Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

BRANDING

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Min lokale købmand har et stærkt brand her i byen ( er venlig , bringer varer ud om nødvendigt, fornuftige priser ) han er ikke interesseret i at "brande" sig 20 km væk, da han er bevidst om at han lever af lokalbefolkningen.
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 410
Skrevet kl. 13:26
Så har jeg lige et par kommentarer

Jeg giver Martin ret i at faktisk alle virksomheder har et brand, men der er meget forskel på de forskelliges brands værdi.

Den vigtigeste ting når man skal skabe et godt brand (høj brandværdi) er at man skaber en historie og logo/navn, og så holder sig til det.

Når f.eks. virksomheder skal sælges har brand en meget stor betydning. F.eks. hvis en virksomhed klarer sig fint, men adrig har fastholt sig en historie og logo, kan værdien af virksomheden ofte være meget lavere end "værdien på papirene". Men derimod kan jeres lille bolchefabrik, ha'' en meget højere værdi end papirene siger pga. deres brand.

I må undskylde mit danske
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:28
Det er lidt det der er min pointe. Så er der jo ingen grænser for hvad et brand er. Så bliver det et udvasket emne.

Efter min mening er din købmand servicemindet og det er jo godt nok. Men at kalde ham et brand synes jeg er at tage munden for fuld.
Jeg vil godt give mig en smule. Der kan godt blive tale om mindre brands. Eksempel: I sønderjylland ligger en bager, som folk ligger og kører efter, når de skal have brød til fester osv. Det kan godt kaldes et lille brand synes jeg. Når man vil gøre sig besvær for at købe deres produkt, selvom der ligger en bager lige ved siden af. Så et brand behøver vel ikke kun blive opbygget gennem markedsføring, som det tidligere er nævnt i tråden. Coca Cola har jo kun brandet sig gennem markedsføring. Ikke mange ville vælge en Harboe cola frem for en coca cola, selvom de færreste kan smage forskel i en blindtest.

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 13:34
"Brand" er kun det engelske ord for "varemærke".

Ellers så er der mange personer der er gode "varemærker" f.eks. har vores vicevært''s brand en værdi på millioner.

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 13:37
Jeg mener Skallebæks bageri i Haderslev ( går ud fra det er det du mener ) har et meget stærkt brand i sønderjylland, ( lang kø, nærmest trafikprop i weekenden )   men jeg tror han er komplet ligeglad med sit brand på fyn og sjælland, der er alligevel grænser for hvor langt man vil køre efter godt brød og oplevelsen
ved at handle i dette brødtempel
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:44
Rigtigt Hans.

Derfor mener jeg også man skal passe på hvad man kalder brands. Det er jo langt hen af vejen et spørgsmål om eksponering. En eksponering som Coca Cola får vil skallebæk bageri eller bolchekogeriet på mandø aldrig få, og dermed ikke så stærkt et brand. Men vil gerne tilbage til mit tidligere indlæg om hvad I mener et stærkt brand er.

Og Niklái: Det engelske ord for varemærke er trademark....

Tilmeldt 28. Mar 05
Skrevet kl. 13:45
hehe prøv at slå Brand op
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:50
Men de der folk der skriver ordbøger, har aldrig været for kloge. Min mening: Der findes ikke et dansk ord for brand. Hvorfor bruger vi det så ikke. Trademark = Varemærke. Brand = Brand

Tilmeldt 14. Jul 05
Skrevet kl. 13:50
Jeg mener at ex. Skallebæk har et STÆRKT brand i sønderjylland, og nok et ikke eksisterende brand i resten af landet, Coca-cola har et STÆRKT brand i stort set hele verden, jeg mener absolut man kan have et stærkt brand lokalt, det behøves ikke iflg. min overbevisning være lands/verdensdækkende
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 13:51
ekstra info (bare for at køre den helt ud)

Slår du varemærke op i da-eng ordbogen står der: Trade Mark.

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)