Betyder det så i princippet at et undervands bolchekogeri på Mandø kan have et bedre brand end coca cola? Hvis definationen af et godt brand er at man er kendt i sin målgruppe????? |
Dato: 10/20/2005 1:44:00 PM Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk Rigtigt Hans. Derfor mener jeg også man skal passe på hvad man kalder brands. Det er jo langt hen af vejen et spørgsmål om eksponering. En eksponering som Coca Cola får vil skallebæk bageri eller bolchekogeriet på mandø aldrig få, og dermed ikke så stærkt et brand. Men vil gerne tilbage til mit tidligere indlæg om hvad I mener et stærkt brand er. Og Niklái: Det engelske ord for varemærke er trademark....
Hvis vi tager Wikipedias definitioner:
In marketing, a brand is the symbolic embodiment of all the information connected with a product or service. A brand typically includes a name, logo, and other visual elements such as images or symbols. It also encompasses the set of expectations associated with a product or service which typicaly arise in the minds of people. Such people include employees of the brand owner, people involved with distribution, sale or supply of the product or service, and ultimate consumers.
så er en myre også et dyr.
Vi kan så snakke om et stort dyr eller et lille dyr, men et dyr er det. Vi bliver nødt til at have definitionerne på plads, for at diskussionne kan udvikle sig fornuftigt.
Jeres jyske bageri kan sagtens være et stærkere og større brand i Haderslev og omegn.
Børsens Nyhedsmagasin lavede en brand undersøgelse på en stak netbrugere og der kom Jubii op efter Coca Cola, men før ALLE andre brands i verden. Altså var Jubii det næst stærkeste brand i Danmark blandt Internetbrugere. Vi slog Carlsberg, TDC, B&O, TV2 og ALLE andre. Så Jubii var et nærmeste uhyggeligt stærkt brand blandt netbrugere.
Så når vi snakker store og små brands, så er det væsentligt at definere hvad vi snakker om.
Dbh Martin