Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BRANDING

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay Hans.

Betyder det så i princippet at et undervands bolchekogeri på Mandø kan have et bedre brand end coca cola? Hvis definationen af et godt brand er at man er kendt i sin målgruppe?????

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:55
Dato: 10/20/2005 1:44:00 PM Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk Rigtigt Hans. Derfor mener jeg også man skal passe på hvad man kalder brands. Det er jo langt hen af vejen et spørgsmål om eksponering. En eksponering som Coca Cola får vil skallebæk bageri eller bolchekogeriet på mandø aldrig få, og dermed ikke så stærkt et brand. Men vil gerne tilbage til mit tidligere indlæg om hvad I mener et stærkt brand er. Og Niklái: Det engelske ord for varemærke er trademark....

Hvis vi tager Wikipedias definitioner:

In marketing, a brand is the symbolic embodiment of all the information connected with a product or service. A brand typically includes a name, logo, and other visual elements such as images or symbols. It also encompasses the set of expectations associated with a product or service which typicaly arise in the minds of people. Such people include employees of the brand owner, people involved with distribution, sale or supply of the product or service, and ultimate consumers.

så er en myre også et dyr.

Vi kan så snakke om et stort dyr eller et lille dyr, men et dyr er det. Vi bliver nødt til at have definitionerne på plads, for at diskussionne kan udvikle sig fornuftigt.

Jeres jyske bageri kan sagtens være et stærkere og større brand i Haderslev og omegn.

Børsens Nyhedsmagasin lavede en brand undersøgelse på en stak netbrugere og der kom Jubii op efter Coca Cola, men før ALLE andre brands i verden. Altså var Jubii det næst stærkeste brand i Danmark blandt Internetbrugere. Vi slog Carlsberg, TDC, B&O, TV2 og ALLE andre. Så Jubii var et nærmeste uhyggeligt stærkt brand blandt netbrugere.

Så når vi snakker store og små brands, så er det væsentligt at definere hvad vi snakker om.

Dbh Martin

Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:55
Hehe vi burde bare skrive en ordbog

Brand = A trademark or distinctive name identifying a product or a manufacturer.

Men nok om det... jeg synes der hellere skulle fokuseres på selve emnet.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:56
Jeg mener godt bolsjekogeriet kan have et bedre brand end coca-cola blandt sliksyge vadehavsturister
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:56
Dato: 10/20/2005 1:49:51 PM Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk Men de der folk der skriver ordbøger, har aldrig været for kloge. Min mening: Der findes ikke et dansk ord for brand. Hvorfor bruger vi det så ikke. Trademark = Varemærke. Brand = Brand

Jo, ordet "varemærke" dækker da helt fint?
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 13:57
Dato: 10/20/2005 1:53:32 PM Forfatter: Jan Winum // Local Consulting.dk Okay Hans. Betyder det så i princippet at et undervands bolchekogeri på Mandø kan have et bedre brand end coca cola? Hvis definationen af et godt brand er at man er kendt i sin målgruppe?????

Ja i deres målgruppe, så har du helt ret. De kan have et meget stærkere brand en alle andre.
Dbh Martin
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 14:00
Amino er ved at være et stærkt brand blandt iværksættere, men nok en ukendt størrelse i kantinen på offentligt kontor
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:04
Dato: 10/20/2005 1:59:50 PM Forfatter: Hans Amino er ved at være et stærkt brand blandt iværksættere, men nok en ukendt størrelse i kantinen på offentligt kontor

Det er et godt eksempel.
Man kunne køre det lidt længere ud. Hvad vil i iværksætter helst undvære, "Wallmart" (verdens største supermarked med 2.2 millioner ansatte) som må siges at være et ret stærkt brand eller Amino?

Nogle vil sikkert helst beholde Amino, da Wallmart ikke giver dem det store, da de ikke er i Danmark. Derfor er Amino et stærkere brand blandt iværksættere. Men værdien af Wallmart er naturligvise større.

Dbh Martin 
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 14:06
Okay, så skal jeg lige have den drejet. Det er måske min defination, der ikke er på plads. For mig lyder det lidt som om, man bare skal finde en niche, så kan man nemt få et brand i sin supersnævre målgruppe.

For mig er et brand noget størrere. Det er netop som Wikipedias skriver også et spørgsmål om logo og andre visuelle elementer. ALLE kender Coca Cola logoet, men de færreste i Skallebæks bageris målgruppe, har større kendskab til deres logo....

Mht. til brandundersøgelsen fra Børsen, så er det jo også en lille smule misvisende, da det undersøgelsen er blevet lavet blandt internetbrugere. Carlsberg var måske kommet før jer hvis den var lavet blandt de danske ølentusiaster?

Jeg tror lagt hen af vejen vi er enige, men det er bare vores definationer, der ikke helt er på plads. Nok med mig i front

Har du i øvrigt set min mail Martin?

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 14:15

Det her er en spændende debat! Jeg sad lige og tænkte følgende:

Der findes grundlæggende tre forskellige former for branding:

1) Corporate branding - altså brandig af firmanavn og firmaet (eks. Microsoft)
2) Produkt branding - altså branding af et produkt (eks. Ipod+Mac - mange ved garanteret ikke hvad Apple er)
3) Personlig branding - altså branding af en person (eks. firmaets stifter, direktør, en entertainer etc.)

Hver form har sit mål. 

Jeg synes at personlig branding er interessant, for det åbner en masse døre til en masse muligheder. Folk med et stærkt personligt brand vil altid kunne overføre en del af det til de projekter de arbejder med. Hvor mange gange tror i Richard Branson behøver ringe til pressen før de skriver side op og side ned om et nyt projekt han har kastet sig over?

Blot et indspark...

mvh Carsten
Side 3 ud af 5 (41 indlæg)