Ja, nu gider jeg ikke lyde som en der brokker sig over at idéen er stjålet, men denne gang synes jeg nu de er gået over stregen. Jeg blev i september kontaktet af en, som gerne ville købe min webshop. Den har en stigende omsætning, og virkelig meget potentiale til at vokse sig kæmpe. Jeg er den første på markedet i Danmark, og ligger derfor så også placeret nummer 1 på alle søgeord som er vigtige. Anyway, jeg blev kontaktet og spurgt om jeg ville sælge. Jeg ville gerne men prisen var tilpas høj, grundet det store potentiale. Han spørger så ind til shoppen, og jeg svarer ham. Han siger så han stadig er interesseret, og jeg snakker videre om den. Pludselig svarer han så ikke mere, trods jeg henvender mig til ham flere gange. Så går der så to måneder, og han skriver igen. Denne gang spørger han mere ind til økonomien, dækningsgrad osv. Jeg ser intet galt i det, da det jo er fair nok at vide hvis man skal købe en forretning for et 6-cifret beløb. Så begynder han pludselig at spørger indtil leverandøren hvilket undrer mig. Han virker meget ligeglad, og overhovedet ikke som om han vil købe den. Så jeg skriver at hvis han vil købe den, kan vi mødes og tale det hele igennem. Jeg hører så aldrig fra ham, og nu har jeg så netop opdaget at han har lavet en forretning NØJAGTIG magen til min, med NØJAGTIG de samme produkter. Det synes jeg simpelthen er grotesk. At man med god smag i munden kan gøre det, ja det er mig uvidst. Jeg er ikke særlig gammel, og min webshop er ikke proffesionnel. Han har derimod været i avisen flere gange, og driver 2-3 shops, hvor af en af dem også ligger rundt om i Skandinavien. Som I kan høre er han rimelig god. Jeg sidder bare tilbage og føler mig virkelig dum. Han er uden tvivl blevet lokket af den meget lille konkurrence, og det er også helt iorden. Jeg synes konkurrence er fedt, det skaber dynamik og udvikling. Men at man bruger så lumrer metoder, for at skabe en forretning, det synes jeg ikke er iorden. Jeg har endnu ikke gjort noget ved det, for jeg ville rigtig gerne høre jeres holdning. Udover jeg skal smadre min konkurrent fuldstændig, og nuppe samtlige markedsandele, hvad skal jeg så gøre? Hvad ville DU gøre?
|
Hej, syntes det er dårligt forretningsskab, men sådan er live nogle gang, men nu er jeg en meget nysgerring person, så vil du ikke være så venlig og sende mig en besked med linket til din webshop..
MVH Alan