Min forretning er blevet kontaktet af et SEO firma som har givet et tilbud der hedder no cure no pay.
I har sikkert hørt det før men for dem som ikke har så betyder det at jeg først skal betale når mit søgeord ligger på side 1 hos google.
Tilbuddet lyder på 650 kr pr måned pr søgeord.....umiddelbart syntes jeg det lyder ekstremt dyrt og jeg har ikke i sinde at ville betale så meget for så lidt....jeg kan hurtigt komme på 10 søgeord og det vil så koste mig 6500 kr ex moms pr måned og det har jeg hverken lyst eller råd til.
Er det normalprisen for søgeord på google ?
Jeg er klar over at visse søgeord er sværere at få op på side 1 på google men jeg mener ikke at min branche og mine søgeord skulle være særligt konkurrence præget.
Jeg er i dyrehandler branchen og søgeord jeg gerne vil findes på kunne være :
Min erfaring er, at performance baseret afregning på basis af rankings er en forbandet dårlig form. grundet til dette er emeget enkel: Alt for ofte ender det med at parterne blive uenige og skændes om afregningen. Uenigheder og strid gavner ingen.
Du kan læse lidt mere om SEO No Cure No Pay (eller SEO CPA, som det ogsåp kaldes) her - og hvorfor det ikke altid er den ideelle løsning.
Kender ikke så meget til branchen, men jeg vil gerne gøre det billigere, hvis det virkelig er noget du vil bruge penge på, ville jeg indhente nogle forskellige tilbug
Jeg er klar over at visse søgeord er sværere at få op på side 1 på google men jeg mener ikke at min branche og mine søgeord skulle være særligt konkurrence præget.
Du skal ikke bruge nogle penge til at starte med.
Du skal starte med at læse om tingene. Det kan du gøre her
MEN du skal også huske at se på administrationsdelen på din webshop. For der har du faktisk mulighed for:
Optimering af side-titler Side-titler er meget vigtige for at få besøg fra søgemaskiner som Google. Ud fra en skabelon kan du styre alle varetitler fra ét sted.
Jeg forstår ikke helt prisen. Kræver de 650 kr pr. søgeord pr. måned EFTER de har fået dig op som nr. 1 på søgeordene?
Jeg vil give Mikkel ret i, at no-cure no-pay samarbejde oftest ender ud i uenigheder mellem parterne. Desuden kan det også ende med at være en dyr fornøjelse for dig.
Jeg vil dog ikke helt give nogle af de andre ret i, at andre kan gøre det bedre og/eller billigere. INGEN kan på forhånd forudsige en førsteplads på Google, så hvordan skal man kunne vurdere om det kan gøres bedre eller billigere? Er faktisk ved at skrive et indlæg om det på min SEO blog. Skal nok poste, når det er online.
Hvad angår dine søgeord, så er der forholdsvis høj konkurrence på nogle af dem. Jeg har nogle linkkataloger og følger manuelt med i samtlige links, der bliver tilføjet. I din branche er der nogle, der selv arbejder med SEO, mens andre har hyret SEO firmaer til det. Omfanget på deres arbejde, udover på mine kataloger, kender jeg af gode grunde ikke nok til.
Du bør ikke undervurdere Google - heller ikke i din branche. Kan der tjenes penge på noget, så er der også konkurrence - og den er nok størst på Google.
William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk
Alt efter hvilke søgeord man gerne vil have op på google, så syntes jeg ikke 650 kroner lyder som en dyr pris, hvis man eksempelvis ser på webhosting, webhotel og andre brugte søgeord.
Måske kan det ikke betale sig på hundesele, men derfor kan det tilbud jo godt være godt for andre.
Jeg vil lige præcisere at der er tale om SIDE 1 placeringer, ikke nr. 1 placeringer, jeg tror Atak læste den del forkert.
Jeg mener at svar som "betal ikek for det", eller "det kan du få langt billigere hos andre" er for generaliserende og bør som minimum tage udgangspunkt i din konkrete situation. Jeg har skrevet et blog-indlæg her: No cure no pay SEO, om hvilke ting der skal være opfyldt for at det bliver en god deal for dig.
Nu kender jeg ikke så meget til din branche, men jeg vil skyde på at det er meget forskelligt hvor meget konkurrence som der er på de enkelte ord. Hos andre firmaer er det ikke så normalt at give en fast pris for et søgeord - da det som sagt er meget forskellig hvor meget tid der skal bruges på det enkelte ord. F.eks. så er det nemmere at ranke godt på "organge skægagame unger sjælland" end "krybdyr" - prisen bør derfor også være forskellig.
Optimeringen som firmaet vil lave, er den på dit eget domæne - eller er det på deres? Er det på deres, kan de gøre hvad de vil med siden hvis du opsiger aftalen - det skal du lige have med i din overvejelse.
Som der også siges: sæt dig lidt ind i SEO før du køber dig til hjælp - så undgår du at købe katten i sækken. Der er også flere dygtige folk her på Amino som kan gøre det billigt for dig. Husk på at SEO ikke er en udgift men en investering hvis du finder den rette. Den billigste timepris er sjældent den billigste i sidste ende!