I har en eller anden idé om, at ALT på internettet skal være gratis, men samtidigt fjerner I enhver chance for, at folkene bag, som fx på amino, kan tjene penge.
Det som man skal holde sig for øje her, er at mange debat og dating sider, får flere og flere reklamer, nok fordi at man sætter priserne ned, og derfor satser på kvantiten end kvaliteten.
På en måde så minder det her lidt om, at man falder brækker armen, og så skal man tage stilling til om man vil rende rundt med en gratis gibs med reklame for fx Telia......eller betale 1000 kr for at få en uden. Og det selvom man ikke støtter op om Telia, så er det jo frit for en til at male den over, når man kommer væk derfra...og det samme gør de programmer der fjerner reklamer.
Som jeg ser det med de reklamer, er det et tilbud, ikke et påbud. Jeg kan stadig ligge tape på min skærm, uden at nogen kan forbyde det. Jeg kan stadig spærre for dyresex, uden at skulle retfærdig gøre det.
Men der problemet med sider som denne, er at den startede op som en gratis side, og ligepludselig, når de har fået et fast antal faste bruger, så ændrer de bruger betingelserne. Og tager man en side som kontakt.dk, så kan man se hvor gruelig galt det kan gå. Det er en spøgelses side idag. De valgte at indfører bruger betaling, da der var over 20.000 bruger. Og det blev sidens død. Deres argument, var at de ville tjene penge.
Nu er problemet tit, at nogle sider er der ikke potentiale i at tjene penge på, og derfor skal man være varsom, med at man laver en masse tiltag, der nedsætter brugeligheden. Det er en stor balance. For en side som denne er jo ikke gratis at køre, og det opdager mange som kaster sig ud i projekter med debat/dating/chat sider. Og derfor skal der også penge ind, eller også skal man tage det som en reklame søjle, som fx Freeway og deres dating side, generalt var tiltænkt som. Eller sejberg og deres love.dk. Da de primært lever af at udvikle internet sider.
Hvordan man enten vender og drejer det, så vil man aldrig slippe af med reklamer, og det som man som bruger kun kan opfordre til er at man gøre det på en etisk måde, sådan at man ikke bliver overrasket over at det er en reklame som man klikker på.
Jeg selv ser ikke de reklamer, som der er på de forskellige internet sidder, selvom jeg ikke skjuler dem. Og det er simpelthen fordi at man er blevet så van til at de områder på skærmen ikke har interrasse. Og derfor scroller man væk, lige som når TV 3 sender reklamer så hentes der mad eller går på toilettet.....lidt det samme. Og det er også derfor at mange vælger let påklædte damer, i deres reklamer i busskurene, fordi folk ser det ikke mere. Vi er så van til reklamer overalt........Vi er blevet imune.. Og derfor har amino nok valgt den løsning.....for at få flere knaster i kassen. Og om vi kan lide det eller ej, er op til os selv. Og vi har da stadig en frihed til at sige vores mening. Også her i debatten, som jo er positivt, hvor man på andre sider konstant sletter debat oplæg, der er kritisk over for en side.
Og generalt er jeg meget imod reklame, ja dobbeltmoralsk, da jeg selv reklamerer, men på den anden side, hvis der var færre reklamer, så ville mine få mere opmærksomhed.
/Kenneth