Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snart et affiliatenetværk mindre i Danmark

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Robin Roy Hansen:

Deres forretningsmodel gør samtidig, at de kan leve med 5-10% split. De danske virksomheder er i problemer, når blot får 30% i gennemsnit.

Men det bliver spændende at se, hvad der sker i de næste 1-2 år.

Er det ikke den samme rille som har kørt de sidste 4 år?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:44

Casper, IOOS Internet:

Robin Roy Hansen:

Deres forretningsmodel gør samtidig, at de kan leve med 5-10% split. De danske virksomheder er i problemer, når blot får 30% i gennemsnit.

Men det bliver spændende at se, hvad der sker i de næste 1-2 år.

Er det ikke den samme rille som har kørt de sidste 4 år?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Sidst jeg kiggede forbi Zanox, da var der ikke meget nyt under solen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 02:19

Men helt seriøst. Hvor svært kan det være...

Affiliates i Danmark lever under kummerlige forhold i forhold til hvad de får i USA... Affiliates i Danmark må glæde sig til den dag, der sker en af følgende ting: 

1. De danske netværk tager sig sammen
  2. Der kommer et internationalt netværk og snupper alle de store affiliates

Og det kan kun gå for langsomt i min mening. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København Ø
Tilmeldt 30. Aug 08
Indlæg ialt: 1601
Skrevet kl. 02:50

Andreas Lolk:

Affiliates i Danmark lever under kummerlige forhold i forhold til hvad de får i USA... Affiliates i Danmark må glæde sig til den dag, der sker en af følgende ting: 

Fuldstændig enig.. Jeg har mest beskæftiget mig med salg af elektronik, og kommissionssatserne her er helt til grin.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:11
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Andreas Lolk:

Men mon ikke det bare er netværkene der skal tage sig sammen, men også annoncørerne? Hvis de ikke er parat til at belønne affiliaten tilstrækkeligt, så kan netværket ikke gøre andet end at takke nej. Der findes ikke noget højere split end de 100 procent der tildels bliver tildelt partneren.

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:13

Der er vel også en lille forskel i den volumen de større internationale netværk kan arbejde med sammenlignet med et rent dansk netværk.. Smile

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Skørping
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 668
Fra  X-Cite ApS Skrevet kl. 08:18
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Iryna.dk:

Men mon ikke det bare er netværkene der skal tage sig sammen, men også annoncørerne? Hvis de ikke er parat til at belønne affiliaten tilstrækkeligt, så kan netværket ikke gøre andet end at takke nej. Der findes ikke noget højere split end de 100 procent der tildels bliver tildelt partneren.

Jeg mener også at annoncører i nogle tilfælde skal give mere for at det bliver rigtig interessant for de affiliates der skal skabe trafikken til kampagnerne. Men det er mindst lige så meget de forskellige affiliatenetværk der har det ansvar frem for annoncørerne. Selvfølgelig skal annoncørerne være villige til at give mere, men det er en forhandling imellem netværk og annoncør, og her tror jeg at netværkene ofte er for dårlige til at forhandle.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:23

Erik Pilgaard Hejlskov:

Iryna.dk:

Jeg mener også at annoncører i nogle tilfælde skal give mere for at det bliver rigtig interessant for de affiliates der skal skabe trafikken til kampagnerne. Men det er mindst lige så meget de forskellige affiliatenetværk der har det ansvar frem for annoncørerne. Selvfølgelig skal annoncørerne være villige til at give mere, men det er en forhandling imellem netværk og annoncør, og her tror jeg at netværkene ofte er for dårlige til at forhandle.

Det er rigtigt, netværkene skal forhandle en bedre pris. Men i sidste ende er det stadig annoncøren der bestemmer om han vil betale eller ej. Netværket kan bare sige: Betal mere eller det er ud. I mange tilfælde vil netværket jo give sig, når det er en af de større spillere på markedet, da man ikke vil give afkald på samarbejdet.

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 10:26

Iryna.dk:

Andreas Lolk:

Jeg tror desværre, at du misforstår. Det er ikke udbetalingen, der er problemet, men platformen og trackingen. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 10:28

Mattias Skovhøj:

Der er vel også en lille forskel i den volumen de større internationale netværk kan arbejde med sammenlignet med et rent dansk netværk.. Smile

Til gengæld har de hele platformen klar og skal egentligt bare foretage nogle opkald til de største annoncører i Danmark og så lade nogle få affiliates vide, at de eksisterer.. Jeg tror, at det hele kan klares meget let, hvis de allerede er etablerede i andre lande. 

Side 4 ud af 5 (44 indlæg)