Hej Laila, Jeg er enig med de øvrige, som nævner du skal være knivskarp på dit koncept. Personligt synes jeg jo selve indretningen i cafeen er det vigtigste - sideordnet med maden selvfølgelig. Hvad har dine konkurrenter af koncept. Feks hvad sidder kunderne på af møbler? Klapstole eller lounge sofaer? Hvad tilbyder de af mad/drikke - og hvor længe har de åben? Selv har vi været mange år i cafebranchen - som leverandør af cafemøbler. Og finder du det rigtige koncept - overlever du! Held og lykke. |
Hej Laila
Alting kan lykkes, men som andre her har antydet er der et sæt af dine forudsætninger der er mindre velegnede for opstart. Nu er jeg som udgangspunkt altid optimistisk, men samtidig vil du på www.sag-partners.dk se at jeg har et hovedpoiente omkring privatliv og virksomhed, som jeg desværre alt for tit ser bliver overset af nye iværksættere.
Når man står med sin ide og alle de positive drømme, glemmer man ofte at kalkulerer igennem, hvad vil værste situation føre mig hen. Og tro mig er det først der man er så forsvinder de glade drømme som dug for solen.
Mit råd til dig er derfor opsøg en virksomhedskonsulent, der kan endevende dine forudsætninger, model- underbygge konsekvenserne af forskellige fremtidige udviklingstrend og vurder derefter, hvor vidt du er klar til at løbe den risiko, der er ved at starte op med de forudsætninger du har fremslagt. Du kan opnå støtte til denne del via vækstmidlerne. Du er velkommen til at kontakte mig på tlf. 98311022 / 29924519 for en uformel snak om dine ideer.
Mvh
Bertil Vrou Thomsen