Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

gammel partner vil ikke betale tilbage

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Indlæg ialt: 159
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 18:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg står i den kedelige situation at en tidl. partner ikke vil tilbage betale de penge han skylder, jeg har nu igennem de sidste 2 måneder prøvet på at få de penge tilbage han retligt skylder firmaet (penge han skulle overføre til en vi i firmaet skulle betale penge til) 

Hvad ville i andre gøre hvis i stod i denne kedelige situation, han bliver ved med at fortælle han ingen penge har, som jeg dog ved er forkert, da han igennem sociale medier har fortalt omverden at han har brugt ret mange penge.

Hvad skal jeg gøre, hvad ville i gøre hvis i sad i mit sted? 

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Fra Thisted
Tilmeldt 6. Jul 05
Indlæg ialt: 279
Fra  Curabitur ApS Skrevet kl. 18:49

www.Curabitur.dk-www.Boghthoft.dk-Bøgh ApS-www.forlaget-Legimus.dk

www.golfhouse.dk-www.kazambo.dk-www.selvudgiveren.dk  

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 18:51

Kan du anbefale en? 

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:53

hogwarts:
han bliver ved med at fortælle han ingen penge har, som jeg dog ved er forkert, da han igennem sociale medier har fortalt omverden at han har brugt ret mange penge.

Hvis han har brugt masser af penge, så har han vel heller ingen tilbage.Embarrassed

Men nu er de sociale medier jo heller ikke lige det mest troværdige der findes på denne jord. Ligesom internettet generalt.

Men puds en advokat et inkasso berau, osv på ham.

/Kenneth

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 19:00

Kenneth:

hogwarts:
han bliver ved med at fortælle han ingen penge har, som jeg dog ved er forkert, da han igennem sociale medier har fortalt omverden at han har brugt ret mange penge.

Hvis han har brugt masser af penge, så har han vel heller ingen tilbage.Embarrassed

Men nu er de sociale medier jo heller ikke lige det mest troværdige der findes på denne jord. Ligesom internettet generalt.

Men puds en advokat et inkasso berau, osv på ham.

/Kenneth

Jeg v ed godt at sociale medier ikke er troværdige, men  er den eneste kommunikation  jeg  har med ham når det ikke lige foregik via Msn, er bare ked af at gøre det, men kan godt se at det er nødvendt

Nogen der har nogle gode som jeg kan bruge som ikke koster en bundegård som en fritids iværksætter kan klare :)?

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:11

Vurder hvordan du står i situationen. Er du ikke selv sikker så få et indledende møde med en advokat der kan vurdere situationen.

Har du klar dokumentation på at han skylder dig penge, kan du kræve dit tilgodehavende og i sidste ende sende det til inkasso via et bureau - det skulle være en billigere løsning end en advokat.

Overvej nøje din situation. Det du ikke vil er at gå til advokat og måske i retten med det, for så ikke at få det store ud af det. Det virker måske fristende at "få skovlen under ham", men du er simpelthen nødt til at tænke på dig selv og din forretning.

Som du skriver det lyder det næsten som om at han har "stjålet af kassen", og har du beviser på det burde der næsten være grundlag for en politianmeldelse. Men igen - få en advokat til at se på det hvis du ikke selv er helt sikker.

Jeg håber det gav dig lidt inspiration til videre aggeren i sagen. Prøv at keep-it-cool. Stil følelserne ved døren, og gør det som er bedst for din forretning nu og i fremtiden. Jeg håber det bedste for dig i den ærgelige situation. Pøj pøj med det.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 11. Jun 08
Indlæg ialt: 661
Fra  Signifly ApS Skrevet kl. 19:15

Kenneth:

Har han ikke personlig likviditet til at betale sit udestående, kan inkassobureauet kræve at han f.eks. sælger sin bil for at kunne betale. Jeg har heldigvis aldrig været indblandet i den slags sager, og ved ikke præcis hvordan det foregår. Min pointe er bare, at selvom man ikke lige synes at man har nogle penge til overs, kan der sagtens være noget at hente ved inkasso. Det gør ondt på den der sidder i saksen, men hvis situationen er korrekt fremstillet er det kun ret og rimeligt.

Boldrer mig med de kreative wunderkids i Signifly - et Digitalt Bureau i København. Altid en god Amino-pris.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:31

Du starter i første omgang med at gøre det nemmere for dig selv ved at tilbyde en afdragsordning. 

Jeg fandt lige denne (MS Word fil) på Google, som du kan tilrette (væk med RKI, væk med inkassoomkostninger osv., men behold en rentesats.)

Pointen er, at du får ham - uigenkaldeligt - til at skrive under på han rent faktisk skylder dig pengene, hvilket sparer dig for en hel retssag. Sørg for, at du ikke eskalerer konflikten og forklar at du naturligvis må have en form for sikkerhed, hvilket ikke burde være et problem for ham i det han jo godt vil tilbagebetale men blot ikke kan.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Næstved
Tilmeldt 8. Mar 08
Fra  Franz Media Í/S Skrevet kl. 19:43

Mange Tak for alle jeres gode svar, jeg har heldigvis klare beviser på han skylder mig pengene, og kender heldigvis en god advokat, som gerne vil tage et kik på det,

jeg vil også lige undersøge forskellige muligheder, 

igen mange tak alle sammen :) 

Det er dejligt at folk vil hjælpe en :) 

Med Venlig Hilsen 

Kasper Franz

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:53

MichaelValentin:
Har han ikke personlig likviditet til at betale sit udestående, kan inkassobureauet kræve at han f.eks. sælger sin bil for at kunne betale.

Men det kræver desværre en retsag, at man tvinger folk til noget. De eneste som kan tvinge en til noget i DK er  retten. Det er også derfor at kommunerne hurtigt sender sager til fogedretten. Da derved kan lave udlæg.

Men man kan jo altid friviligt gå med til udlæg osv.

Men det er en anden historie. Og på den ene eller anden måde, så kan det hurtigt blive en dyr affæde, at få ingenting, men et gældsbrev, som så kræver at man selv holder øje med den anden part.

/Kenneth

Ps. her ses der bort fra ordensmagtens anvendelse af magt på gadeplan, da det er en anden historie.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)