Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er jeg den eneste der er træt af...

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

@Fama: Fantastisk indlæg. Helt klart 5 stjerner til dig, virkelig godt skrevet, og er helt enig.

@Kenneth: Det gør de såmænd helt sikkert også ;)

Tilmeldt 25. Dec 05
Indlæg ialt: 352
Skrevet kl. 13:21

Amino har alle dage haft en fantastisk dårlig integration af reklamer. Heldigvis er der råd for det:

http://imgur.com/a/91TUA/amino

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 13:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person
Frederik - DirectHost:

@Lundsby: Bruger adblockplus til de værste reklamer, har dog ikke formået at få den til at tage baggrundslinksne.

Hej Frederik
Jeg håber du lader dig irritere godt og grundigt. Det fryder mig nærmest, at du ikke kan slippe af med baggrunden.

I har en eller anden idé om, at ALT på internettet skal være gratis, men samtidigt fjerner I enhver chance for, at folkene bag, som fx på amino, kan tjene penge.
Reklamer på nettet finansiere de medarbejdere, der sidder i baggrunden og knokler for, at du kan få glæde af en gratis service.

Hvis alle blockede rekamer med adblockers, ville internettet gå neden om.
Hvis du ikke vil se reklamer, så betal for diverse Plus abonnementer på de sider du bruger. Alt andet er respektløst.

Jeg går heller ikke ind i din forretning og bruger dine produkter uden at betale. Det er i bund og grund det du gør med din adblocker.
Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Fra  DirectHost Skrevet kl. 13:28
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 8 person

@mtrolle: Jeg vælger bare hvad jeg har lyst til at se på nettet, og ikke hvad udgiverne af hjemmesiden skal tvinge mig til at se på.

Internettet ville sguda ikke gå nedenom fordi alle blockede reklamer - det er da den mest (undskyld sproget) belortede påstand jeg har set - så ville de helt sikkert bare finde andre måder at tjene penge på ;)

For hvis man ikke er mere kreativ end bare at smide nogle reklamer på, så synes jeg heller ikke man "fortjener" at skulle tjene penge på projektet - hvis der derimod var en hel masse fordele, forskellige grader eller lignende af plus medlemsskabet, så ville jeg helt klart genoverveje det, men ikke efter den nuværende model.

Jeg kunne sikkert sagtens slippe af med baggrunden, men det er ikke besværet værd. Så meget bruger jeg heller ikke Amino, og kommer heller ikke til det med den stigende mængde reklamer.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jo det kan godt være at reklamerne er irriterende. Jeg syntes også at det er irriterende med reklamerne i fjernsynet og at halvdelen af mine aviser består af annoncer.

Men jeg har omvendt også en forståelse for at det er nødvendigt for de forskellige medier (der i blandt Amino) at reklameindtægterne, for en stor dels vedkommende, er den drivende del af deres forretning.

Uden reklamerne på Amino, så tror jeg ikke på at vi ville have den samme "platform" som vi har idag. Så ville vi stadig hænge i det noget ustabile langsomme grundlag som Amino i sin tid startede på, ligesom at kendskabet til Amino nok heller ikke ville være så udbredt som det er i dag.

Så i forhold til tv-reklamerne og annoncerne i aviserne, så har man trods alt herinde på Amino en mulighed for at betale sig fra at smidt annoncerne i ansigtigt. Det at vi brugere overhovedet bliver tilbudt denne valgmulighed syntes jeg faktisk er lidt af et unikt plus. Groft set så Thorborg & Co. have valgt at alle skulle se reklamerne uanset hvad - også plus medlemmerne.

Men se det på den lyse side; Hvis reklamerne herinde på Amino er det som er problemet i ens iværksætter-liv, så går det jo i bund og grund jo rigtig godt Geeked.

/Jesper

Tilmeldt 22. Oct 08
Indlæg ialt: 901
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frederik - DirectHost:

Nej tak, jeg vil ikke tvinges til at skulle leve med noget, eller betale for et plus medlemsskab, "bare" for at slippe for reklamerne, når det nu er den eneste reklame jeg ser/bliver irriteret over.

Hvis du ikke kan lide lugten i bageriet så find et andet sted at handle. Der er ingen der tvinger dig til at være her. Jeg kan godt lide reklamen, jeg synes den er flot! (Nej, men i bund og grund er jeg ligeglad, jeg kan godt finde ud af at ramme udenom med min mus når jeg vil tilbage til browservinduet.)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:55
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

mtrolle:
I har en eller anden idé om, at ALT på internettet skal være gratis, men samtidigt fjerner I enhver chance for, at folkene bag, som fx på amino, kan tjene penge.

Det som man skal holde sig for øje her, er at mange debat og dating sider, får flere og  flere reklamer, nok fordi at man sætter priserne ned, og derfor satser på kvantiten end kvaliteten.

På en måde så minder det her lidt om, at man falder brækker armen, og så skal man tage stilling til om man vil rende rundt med en gratis gibs med reklame for fx Telia......eller betale 1000 kr for at få en uden. Og det selvom man ikke støtter op om Telia, så er det jo frit for en til at male den over, når man kommer væk derfra...og det samme gør de programmer der fjerner reklamer.

Som jeg ser det med de reklamer, er det et tilbud, ikke et påbud. Jeg kan stadig ligge tape på min skærm, uden at nogen kan forbyde det. Jeg kan stadig spærre for dyresex, uden at skulle retfærdig gøre det.

Men der problemet med sider som denne, er at den startede op som en gratis side, og ligepludselig, når de har fået et fast antal faste bruger, så ændrer de bruger betingelserne. Og tager man en side som kontakt.dk, så kan man se hvor gruelig galt det kan gå. Det er en spøgelses side idag.  De valgte at indfører bruger betaling, da der var over 20.000 bruger. Og det blev sidens død. Deres argument, var at de ville tjene penge.

Nu er problemet tit, at nogle sider er der ikke potentiale i at tjene penge på, og derfor skal  man være varsom, med at man laver en masse tiltag, der nedsætter brugeligheden. Det er en stor balance. For en side som denne er jo ikke gratis at køre, og det opdager mange som kaster sig ud i projekter med debat/dating/chat sider. Og derfor skal der også penge ind, eller også skal man tage det som en reklame søjle, som fx Freeway og deres dating side, generalt var tiltænkt som. Eller sejberg og deres love.dk. Da de primært lever af at udvikle internet sider.

Hvordan man enten vender og drejer det, så vil man aldrig slippe af med reklamer, og det som man som bruger kun kan opfordre til er at man gøre det på  en etisk måde, sådan at man ikke bliver overrasket over at det er en reklame som man klikker på.

Jeg selv ser ikke de reklamer, som der er på de forskellige internet sidder, selvom jeg ikke skjuler dem. Og det er simpelthen fordi at man er blevet så van til at de områder på skærmen ikke har interrasse. Og derfor scroller man væk, lige som når TV 3 sender reklamer så hentes der mad eller går på toilettet.....lidt det samme. Og det er også derfor at mange vælger let påklædte damer, i deres reklamer i busskurene, fordi folk ser det ikke mere. Vi er så van til reklamer overalt........Vi er blevet imune.. Og derfor har amino nok valgt den løsning.....for at få flere knaster i kassen. Og om vi kan lide det eller ej, er op til os selv. Og vi har da stadig en frihed til at sige vores mening. Også her i debatten, som jo er positivt, hvor man på andre sider konstant sletter debat oplæg, der er kritisk over for en side.

Og generalt er jeg meget imod reklame, ja dobbeltmoralsk, da jeg selv reklamerer, men på den anden side, hvis der var færre reklamer, så ville mine få mere opmærksomhed.

/Kenneth

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Fra  DirectHost Skrevet kl. 21:43

Søreme så om reklamen nu ikke også kom under indlæg..

Synes debatten skal genoptages.

Fra Hillerød
Tilmeldt 20. Nov 07
Indlæg ialt: 180
Skrevet kl. 21:45
implementeringen kunne nok godt være lavet lidt bedre :)
Fra København
Tilmeldt 28. Dec 09
Indlæg ialt: 1827
Fra  TDOmedia Skrevet kl. 21:54

Nej du er bestemt ikke den eneste..

Men det er jo business, Amino koster penge, de har 4-5 ansatte, gang det med en cirka løn på 30 tusind om måneden, også kan du forstå hvorfor det er her på baggrunden. 

Forsat god aften :-)

Side 2 ud af 7 (69 indlæg)