Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM Marketing. Fup og fidus eller blot lagt for had pga. konkurrence?

Side 6 ud af 9 (87 indlæg)
Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Dennis Nielsen -:

Du skal tænke dig godt om inden du begynder at rode venner og familie ind i det der... jeg kender godt deres måde at arbejde på, og du får NITTEN ud af at skaffe 20 kunder, du skal ha andre til at starte op, og du ender med at sidde med dårlig samvittighed over at de smed penge ud af vinduet for det.... 

Husk hvad jeg skrev her :-)

Præcis - husk det! Det er ikke det værd, at jagte din drøm på bekostning af andre, uanset om det er din familie, venner, bekendte eller en tilfældig forbipasserende. Det gør bare meget mere ondt, når de er tæt på, hvis det går galt og de har tabt en masse penge.

http://www.facebook.com/lasse.borg1

Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 17:45

Anders, tjek i øvrigt Lasse Burholts indlæg, her er god info om, hvad du bør kigge efter inden du beslutter dig: http://www.amino.dk/forums/t/89840.aspx "Network Marketing er ikke for tøser."

Direkte salgsforeningen er også et besøg værd i denne proces: http://www.disafo.dk/index.htm

Når du har gjort dit fodarbejde og hjemmearbejde godt, så handler det jo dybest om, hvad du synes er sjovt, hvad det er der tænder dig, hvor din passion ligger - for hvis ikke du synes det er sjovt og du er tændt og passioneret, så holder det bare ikke i længden.

Alt det bedste, Lasse.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Feb 10
Indlæg ialt: 115
Skrevet kl. 23:06

Tak for de fede links Lasse:)

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:41

Anders Hempel :

Men nu du har været inde i det har jeg lige et par spørgsmål:

- De 3750 kr man betaler for at komme ind, er det nogle der overhovedet er realistiske at få tjent ind igen, og hvorfor betale dem?

Med risiko for at få ørene i maskinen - så er der lige netop i tilfældet det selskab du har været inde for at snuse til ingenting, none whatsoever, der "retfærdiggør" at man skal op med det nævnte beløb for at "få lov til" at videreformidle deres produktportefølje. Det kaldes ganske vidst en licens, så vidt jeg husker, men i traditionel og grundlæggend MLM forstand strider det mod al logik, da det ikke skal være startomkostningen - i det tilfælde et beløb for ingenting andet end et forhandler-nummer og noget skriftligt materiale - der skal lægge grundlaget for indtægt.

Har taget den diskussion til hudløshed - og uanset hvor godt det bliver pakket ind - så går der altså midler fra den "licensbetaling" tilbage i bonussystemet - som derved booster nogle indkomster op som ikke har noget som helst at gøre med omsætning fra produktportefølje.

Selvfølgelig kan produktporteføljen afsættes - så længe der er et behov for de produkter som selskabet udbyder - man skal bare lave noget simpelt research ift til egen kontaktflade - BREDE kontaktflade - og vurdere hvorvidt deres forbrugsmønster afspejler virkeligheden - og om produktporteføljen i så fald vil passe ind her.

Det vil den i nogen tilfælde slet ikke - i andre dele af produkterne i vid udstrækning - og så er det lidt almindelig logisk hovedregning skal i spil for nu at se om der så osse er penge i det... og det behøver man ikke at være matematikprofessor for at finde ud - man må bare IKKE indregne indkomster fra LICENSBETALING! Husk det ;-)

Mvh.

Lasse 

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 12:08

Lasse Burholt:

Anders Hempel :

Men nu du har været inde i det har jeg lige et par spørgsmål:

- De 3750 kr man betaler for at komme ind, er det nogle der overhovedet er realistiske at få tjent ind igen, og hvorfor betale dem?

Med risiko for at få ørene i maskinen - så er der lige netop i tilfældet det selskab du har været inde for at snuse til ingenting, none whatsoever, der "retfærdiggør" at man skal op med det nævnte beløb for at "få lov til" at videreformidle deres produktportefølje. Det kaldes ganske vidst en licens, så vidt jeg husker, men i traditionel og grundlæggend MLM forstand strider det mod al logik, da det ikke skal være startomkostningen - i det tilfælde et beløb for ingenting andet end et forhandler-nummer og noget skriftligt materiale - der skal lægge grundlaget for indtægt.

Har taget den diskussion til hudløshed - og uanset hvor godt det bliver pakket ind - så går der altså midler fra den "licensbetaling" tilbage i bonussystemet - som derved booster nogle indkomster op som ikke har noget som helst at gøre med omsætning fra produktportefølje.

Selvfølgelig kan produktporteføljen afsættes - så længe der er et behov for de produkter som selskabet udbyder - man skal bare lave noget simpelt research ift til egen kontaktflade - BREDE kontaktflade - og vurdere hvorvidt deres forbrugsmønster afspejler virkeligheden - og om produktporteføljen i så fald vil passe ind her.

Det vil den i nogen tilfælde slet ikke - i andre dele af produkterne i vid udstrækning - og så er det lidt almindelig logisk hovedregning skal i spil for nu at se om der så osse er penge i det... og det behøver man ikke at være matematikprofessor for at finde ud - man må bare IKKE indregne indkomster fra LICENSBETALING! Husk det ;-)

Mvh.

Lasse 

Er det   sælge af licens og derved boost sine egen kampagne , ved denne form struktur ligger så tæt op ad pyramide strukturen med hierarki som ikke er lovligt i Danmark, hvor det ikke en vare der sælges med luft , derved ville jeg holde mig fra sådanne selskaber da man selvfølgelige skal tænke sig godt om hvad man begiver sig ud i

jeg Ved ikke om jeg forstod indlægget korrekt?

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:53

Mikael christiansen:

Er det   sælge af licens og derved boost sine egen kampagne , ved denne form struktur ligger så tæt op ad pyramide strukturen med hierarki som ikke er lovligt i Danmark, hvor det ikke en vare der sælges med luft , derved ville jeg holde mig fra sådanne selskaber da man selvfølgelige skal tænke sig godt om hvad man begiver sig ud i

jeg Ved ikke om jeg forstod indlægget korrekt?

Du har forstået mit svar så langt som til at man ikke skal bygge indkomstscenarier op omkring midler fra STARTOMKOSTNINGER som ikke har noget med produkter/produktportefølje at gøre. Hvorvidt selskabet er ulovligt eller ej er ikke sagen vedkommende, eftersom det ihvertfald ikke er kendt ulovligt, eftersom det operere i Danmark - og har gjort i rigtig mange år. For umiddelbart kan jeg ikke stille mig til dommer herfor - især ikke da der produkter i spil. Er sikker på at rette instanser i Danmark har været indeover selskabet.

Blot strider det mod min egen holdning - og mod almindelig MLM skik. Hvis eks. den nævnte startomkostning indeholdt en komplet produktpakke modsvarende beløbet, så er det ikke noget problem. Slet ikke. For så er det blot det man vil anbefale at starte på - og som er kotume.

Mvh.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 11:25

Jeg kunne lægge denne i mange tråde, men valget faldt altså på denne. Primært fordi forretningsformen edefra set, minder en del om ACN :o)

EB har i dag stor fokus på Bo Hamburgers indbringende MLM forretning. Det er alstå hermed slået fast, at det er muligt at tjene penge på MLM. I artiklen "Kira Eggers jagtet af pyramidehaj", har de en smule fat i en gammel MLM klassikker om hvor godt det går. I Zinzino hedder den at de oplevede 89 % vækst i 2007. Der står sikkert en hel del mere i deres hvervemateriale, men det er dette EB nævner. Iflg. deres regnskab kører de med underskud i både Sverige og Danmark. Det er der også mange traditionelle firmaer der gør, så det er der ikke noget specielt ved, Men vi hører jo hele tiden om hvor godt det går i de forskellige MLM firmaer, så spørgsmålet er hvor meget vi kan stole på dette.

Men det der for mig er interessant, og bakker min generelle holdning til MLM op, er forbrugerrådets udtalelse om forretningsformen MLM. Fra artiklen der hedder "Bo Hamburger afsløret som pyramidehaj" står der bl.a:

"Den fremgangsmåde vækker ikke jubel hos Forbrugerrådet.

– For mig ser det her ud som et ulovligt pyramidespil, fordi indtjeningen primært stammer fra nye medlemmers indtræden i netværket og ikke fra et reelt salg af varer. Der indgår ganske vist noget kaffe i netværket, men det er en mindre del af konceptet, siger Tina Dhanda."

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1213399.ece#ixzz0ovoAotrP

Det er lidt det jeg også prøvede at sige i dette indlæg: http://www.amino.dk/forums/p/7837/571815.aspx#571815 og det bakkes nu (måske) op af Forbrugerrådet.

Så det bliver rigtig spændende om dette kan få konsekvenser for Zinzino, og hvis det gør, om andre MLM foretagender så kommer i fedtefadet.

Mit bud er dog at der ikke sker noget, men det er da rart at der er fokus på forretningsformen. Og hvis der er noget der ikke er som det skal være, er det i hvert fald nu det kan komme frem.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:10

igang:

EB har i dag stor fokus på Bo Hamburgers indbringende MLM forretning. Det er alstå hermed slået fast, at det er muligt at tjene penge på MLM. I artiklen "Kira Eggers jagtet af pyramidehaj", har de en smule fat i en gammel MLM klassikker om hvor godt det går. I Zinzino hedder den at de oplevede 89 % vækst i 2007. Der står sikkert en hel del mere i deres hvervemateriale, men det er dette EB nævner. Iflg. deres regnskab kører de med underskud i både Sverige og Danmark. Det er der også mange traditionelle firmaer der gør, så det er der ikke noget specielt ved, Men vi hører jo hele tiden om hvor godt det går i de forskellige MLM firmaer, så spørgsmålet er hvor meget vi kan stole på dette.

Nu er Ekstra Bladet jo ikke lige frem kendt som seriøs avis, så der syntes jeg budskabet mister lidt af sin værdi. Det ville jeg i øvrigt have sagt om ALT fra EB, så dette er ikke et forsøg på at frasige sig MLM eller noget.

Mht. Zinzino og ACN for den sags skyld, så har jeg ikke noget kendskab til disse for at kunne sige noget om dem. At jeg ikke bryder mig om ACN's indskuds metoder er der ingen tvivl om.

igang:

Men det der for mig er interessant, og bakker min generelle holdning til MLM op, er forbrugerrådets udtalelse om forretningsformen MLM. Fra artiklen der hedder "Bo Hamburger afsløret som pyramidehaj" står der bl.a:

"Den fremgangsmåde vækker ikke jubel hos Forbrugerrådet.

– For mig ser det her ud som et ulovligt pyramidespil, fordi indtjeningen primært stammer fra nye medlemmers indtræden i netværket og ikke fra et reelt salg af varer. Der indgår ganske vist noget kaffe i netværket, men det er en mindre del af konceptet, siger Tina Dhanda."

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1213399.ece#ixzz0ovoAotrP

Det er lidt det jeg også prøvede at sige i dette indlæg: http://www.amino.dk/forums/p/7837/571815.aspx#571815 og det bakkes nu (måske) op af Forbrugerrådet.

Hvis hun mener det er ulovligt, så bør hun sgu få fingeren ud og gøre noget ved det. Som sagt tidligere, så er det ikke en metode jeg bifalder men det er for fanden ikke så svært for forbrugerrådet og hvem der nu ellers er inde over. Det jeg mener er: Det kræver ikke en doktorgrad eller noget specielt at undersøge sagerne og hvorfor har det været lovligt i så mange år...

Det er ligesom snakken om tilsætningsstoffer....de er måske usunde, vi ved det ikke...derfor advarer vi..

igang:

Så det bliver rigtig spændende om dette kan få konsekvenser for Zinzino, og hvis det gør, om andre MLM foretagender så kommer i fedtefadet.

Mit bud er dog at der ikke sker noget, men det er da rart at der er fokus på forretningsformen. Og hvis der er noget der ikke er som det skal være, er det i hvert fald nu det kan komme frem.

Hvis du så en positiv artikel, ville det så også være rart at der kom fokus på forretningsformen? Jeg er ikke ude på at "omvende" dig, men din sætning sætter et stort spørgsmålstegn i hovedet på mig. Hvorfor er det rart at der kommer fokus på noget du har en klar mening om?

Hvis der er noget der ikke er som det skal være, så har forbrugerrådet sgu sovet i timen. ACN har længe haft disse "opstartsinvesteringer" og uden at vide det om Zinzino så kunne jeg heller ikke forestille mig at deres var et nyt tiltag.

Jeg ved med sikkerhed at dette ikke har indflydelse på mit MLM firma da det ikke har samme "opstartsgebyr", men tvivler stærkt på at der kommer til at ske noget nu her så mange år efter det blev introduceret i DK. Men er der Zinzino folk herinde, så kunne det da være på sin plads at få præciseret hvad forbrugerrådsdamen snakker om, så kort sagt hvad får man for hvilket beløb.

Tilmeldt 12. Sep 09
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:19

Nu blander jeg mig lige et øjeblik her, for der er noget der forsvandt hen over hovedet på mig.

Måske det bare er mig der ikke er helt fremme i skoene, men når jeg går ind på det link til eb, så bliver jeg voldsom forvirret, Herinde bliver skrevet at der IDAG sættes fokus på..... men datoen på "nyheden" er i august 2009!

Må da siges at være meget irrelevant som "nyhed"

Fra Køge
Tilmeldt 16. Aug 09
Skrevet kl. 14:29

Bianca:

Nu blander jeg mig lige et øjeblik her, for der er noget der forsvandt hen over hovedet på mig.

Måske det bare er mig der ikke er helt fremme i skoene, men når jeg går ind på det link til eb, så bliver jeg voldsom forvirret, Herinde bliver skrevet at der IDAG sættes fokus på..... men datoen på "nyheden" er i august 2009!

Må da siges at være meget irrelevant som "nyhed"

Hej Bianca.

Her er det rigtige link: http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1351185.ece

Bo Hamburger er et populær offer i EB - nu har han gjort det godt, så kan han jo lige få et hak i tuden igen....

mvh, Lasse

Side 6 ud af 9 (87 indlæg)