Lidt info først: Min side drives i fritiden, da jeg har et almindeligt job som lønmodtager. Jeg brænder meget for at arbejde med websiden og har da også et ønske om at kunne leve af det en dag, men det kræver meget arbejde endnu og vil næppe ske inden for de næste 2-3 år. Det eneste der skræmmer mig ved tanken om at blive selvstændig er kedelige ting som skat og selskabsregler. Jeg aner intet om skat og har aldrig rørt min selvangivelse (regner med at de ved det de skal vide). Hvordan undgår jeg at skulle betale skat af de indtægter som blot dækker mine drift omkostninger? Er det nødvendigt at oprette et selskab for at kunne trække udgifter fra indtægter? Jeg vil helst vente med at oprette et selskab til det bliver til noget jeg kan leve af, jeg vil hellere bruge tiden på at udvikle websiden og modne den til at blive en overskudsgivende virksomhed. Hvis et selskab er en nødvendighed, hvordan gør man så? Og hvilken selskabsform kræver mindst papir arbejde? |
Hvis du som person blot bliver momsregistreret og får et CVR-nummer, så er det dét som giver mindst papirarbejde - men alt efter omfanget af den virksomhed man ønsker at drive er det ikke nødvendigvis det bedste. At lade sig momsregistrere koster heller ikke nogen former for indskud (ApS kræver f.eks. minimum 125.000kr.).