Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Han stjal min idé!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, nu gider jeg ikke lyde som en der brokker sig over at idéen er stjålet, men denne gang synes jeg nu de er gået over stregen.

Jeg blev i september kontaktet af en, som gerne ville købe min webshop. Den har en stigende omsætning, og virkelig meget potentiale til at vokse sig kæmpe. Jeg er den første på markedet i Danmark, og ligger derfor så også placeret nummer 1 på alle søgeord som er vigtige.

Anyway, jeg blev kontaktet og spurgt om jeg ville sælge. Jeg ville gerne men prisen var tilpas høj, grundet det store potentiale. Han spørger så ind til shoppen, og jeg svarer ham. Han siger så han stadig er interesseret, og jeg snakker videre om den.

Pludselig svarer han så ikke mere, trods jeg henvender mig til ham flere gange.

Så går der så to måneder, og han skriver igen. Denne gang spørger han mere ind til økonomien, dækningsgrad osv. Jeg ser intet galt i det, da det jo er fair nok at vide hvis man skal købe en forretning for et 6-cifret beløb.

Så begynder han pludselig at spørger indtil leverandøren hvilket undrer mig. Han virker meget ligeglad, og overhovedet ikke som om han vil købe den. Så jeg skriver at hvis han vil købe den, kan vi mødes og tale det hele igennem.

Jeg hører så aldrig fra ham, og nu har jeg så netop opdaget at han har lavet en forretning NØJAGTIG magen til min, med NØJAGTIG de samme produkter. Det synes jeg simpelthen er grotesk. At man med god smag i munden kan gøre det, ja det er mig uvidst.

Jeg er ikke særlig gammel, og min webshop er ikke proffesionnel. Han har derimod været i avisen flere gange, og driver 2-3 shops, hvor af en af dem også ligger rundt om i Skandinavien. Som I kan høre er han rimelig god.

Jeg sidder bare tilbage og føler mig virkelig dum. Han er uden tvivl blevet lokket af den meget lille konkurrence, og det er også helt iorden. Jeg synes konkurrence er fedt, det skaber dynamik og udvikling. Men at man bruger så lumrer metoder, for at skabe en forretning, det synes jeg ikke er iorden.

Jeg har endnu ikke gjort noget ved det, for jeg ville rigtig gerne høre jeres holdning. Udover jeg skal smadre min konkurrent fuldstændig, og nuppe samtlige markedsandele, hvad skal jeg så gøre? Hvad ville DU gøre?
Man har jo lyst til at ringe til ham, og snakke lidt med ham. Bare høre hvordan han egentlig har det med det. Som sagt har han også flere gange været i pressen, og jeg har stadig al korrespondancen, så måske han skulle i pressen engang mere?

Ps. Har valgt at være anonym grundet jeg ikke ønsker at stille hverken min forretning, eller min konkurrents forretning i dårligt lys. Det er blot for at høre jeres mening om sagen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22

Hej, syntes det er dårligt forretningsskab, men sådan er live nogle gang, men nu er jeg en meget nysgerring person, så vil du ikke være så venlig og sende mig en besked med linket til din webshop..

MVH Alan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:25

også til mig ;)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:32

Helt enig i at det er en grom metode at bære sig and på, hvis du stadig har e-mails fra ham så gem dem og få en advokat til at se på det, om der evt skulle være blevet gjort noget ulovligt?

Du har med hold i sagen fra mig :) som da også meget gerne se din shop, hvis du vil sende mig et link i PM vil jeg blive glad - er blevet helt nysgerig ;)

Held og lykke, og rigtig god aften.

Tilmeldt 6. Jun 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:34

Tak for jeres svar :)

Jeg vil nu meget gerne holde det anonymt, indtil jeg lige har styr på folks generelle mening. Og vil også nødig hænge nogen ud.

En advokat vil intet kunne gøre, det er jo lovligt nok at høre alle idéer fra andre folk, og derefter nuppe det hele. Men at man ingen moral og etik har i livet, det er så en anden snak :)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:35
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Hej Tvivl

Så kan du lære det !!! :-)

.. ment på en god måde. Det er det man kalder konkurrence som du også selv siger. Jeg er selv blevet pumpet for info angående noget markedsføring af nogen milliardvirksomheder, hvor de gav udtryk for at vi skulle samarbejde, da de havde fået al info, kunne jeg bare fucke af.

Jeg var næsten lige gået igang med at sælge mine ideer, og var noget naiv. Det er jeg ikke næste gang.

Nogle gode råd : få lavet Non Disclosure Agreements, hold lav profil , hvis dit projekt er så godt så find nogle samarbejdspartnere og tag kampen op imod ham.

Og nej du skal ikke hænge ham ud, hvad får du af det ? Ingenting.

ALLE virksomheder der vil noget spionere på deres konkurrenter, og stjæler lidt med arme og ben. Hold dig indenfor lovgivningen , og gør det samme .

Ham der tog din idè har ikke forbrudt sig imod nogle love.

Og nej du skal ikke smide linket herinde. Hvis dit projekt ikke er stærkt nok endnu, så hold lav profil , byg videre, skaf partnere og tag kampen op

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:37

Hej.

Hvis jeg var blevet udsat for dette, havde jeg taget telefonen, ringet til ham og svinet ham til off the record. Men det hjælper jo alligevel ikke på sagen.

Faktum er at du ikke kan gøre noget. Du skulle ha tænkt på ikke at lukke så mange informationer ud. Selvfølgelig er dette svært når der er tale om salg af virksomhed/koncept.

Få din advokat til at skrive en klausul næste gang, der stiller køberen dårligt hvis han løber med noget af dit. Så kan du altid gå rettens vej.

Men det er ærgeligt håber din forretning stadig kommer til at køre godt.

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 23:41

Det hedder konkurrence, og det har foregået i hundrede år. At hans opførsel tangerer virksomhedsspionage, er ærgeligt, men ikke desto mindre er han jo ikke kommet til informationerne på ulovlig vis.

Du må stramme op på proceduren fremover, sælge produkterne billigere, yde en bedre service eller på anden vis adskille dig fra din nye konkurrent. Jeg er bange for, at der ikke er andet at gøre.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:52

Ja det er en dum situation, men desværre noget du kan takke dig selv for. Jeg kan sagtens sætte mig ind i frustationen, og jeg ved god hvad jeg selv ville overveje i sådan en situation. Men det vil jeg alligevel ikke anbefale :o)

Hvis han er så god som du siger, virker det lidt dum at han kopierer en ikke så proffesionel side fuldstændig. Men om det rent juridisk kan være til din fordel, ved jeg ikke. Forhåbentlig er der en der kan byde ind her.

Du må tage udgangspunkt i at status lige nu er, at der er to ens butikker der ligger og kæmper om det samme marked. Og uanset hvor dårlig moral din konkurrent har, ændrer det desværre ikke på, at han nu også har en shop med et stort potentiale. Så det mest rigtige er vel at tage den derfra, og arbejde hårdt på at blive bedre end ham. At knuse ham fuldstændigt og tage samtlige markedsandele, er selvfølgelig ikke muligt. Men nu har du i hvert fald en kæmpe hævnlyst, som kan være en utroligt stor drivkraft. Den skal du bare udnytte positivt. Og forhåbentlig kan du få så stor en markedesandel, at det ikke har kunne svare sig for ham.

Så bare tag kampen op, og sæt så meget tid og energi af til dette projekt som du kan, og se hvor det bærer hen.

Jeg ved ikke om det er muligt, eller om det er en mulighed, men du kunne overveje at kontakte leverandøren og høre om mulighederne for at få eneforhandlingen af produktet. Det er nok for sent nu, men det er da et forsøg værd. Men det kan du have i tankerne, hvis i fremtiden skulle støde på et andet produkt med stort potentiale.

Jeg synes ikke der er nogen grund til at give ham den tilfredsstillelse at ringe til ham. Det vinder du absolut intet på, og det næppe at han sover dårligere om natten. Tværtimod, har han lidt mere han kan grine af sammen med vennerne. Jeg skal ikke kunne sige om det er en god idé at gå til pressen med historien. Jeg ville nok ikke gøre det, men det er et temperamentsspørgsmål.

Men som du selv er inde på, er det ikke så dumt at der er flere om at løfte markedsføringsbyrden af produktet. Det er set flere gange tidligere, at det ligefrem kan være positivt. Det er dog ikke så positivt at butikkerne er helt identiske, så det skal du nok overveje at gøre noget ved.

Personligt bryder jeg mig heller ikke om metoderme. Men der er så meget jeg ikke bryder mig om, men alligevel må acceptere er der. Så det gælder altid om at tage sine forholdsregler. Det ved jeg at du gør fremover.

Men held og lykke. Jeg håber det er dig der ender med at du får solgt butikken med en stor fortjeneste, eller sidder med den største bid af kagen.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15069
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BZR og Jimi har sagt det, som der er at sige...

Så op på hesten igen, og så er det bare, at knokle der ud af, og huske på ik at græde over spildt mælk!

Det er af dine fejl at du lære, og det kan betyde, at du ender med at blive bedre end dine konkurrenter!

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)