Jeg har brug for hjælp. Jeg har arbejdet med SEO til hjemmesiden for den virksomhed jeg er ansat af. Vi for ugenligt nogle rapporter med analyser på hvordan vi klarer os i søgemaskinerne. Men lige pludselig er alle vores sider google havde indekseret ikke indekseret mere. Vi havde 250 indekserede sider nu 0, ifølge grafen fra rapporten.
Men længere nede i rapporten viser en anden analyse at vi ligger nr. 1 på ordet medierende læring på Google. Det forstår jeg ikke.
Jeg håber der er nogle af jer der kan hjælpe. Jeg mener ikke vi har gjort noget "ulovligt" i forhold til SEO, i hvert fald ikkke bevidst.
Det kunne også være det analyse værktøj som i bruger der har lavet en "bøvs"... specielt når det angiver at i også ligger nr. et på et søgeord, uden at være indekseret. De to ting harmonere jo ikke sammen :-).
Nu kommer mit tusind kroners spørgsmål, hvorfor kontrollere i det ikke bare direkte i Google? Lav en søgning på det ord som rapporten fortæller at i ligger nr. 1 på.
Du kan via søgningen: site:domain.dk / site:www.domain.dk se om du har nogle indekserede sider.
Jeg har oplevet det samme. Pt. har jeg ca. 181 resultater når jeg søger site:www.kunstkompagniet.dk på google. Sådan har det vist været i et par uger og før lå jeg på ca. 1100 - 1200 sider (som sikkert er mit sideantal på min webshop).
Jeg tænker umiddelbart om det er fordi den 'kun' tager unikke tekster, som jeg f.eks. har under de 'bestsælgende' produkter eller varegrupper 0g ikke under alle produkter - som jeg burde (ved godt jeg er bagefter med søgeoptimeringen).
Det har ikke haft nogen betydning for vores salg, men aner ikke hvorfor det nu er sådan.
Og jeg har også samme problem. Men det kan skyldes flere ting.
Jeg tog ejerskab over http://aktiv3.dk i Google Webmaster Tools, hvor jeg tidligere kun havde registreret http://www.aktiv3.dk Om det har fået Google til at se på min side på en ny måde, ved jeg ikke. Men i følge GWT har jeg kun èn side indekseret. Men alle mine sider er indekseret.
Jeg er så også faldet lidt i søgeresultaterne, men det er nok mere fordi at jeg har haft en 4-5 vigtige sider som gav 404 fejl i over en uge, plus at jeg har ændret på en del redirects.
Men hvis i har samme " problem" uden at have gjort hvad jeg har, må der været et andet svar . Måske siderne bliver crawlet for at blive klar til Google Caffeine ? Jeg ved det ikke :-)
SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,- per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.
Kunne ikke se domænet i tråden god ide at poste linket lidt lettere at give feedback og desuden hvert links til din side får sider en mere stabil placering i google
god ide også at arbejde med den interne links til alle sider og gerne link fra andre hjemmesider til disse undersider .
God arbejds lyst
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Jeg kan melde om samme problem i mine rapporter, det er kun et problem der. Jeg har undret mig over hvordan, de kunne få google oplysningerne, når google ellers prøver at lægge røgslør over data'ene for fremmede, men det er måske det som sker nu at røgsløret også har ramt seorapporten ?
Google indekserer stadigt mine sider og links jvf. webmasterværktøjerne og når jeg tjekker direkte på google.
Uanset hvilken software eller online løsning der anvendes til automatisk indsamling af data fra søgemaskinerne vil der altid kunne opstå fejl ind imellem. Det sker også for os på SEO Supporten en gang imellem.
Nogle gange skylde fejl ændringer i søgemaskinernes HTML og andre gange er det midlertidige fejl i søgemaskinerne søgeresultater.
Men når det sker opdager vi det ofte selv, hvis ikke der er nogle kvikke kunder der ser det først. Når vi opdager det retter vi det normalt meget hurtigt - samme dag, og ofte indenfor få timer, hvorefter de berørte rapporter køres igen.
Finn Pedersen:
når google ellers prøver at lægge røgslør over data'ene for fremmede, men det er måske det som sker nu at røgsløret også har ramt seorapporten ?
Der er skam intet røgslør fra Googles side på hverken indekserings-data og ranking data. Det er jo lidt svært at ligge røgslør på søgeresultaterne, hvis brugerne skal kunne se dem :) Det er alene link: søgninger, hvor Google ikke returnere alle resultater - men det gælder alle, uanset om de søger manuelt eller automatisk.