Jeg tror Google ser din side som én side da vi snakker undermapper. Det var noget andet hvis det lå som subdomæner. Du har ingen fordel i at sætte sprogvalg ind hvis du tænker på linkjuice. Hvis du har 4 sprog med 100 sider på hver, så vil Google altså se din side som ét domæne med 400 sider.
|
Niels:seo noob:Jo den er meget naturlig i hver enkelt sprog mappe, men det er også klart at enkelte sprog har flere links end andre, og jeg ville virkelig gerne vide om det ville være en fordel i at linke diverse sprog sammen, eller om de er stærkere hver for sig.
Jeg tror Google ser din side som én side da vi snakker undermapper. Det var noget andet hvis det lå som subdomæner. Du har ingen fordel i at sætte sprogvalg ind hvis du tænker på linkjuice.
Hvis du har 4 sprog med 100 sider på hver, så vil Google altså se din side som ét domæne med 400 sider.
Det var lige præcis det som jeg blev lidt i tvivl om. Normalt ville jeg give dig ret, men jeg har jo gjort en del for at adskille dem.
De er på forskellige sprog
Der er indsat meta sprog kode
De har hver sit sitemap
De er blevet opdelt via sprog i google webmaster tools
De er ikke forbundet med links
Jeg har altså meget direkte sagt til google at disse undermapper ikke har noget med hinanden at gøre, og det er også grunden til de klare sig godt i diverse lande på forskellige sprog.
Da de ikke engang er forbundet med links er det store spørgsmål jo så om der stadigvæk ses på sitet som helhed på trods af denne opdeling, og må indrømme jeg er meget i tvivl selv om jeg godt kan se logik i det du siger.
Det som jeg overvejede var at lave et link fra forsiden i hver undermappe tilbage til den rigtige forside. På den måde er hele sitet forbundet.
Spørrgsmålet er om det vil gøre en forskel.