Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kommissionsbaseret partneraftale om markedsføring og optimering af webshop - punkter?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi står i den situation at vi er blevet tilbudt at lave markedsføring og optimering af en webshop i form af en kommissionsbaseret partneraftale, hvilket vi ser store muligheder i. Vi vil dog gerne høre om der er andre der har lavet lignende aftaler/kontrakter, og om der er nogle ting vi skal være opmærksomme på og som i mener vi simpelthen bare SKAL have med i kontrakten.

Vi kommer til at stå for adwords, SEO, email markedsføring, konverteringsoptimering, intern process optimering osv. Dette skal selvfølgeligt beskrives og der skal laves nogle fælles regler for hvordan dette skal køre, fx at kunden ikke selv kan rode med SEO uden at spørge os først.

En ting jeg har tænkt meget over er også opsigelse af kontrakten og varsel herom, der er jo det at ved SEO "hænger" resultaterne som regel et stykke bagefter det arbejde man udfører, og derfor burde man måske lave et andet opsigelsesvarsel på dette punkt, mens det ved adwords kunne være en del kortere.
Burde vi desuden lave et punkt om at hvis ikke vi når nogle bestemte mål så kan opsigelsesvarslet være fx med en måneds varsel, dette er selvfølgeligt for kundens skyld.

Jeg vil meget gerne høre hvad i har af gode/dårlige erfaringer og hvilke ting i mener vi skal være ekstra opmærksomme på.

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 00:56

Hmm, jeg synes ikke helt du kan sige at Adwords er kortsigtet. Hvis I finder nogle mega gode søgeord, eller sætninger, så er det nogle virksomheden kan leve virkelig højt på længe efter. Derfor skal I sørger for at få del i overskuddet, så længe som muligt.

Det samme gælder konverteringsoptimeringen. I grove træk, så de gode ting i ændrer vil altid påvirke deres resultater, og derfor give dem et bedre overskud laaangt ud i fremtiden.

Så sørg for at få del i overskuddet så længe som muligt.

En anden ting er at jeg ville sørge for konstant at forbedre resultatet, så de slet ikke overvejer at stoppe samarbejdet med jer :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9731
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:11

Jeg har skrevet en lidt længere artikel om "Performancebaseret SEO (CPA SEO)" på min blog, der giver dig svar på det meste af det du spørger om.

Jeg har lavet den slags aftaler, i mange varianter, gennem de sidste godt og vel 10 år.

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 10:54

Casper>> Du har ret i at vi faktisk skal have en længere opsigelsesvarsel ved Adwords eller en større exit pris. Har aldrig arbejdet med performance afregnede Adwords kampagner, så skal lige ind i den tankegang :)

Hvis vi siger at vi står for Adwords kampagnen i et år inden de opsiger kontrakten, så vil den være rigtig godt optimeret på dette tidspunkt og de vil jo derfor få langt mere omsætning her, end de første måneder. Da vi samtidig optimerer siden så vil vores afkast ligeledes være meget større efter 1 år end 1 halvt år eller nogle få måneder.

Det er klart at vi vil blive ved med at bruge meget tid på kunden og vise nogle gode resultater. Som skrevet så kommer vi også til at stå for e-mail markedsføringen som bliver forholdsvis avanceret, så det er bestemt ikke noget hvor vi bare lige kan læne os tilbage og se på, mens der skabes en masse omsætning.

Demib>> Jeg kan godt huske at jeg har læst det blog indlæg i sin tid, men tak for at du lige smed det op igen til at opfriske hukommelsen :-) Det var også min idé at afregne for minimum 1 halvt år frem efter opsigelsen, en exit pris kommer dog nok ikke på tale, men nærmere at de betaler pr. måned blot 6-12måneder frem efter opsigelse. Vi lader altså blot kontrakten løbe videre, uden at vi arbejde videre for dem.

Med de forskellige opgaver vi har, så ender det med at vi laver en kontrakt med differentieret opsigelsesvarsel eller exit pris - hvis nogen - pr. markedsføringskanal.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)