Nu giver jeg lige mit besyv med selvom det måske skulle komme til dig i en PM, Jeg selv har jo lidt interesse i at du for styr på den gamle partner, men når det er sagt vil jeg gerne sige, at det er rart at se at du viser en holdning til den måde at drive forretning på som jeg selv er opdraget med, så helt skidt står det da ikke til med unge mennesker i Danmark og det er da rart at vide.
Så Kasper, den måde du har grebet tingene an på er den helt rigtige og hvis du forsætter i samme spor så skal du nok få succes med din virksomhed, vi ryger alle sammen ind i denne type problemer her i livet, enten finder man en løsning på dette og hvis ikke, er det bare med at glemme det og se at komme videre.
Men det kræver desværre en retsag, at man tvinger folk til noget. De eneste som kan tvinge en til noget i DK er retten. Det er også derfor at kommunerne hurtigt sender sager til fogedretten. Da derved kan lave udlæg.
Yep, men inkassobureaurerne er vandt til at håndtere den slags sager, og ved hvilke knapper de skal trykke på hos folk for at få dem til at indgå forlig uden om retten. Kommer det endelig til en retssag, har de også erfaring med det, og ved hvordan det skal køres uden at bruge mere tid eller flere penge på det end nødvendigt.
Min pointe er at det er lettere at lade et inkassobureau stå for det show, end selv at slås med det. Når der samtidig er så mange følelser i det som det lyder som om der er her, så er det om end endnu bedre at der kommer nogen på som kan se lidt "koldt og kynisk" på sagen, og vurdere hvordan pengene bedste hentes hjem.
For det er jo det det gælder om. Vedkommende skal videre med sin forretning og have så mange af sine penge tilbage som muligt, hvor han selv bruger så lidt tid, penge og energi på det som muligt.
Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.
Der er nu gået godt og vel en måned og vi har ikke kunne indgå et forlig med ham, hver gang man kommer ind på det så skifter han spor, så der bliver snakket om noget andet.
Jeg står og mangler en advokat der er god til disse sager, nogen der kender en eller et inkasso firma, som er til at betale for en lille virksomhed som ikke tjener det voldsomme.
Hvor mange penge drejer det sig om? og hvordan er pengene taget ud? Er ulovligt anpartshaerlån?
Hvordan ser dokumentationen ud?
Har han leveret arbejde til firmaet og er han blevet honoreret for det?
Hvordan står hans arbejdsindsats vs hans løn vs de penge han "skylder"?
Hvordan var han tilknyttet firmaet? Ansat, medejer? Aps/Is/As? Hvad siger anpartshaverovernskomsten hvis i har sådan en?
Han skylder dig først reelt pengene den dag du har en dommers ord for det eller du har hans underskrift på et frivillig forlig, begge dele kan bruges til tvangsindrivelse.
Under alle omtændigheder er jeg bange for at du skal omkring domstolene med det her.
Pengene er overført fra firmakontoen til hans konto fordi han kunne overføre dem til dem vi skyldte penge uden problemer (via firma kontoen ville den ikke)
Vi har begge arbejdet for firmaet "gratis" vi har ikke taget penge ud af firmaet, da vi havde en mudtlig aftale om at de skulle bruges til at få vores projekter til at køre bedre og sikre en højere indtjening.
Vi har ingen oversigt over hvor meget han har arbejdet eller hvor meget jeg har arbejdet
Han var medejer af vores I/Sselskab. vi har ingen anpartshaveroverenskomst.
tror desværre også vi er nød til at gå den vej, derfor mig og min nye partner prøver og finde en advokat / inkasso som kan løse opgaven for os bedre end vi selv kan
Jeg vil sige det samme som Bo. Glem alt om det og kom videre.
Det bliver en ren underskudsforretning at gå videre med sagen. Ja, det er det faktisk allerede, fordi jeg fornemmer, at du allerede har brugt alt for mange timer på den sag.
Jeg vil sige det samme som Bo. Glem alt om det og kom videre.
Det bliver en ren underskudsforretning at gå videre med sagen. Ja, det er det faktisk allerede, fordi jeg fornemmer, at du allerede har brugt alt for mange timer på den sag.
Birte
Jeg er helt enige med de sidste to indlæg.
Betragt det som en erfaring.
Så snart du får en advokat ,begynder deres pengemaskine at rulle uanset slut resultatet ,så ender du med at skulle betale advokaten langt mere end det beløb du nævner.
Jeg har eksempler på at en advokat tog 10.000kr for at kopiere en rykkerskrivelse over på hans eget(advokatens brevpapir) Der er nogen der siger at advokater og revisorer er de største tyveknægte der findes og eksempler er der mange af (50mill til advokaterne i Bøje Nielsen sagen, 10mill til en kendt advokat i Riskær Pedersens Fonden, millioner af skatteyderbetalte kr til revisorer og advokater i Farumsagen og ikke mindst revisorernes udnævnelse af Stein Baggers regnskaber som årets guldrandede firma. Ved Junckers Industries A/S blev revisorenes garanti for at der var en egenkkapital på 600mill på en dag forvandlet til en negativ egenkapital på minus 200mill)
En advokat tager mere end det der for blot at se på sagen og fortælle dig at du ikke har en chance!
Glem ideen om inkasso, du kommer ingen vejne med det. Bogfør beløbet som udbetalt honorar til din tidl. samarbejdspartner og opgiv det til skat så bliver han tvunget til at betale skat af det.
Og se så og kom ud og tjen de penge igen! De 2500kr burde du kunne tjene hjem på en dags effektivt arbejde :o)