Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BRANDING

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 15:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 10/20/2005 2:05:33 PM Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk Okay, så skal jeg lige have den drejet. Det er måske min defination, der ikke er på plads. For mig lyder det lidt som om, man bare skal finde en niche, så kan man nemt få et brand i sin supersnævre målgruppe. For mig er et brand noget størrere. Det er netop som Wikipedias skriver også et spørgsmål om logo og andre visuelle elementer. ALLE kender Coca Cola logoet, men de færreste i Skallebæks bageris målgruppe, har større kendskab til deres logo.... Mht. til brandundersøgelsen fra Børsen, så er det jo også en lille smule misvisende, da det undersøgelsen er blevet lavet blandt internetbrugere. Carlsberg var måske kommet før jer hvis den var lavet blandt de danske ølentusiaster? Jeg tror lagt hen af vejen vi er enige, men det er bare vores definationer, der ikke helt er på plads. Nok med mig i front Har du i øvrigt set min mail Martin?

Du er en stædig rad.
Men du har helt ret, det er super nemt at lave et stærkt varemærke til en snæver gruppe, men det gør dig jo ikke nødvendigvis rig.
Du er selv et stærkt varemærke i din familie, men det er der ikke meget kasse i. Amino er et lille brand i iværksætter kredse. Der er sikkert ikke mere end 5 % af Danmarks iværksættere der kender navnet og endnu færre der har nogle føleleser over for det. Men om 1  år, håber jeg at 50% af alle iværksættere kender det og at 25 % syntes godt om det. Med andre ord skulle Amino være et stærkt brand over for iværksættere.
Mht. til Skallebæk bageriet, ved jeg ikke noget om deres logo, men mon ikke de fleste ved hvordan butikken ser ud?
Mht. Jubii, er der intet misvisende ved den test, da den som jeg skrev, var lavet for og med Internetbrugere. Min pointe var ikke at Jubii var et stærkere varemærke end Carlsberg hvis man taler hele Danmarks befolkning, men blot blandt netbrugere.

Jeg har set din mail og jeg skal nok vende tilbage på den.

Dbh Martin 

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 15:23
He he.

Stædig er mit mellemnavn.
Er måske lidt Rasmus Modsat nogen gange, og kører det langt ud. Jeg kunne komme med flere ting nu efter dit seneste indlæg, men synes vi skal lade debatten kører og høre andre synspunkter. Netop fordi vi er enige meget meget langt hen ad vejen. Kan vidst bare godt lide at stille mig i opposition. Så bliver man hørt, selvom nogle holdninger er overdrevne og måske endda påtaget

Glæder mig til at høre fra dig Martin.

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:43

Jeg er enig i at branding både er for Coca Cola og mindre virksomheder. Det er et spørgsmål om, hvad målgruppen forbinder med værdierne.

Coca Cola har en bredere målgruppe, og bruger tonsvis af dollars på branding i form af massekommunikation.

Men, hvis folk kører kilometer for at besøge den lokale bager, synes jeg bestemt også han har brandet sig godt. De har jo netop skabt præference for sit produkt.

I Esbjerg er der et pizzeria, der slår sig op på at sælge ”Danmarks dyreste pizza”. Dem husker man og fortæller videre til sit netværk. Det er da branding.

http://www.studiebyenesbjerg.dk/?studiebyen_restauranter_cafeer_cosamia

Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 87
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 23:27

Som min ven Kristoffer siger så har det jo en del med målgruppen at gøre, ligesom med distributionsstrategi. Coca Cola er jo et multibrand med en intensiv distributionsstrategi, hvilket vil sige at de vil alle de steder de nu kan komme ind - tankstationer, butikker, barer, diskoteker, supermarkeder osv. osv.

Derfor er det lidt svært at lige sammenligne dem sammen med Skallebæks bageri, da denne jo har sin målgruppe i et geografisk afgrænset område.

Branding indeholder jo meget, og er en stor del af det fine ord marketing. Det er jo svært og sådan set umuligt hvordan du skaber et perfekt brand, for som Martin nævnte så er det jo umuligt og i sidste ende dræbende at førsøge at lave en forretning på falsk grundlag (mærsk eksemplet). Jeg mener selv at branding indeholder en stor del af hele virksomheden udadtil, og ofte er forbundet med det image som den enkelte virksomhed/firma forsøger at bygge op omkring sit brand/firma!
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 23:44

Balesic

Jeg tror vi er enige, men jeg mener at værdien i et brand skal ses i forhold til din målgruppe,
Skallebæk ville nok fået et dårligt brand i KBH, hvis han ville sælge brød fra Haderslev der,
Løsningen ville så være at åbne bageri i KBH, og brande sig for dette lokalområde/målgruppe.

Hvor stærkt dit brand er, afhænger af hvordan din målgruppe opfatter dig, uanset om du er lokal eller
multinational
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 00:05
Hans netop det. For for Skallebæks ville en markedsudvikling til KBH betyde at de skal åbne et nyt bageri, hvorimod coca cola "bare" skal have colaen ud til den "nye" forhandler/butik...
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 09:43

Jeps Ermin.

Jeg synes også branding er et spændende punkt i marketing. Også pga. globaliseringen, hvor konkurrencen fra lande med lavere lønninger stiger.

Ved at brande sig på områder som oplevelser, nytænkning og koncepter kan man skabe en positiv opfattelse af ens produkt på andet end pris i blandt målgruppen. 

Jeg er enig i at branding er forskellig for Skallebæk og Coca Cola, men vigtig for begge, da målgruppen forbinder dem med noget godt. 

Hvis vi skal blive i sodavand-brands kan man også se på Jolly Cola, som har vundet nogle af de tabte markedsandele tilbage ved en ny "retro-strategi".

Tilmeldt 16. Jul 05
Indlæg ialt: 41
Skrevet kl. 10:42

Så er der der komme gang i debatten - DEJLIGT! - MEN umiddelbart er der KUN blevet debatteret om hvad branding er; hvilke firma navne man kan klade brands, og hvad der er brand og hvad er ikke et brand - hvilket jo er godt nok i sig selv, MEN det hjælper ikke med at lave brands, og hårdt sagt tjener man ikke penge på det, som man kan slå op i en ordbog!;O) Spørgsmålet og udgangspunktet i denne debat, var IKKE at få at vide hvad brading er (hvilket jeg går ud fra dem der arbejder med branding ved), MEN hvordan den KONKRET LAVES OG EKSEKVERES - som det også er skrevet i spørgsmålet - http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?mode=viewtopic&topicID=979&num=15&pageNo=1 . Så jeg venter spændt på at de mange kompete branding eksperter kommer ud af busken og giver deres 2 cents med, så vi kan få en nogle konkrete redskaber vi alle kan bruge - branding er jo (efter min bedste overbevising) en af nøgle ordene i fremtidens business - ihvertfald i min butik!?!

Glælder mig til KONKRETE VÆRKTØJER, LINKS OG GUIDELINES;o)
Fra Vejle
Tilmeldt 24. Apr 05
Fra  Volkswagen Fredericia Skrevet kl. 10:55

Simon i forbindelse med uddannelse har både jeg og Kristoffer her været en del omkring branding, og du har jo ikke nogen fast opskrift på, hvordan du vil skabe dig et brand! Det syntes jeg i hvert fald ikke.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:01

Dato: 10/19/2005 8:48:45 PM Forfatter: Tænk over målgruppen og hvilke værdier der vil være væsentlige i forhold til dem. Gør der efter op med dig selv, hvilke værdier du kan indfri og ligger til højrebenet. Det nytter ikke noget, at ville udstråle en ''Mærsk agtig'' ordentlighed, hvis man er et rodehoved. Det vil ALDRIG bliver ægte. Og hvis værdier ikke er ægte, kan man aldrig lave et stærkt brand. Her efter skal logo og navn laves og de skal afspejle de værdier der nu bliver lagt vægt på. Når det er gjort, så skal der arbejdes med PR og KUN PR. Glem alt om traditionel marketing, det er alt, alt for dyrt. Når varemærket er blevet kendt og virksomheden har penge til det. Så kan man overveje at starte med branding. Start med få medier man kan overskue at ''eje''. Spreder man sig for meget, er pengene spildt. Tjaa, det var indtil nu mine 2 cent. Dbh Martin

Hej Simon

Kan du evt. starte med at tage udgangspunkt i mit indlæg der dog konkret forholdt sig til dit spørgsmål?

Dbh Martin

Side 4 ud af 5 (41 indlæg)