Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

link sculpting med flere sprog ???

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 10
Indlæg ialt: 70
Skrevet kl. 18:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen.

Som mit navn siger har jeg seo som hobby, og er vel begynder sammenlignet med dem der er her inde.

Jeg har et spørgsmål til diverse seo eksperter som jeg virkelig ville sætte pris på at få lidt hjælp til.

Jeg har et site med flere sprog. Jeg har ikke benyttet subdomæner, blot undermapper med dedikeret sprog og seperate sitemaps.

Der er en flot intern link struktur på hver "sprog mappe" og forsiden linker selvfølgelig til alle sprogmapper (og med lokalsproget ankertekst)

Jeg har dog ikke linket fra "forsiden" i hver sprogmappe til den rigtige forside. Dette betyder at der ikke er direkte link kontakt fra den ene sprog mappe til den anden, kun fra selve forsiden, uden link tilbage.

Det betyder vel at links til sprog 1 ikke giver "juice" til sprog nummer 2. Eller...?

Eller ser Google mere på siden som helhed, hvor flere sider deler link juice selv om de ikke er forbundet med links...?

Nu har jeg brugt en del tid på at tænke over hvorvidt det ville være en fordel at gøre det, eller om det bare er det samme.

Er det en fordel at holde lokal juice i hver sprog mappe, eller skal jeg linke dem sammen så de forskellige sprog kan snylte på de andre, eller ser google det som en helhed uanset. HJÆLP.

Hjælper gerne med seo hvor jeg kan.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:05

På dine sider, har du så en eller anden form for navigator (typisk via nogle flag) fra det ene sprog til det andet?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 18:07

Casper, IOOS Internet:

På dine sider, har du så en eller anden form for navigator (typisk via nogle flag) fra det ene sprog til det andet?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

På forsiden ja, men ikke på alle andre sider.

Det betyder at hvis du lander på forsiden så har du adgang til alle sprog, men lander du på en underside har du kun link adgang til sider på samme sprog. Spørgsmålet lyder på om dette er en seo mesig fordel eller ulempe.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:21

Jeg kan ikke give dig et svar på om det er en fordel eller ulempe, da min erfaring kun strækker sig til websites på et sprog. Men fra et brugermæssigt syspunkt ville det være en fordel at alle sprog kan tilgås fra alle sider.
Så de brugere der lander på den engelske version kan klikke sig ind til deres lokal sprog - også hvis der er en underside som de ser først.

Det du spørger om, tror jeg, ikke vil få nogen negativ konsekven: At lade siderne linke fra sprog til sprog, når det er relevant.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 18:30

Casper, IOOS Internet:

Jeg kan ikke give dig et svar på om det er en fordel eller ulempe, da min erfaring kun strækker sig til websites på et sprog. Men fra et brugermæssigt syspunkt ville det være en fordel at alle sprog kan tilgås fra alle sider.
Så de brugere der lander på den engelske version kan klikke sig ind til deres lokal sprog - også hvis der er en underside som de ser først.

Det du spørger om, tror jeg, ikke vil få nogen negativ konsekven: At lade siderne linke fra sprog til sprog, når det er relevant.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Jeg har meget svært ved at se fordelen for en forbruger.

Hvorfor skal en tysker der lander på en tysk hjemmeside have adgang til den samme hjemmeside på dansk ??

Han har lavet en søgning på tysk og søger dermed efter resultater på tysk.

Jeg kunne se problemet hvis du fik danske sider frem ved søgninger på tyske ord, men det er ikke tilfældet.

Det hele drejer sig udelukkende om link juice. Skal siderne forbindes så de kan dele, eller skal de fortsat være afskåret fra hinanden.

Jeg ser både fordele og ulemper i begge dele, med mindre google altså ser det hele som 1 site uanset om sider er forbundet eller ej.

Fordelen ved at have dem seperat er at en tysk mappe på 100 sider ikke vil give juice til en dansk mappe der også har 100 sider. Dermed opnåes en meget stærk tysk side.

Ulempen er jo så hvis det er den danske mappe der har flest links. Så lider den tyske.

Til at starte med ville det dog være dejligt at få afklaret om google ser på alle sider som en helhed selv om de ikke er forbundet med links.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:51

Jeg tænker mere på danskere, tyskere som søger på engelsk, skal have lov til at klikke sig ind på sit eget sprog!

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 19:03

Casper, IOOS Internet:

Jeg tænker mere på danskere, tyskere som søger på engelsk, skal have lov til at klikke sig ind på sit eget sprog!

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Det har jeg ingen interesse i. Mit produkt er af typen man helt sikkert googler på sit eget sprog.

Jeg kunne se fordelen hvis jeg solgte ipads eller lign.

Ellers tak for input. Selve spørgsmålet hænger dog stadigvæk lidt i luften.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:08

Naturligvis, det var også bare rent gætteri :-).

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6569
Fra  TextReactor Skrevet kl. 19:13
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil meget gerne se dit site, men den måde du har gjort det på tror jeg ikke har den store betydning for din "linkjuice". Bare den er naturlig for brugeren på siden under det valgte sprog.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Tilmeldt 3. Jun 10
Skrevet kl. 19:23

Niels:

Bare den er naturlig for brugeren på siden under det valgte sprog.

Jo den er meget naturlig i hver enkelt sprog mappe, men det er også klart at enkelte sprog har flere links end andre, og jeg ville virkelig gerne vide om det ville være en fordel i at linke diverse sprog sammen, eller om de er stærkere hver for sig.

Side 1 ud af 3 (25 indlæg)