Vi står i den situation at vi er blevet tilbudt at lave markedsføring og optimering af en webshop i form af en kommissionsbaseret partneraftale, hvilket vi ser store muligheder i. Vi vil dog gerne høre om der er andre der har lavet lignende aftaler/kontrakter, og om der er nogle ting vi skal være opmærksomme på og som i mener vi simpelthen bare SKAL have med i kontrakten. Vi kommer til at stå for adwords, SEO, email markedsføring, konverteringsoptimering, intern process optimering osv. Dette skal selvfølgeligt beskrives og der skal laves nogle fælles regler for hvordan dette skal køre, fx at kunden ikke selv kan rode med SEO uden at spørge os først. En ting jeg har tænkt meget over er også opsigelse af kontrakten og varsel herom, der er jo det at ved SEO "hænger" resultaterne som regel et stykke bagefter det arbejde man udfører, og derfor burde man måske lave et andet opsigelsesvarsel på dette punkt, mens det ved adwords kunne være en del kortere. Jeg vil meget gerne høre hvad i har af gode/dårlige erfaringer og hvilke ting i mener vi skal være ekstra opmærksomme på. |
Hmm, jeg synes ikke helt du kan sige at Adwords er kortsigtet. Hvis I finder nogle mega gode søgeord, eller sætninger, så er det nogle virksomheden kan leve virkelig højt på længe efter. Derfor skal I sørger for at få del i overskuddet, så længe som muligt.
Det samme gælder konverteringsoptimeringen. I grove træk, så de gode ting i ændrer vil altid påvirke deres resultater, og derfor give dem et bedre overskud laaangt ud i fremtiden.
Så sørg for at få del i overskuddet så længe som muligt.
En anden ting er at jeg ville sørge for konstant at forbedre resultatet, så de slet ikke overvejer at stoppe samarbejdet med jer :)