en fordel da jeg

ikke vil lave en bindende aftale med en revisor osv.. der vil opstå en del udgifter, ..

Hvorfor kan man ikke importere som privat til at starte med, og blive registreret efterfølgende ?

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

TheMaster:

Hvorfor kan man ikke importere som privat til at starte med, og blive registreret efterfølgende ?

Fordi Skat siger det:

Find ud af, hvad du skal registreres for

Skal du registreres for A-skat, moms, lønsumsafgift, afgifter og/eller handel med udlandet?

• Hvis du har ansatte, skal du registreres for A-skat.

• Hvis du sælger varer og ydelser her i landet, skal du sandsynligvis registreres for moms.

• Hvis du sælger momsfri ydelser, skal du sandsynligvis registreres for lønsumsafgift.

• Hvis du fremstiller eller handler en gros med varer, der er pålagt afgifter, eller køber den

slags varer i udlandet, skal du registreres for afgifter.

• Hvis du handler med lande udenfor EU, skal du registreres som importør og/eller som

eksportør 

Ovenstående er sakset fra Skat's hjemmeside

Mht. revisor: du læser vist ikke svarene - du bestemmer fuldstændig selv om du vil have en revisor.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 25. Jun 09
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej til allesammen i denne debat,

Jeg har selv været møllen igennem jeg startede med at kontakte mit lokale skattecenter og forhørte mig angående de produkter jeg havde tænkt mig at starte med.

Jeg ville jo sikre en hvis kvalitet af varen (vare prøver) dem kunne jeg sagtens ordre som privat person 25 stk i alt intet problem det var meldingen fra SKAT selv per telefon. Jeg skulle selvfø'lgelig betale moms og afgift som privatperson. Så det kan godt lade sig gøre med vare-prøver, men (mig bekendt) må vare prøver ikke sælges videre. Der er jo ingen ide i at starte en virksomhed hvis man ikke selv tror på det produkt man har set på nettet.

Mit råd er kontakt SKAT book evt et møde med dem fortæl om dine planer og de leder dig den rette vej. De kan også svare på om du skal moms reg. ved import, det mener jeg ikke du skal men du SKAL reg. som importør. Mener altså kun moms har med din omsætning at gøre, og ikke import. Men reglerne findes på webreg.dk.

Husk også at sikre dig at dine produkter er godkendt til salgi DK eller EU mht relevante godkendelse.

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Rene´ Petersen:
De kan også svare på om du skal moms reg. ved import, det mener jeg ikke du skal men du SKAL reg. som importør. Mener altså kun moms har med din omsætning at gøre, og ikke import

Reglerne bider sig selv i halen. Du kan kun blive importørregistreret hvis du er momsregistreret. Primært hænger det sammen med, at man har valgt at samle statistik over samhandel med udlandet via momsangivelserne.....

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)