Hej alle sammen. Som mit navn siger har jeg seo som hobby, og er vel begynder sammenlignet med dem der er her inde. Jeg har et spørgsmål til diverse seo eksperter som jeg virkelig ville sætte pris på at få lidt hjælp til. Jeg har et site med flere sprog. Jeg har ikke benyttet subdomæner, blot undermapper med dedikeret sprog og seperate sitemaps. Der er en flot intern link struktur på hver "sprog mappe" og forsiden linker selvfølgelig til alle sprogmapper (og med lokalsproget ankertekst) Jeg har dog ikke linket fra "forsiden" i hver sprogmappe til den rigtige forside. Dette betyder at der ikke er direkte link kontakt fra den ene sprog mappe til den anden, kun fra selve forsiden, uden link tilbage. Det betyder vel at links til sprog 1 ikke giver "juice" til sprog nummer 2. Eller...? Eller ser Google mere på siden som helhed, hvor flere sider deler link juice selv om de ikke er forbundet med links...? Nu har jeg brugt en del tid på at tænke over hvorvidt det ville være en fordel at gøre det, eller om det bare er det samme. Er det en fordel at holde lokal juice i hver sprog mappe, eller skal jeg linke dem sammen så de forskellige sprog kan snylte på de andre, eller ser google det som en helhed uanset. HJÆLP.
|
På dine sider, har du så en eller anden form for navigator (typisk via nogle flag) fra det ene sprog til det andet?
Med venlig hilsen
Casper Schneidereit