Affiliates i Danmark lever under kummerlige forhold i forhold til hvad de får i USA... Affiliates i Danmark må glæde sig til den dag, der sker en af følgende ting:
Affiliates i Danmark lever under kummerlige forhold i forhold til hvad de får i USA... Affiliates i Danmark må glæde sig til den dag, der sker en af følgende ting:
De danske netværk tager sig sammen
Der kommer et internationalt netværk og snupper alle de store affiliates
Og det kan kun gå for langsomt i min mening.
Fuldstændig enig.. Jeg har mest beskæftiget mig med salg af elektronik, og kommissionssatserne her er helt til grin.
Men mon ikke det bare er netværkene der skal tage sig sammen, men også annoncørerne? Hvis de ikke er parat til at belønne affiliaten tilstrækkeligt, så kan netværket ikke gøre andet end at takke nej. Der findes ikke noget højere split end de 100 procent der tildels bliver tildelt partneren.
Men mon ikke det bare er netværkene der skal tage sig sammen, men også annoncørerne? Hvis de ikke er parat til at belønne affiliaten tilstrækkeligt, så kan netværket ikke gøre andet end at takke nej. Der findes ikke noget højere split end de 100 procent der tildels bliver tildelt partneren.
Jeg mener også at annoncører i nogle tilfælde skal give mere for at det bliver rigtig interessant for de affiliates der skal skabe trafikken til kampagnerne. Men det er mindst lige så meget de forskellige affiliatenetværk der har det ansvar frem for annoncørerne. Selvfølgelig skal annoncørerne være villige til at give mere, men det er en forhandling imellem netværk og annoncør, og her tror jeg at netværkene ofte er for dårlige til at forhandle.
Jeg mener også at annoncører i nogle tilfælde skal give mere for at det bliver rigtig interessant for de affiliates der skal skabe trafikken til kampagnerne. Men det er mindst lige så meget de forskellige affiliatenetværk der har det ansvar frem for annoncørerne. Selvfølgelig skal annoncørerne være villige til at give mere, men det er en forhandling imellem netværk og annoncør, og her tror jeg at netværkene ofte er for dårlige til at forhandle.
Det er rigtigt, netværkene skal forhandle en bedre pris. Men i sidste ende er det stadig annoncøren der bestemmer om han vil betale eller ej. Netværket kan bare sige: Betal mere eller det er ud. I mange tilfælde vil netværket jo give sig, når det er en af de større spillere på markedet, da man ikke vil give afkald på samarbejdet.
Jeg tror desværre, at du misforstår. Det er ikke udbetalingen, der er problemet, men platformen og trackingen.
Der er vel også en lille forskel i den volumen de større internationale netværk kan arbejde med sammenlignet med et rent dansk netværk..
Til gengæld har de hele platformen klar og skal egentligt bare foretage nogle opkald til de største annoncører i Danmark og så lade nogle få affiliates vide, at de eksisterer.. Jeg tror, at det hele kan klares meget let, hvis de allerede er etablerede i andre lande.