Vi skal til at udleje vores hus. Vi har et administrationsfirma på, samt får vi en revisor til at lave regnskabet. Hvor meget bør man sætte til side til vedligeholdelsepr. måned?
Og er det ok at have denne opsparing på "virksomhedskontoen"? Eller ville det være smartere at gøre noget anden? Vi har fået oprettet en særskilt konto til udgifter/indtægter i forbindelse med udlejningen, men bliver nu i tvivl om det ville mere rentabelt at sætte vedligeholdelsesopsparingen på en anden konto end denne eller?
Når i har et administrationsfirma på, bør det være en opgave for adm.firmaet at svare på jeres spørgsmål. Det er derfor man har et adm.firma. Hvis rådgivning om vedligeholdelseskonti ikke er en del af opgaven, så har i efter min mening købt en for dårlig løsning.
Hos os er rådgivning en naturlig del af en administrationsaftale.
Hvis ikke admi firmmaet vil rådgive Jer, skal du være velkommen til at kontakte mig.
Jeg er enig med Anders, at sådan et spørgsmål må og bør være en del af administrationsfirmaets opgave.
Nu skriver I udlejning af jeres hus, så det må være et relativt stort hus med mange indtægter og udgifter, siden I vælger et administrationsfirma til løsningen.
I mange tilfælde vil der være væsentlige bedre og billigere alternativer i.f.m. med udlejning.
Vi har ikke spurgt adm. firmaet ang. det med vedligeholdelse. Men det kunne jeg jo gøre. Vi er lige startet op med dem ;-) Det handler bare om, at sætte penge til side til, når noget skal vedligeholdes/repareres. Det er det hele. Hvilke andre muligheder er der end adm. firma, hvis man ikke ønsker at have noget med udlejningen at gøre selv?? For det kan vi ikke af personlige årsager.
Det ved jeg, er vist ikke så god til at formulere hvad jeg mener Det kunne være nogen herinde, der lejede hus ud, og vidste hvor meget, man burde sætte til side. Fx 1000 kr. pr. måned?
Og, så var det om de penge skulle ind på den konto, hvor resten af regnskabet foregår, så at sige. Eller om det var bedre at sætte dem på en anden med højere rente. Jeg kender ikke reglerne for virksomhed. Men jeg spørger bare adm. firmaet
For mig lyder det efterhånden som om, at I bør få en regnskabskyndig med ind over denne udlejningsvirksomhed, ligesom det heller ikke ser ud til, at I har fået helt styr på, hvad og hvilke ydelser adm.firmaet rent faktisk kan tilbyde jer.
Det kunne måske være en idé at lægge denne opgave ud på freelancer, da jeg vil tro, at der er flere såvel regnskabsbureauer og revisorer, som vil kunne give jer en rigtig god pris på både bogføring, regnskab og løbende rådgivning omkring denne udlejning.