Hjælp! Jeg prøver at registrere virksomhed på webreg.dk og får blanketten i hovedet, fordi der ikke er angivet startdato for momsbetaling. Men på blanketten skal man aktivt markere, at man ønsker at momsregistrere sig. Jeg har fået at vide af Erhvervs- og Selskabsstyrelsen, at jeg skal momsregistrere mig, ellers kan jeg ikke få CVR-nummer. Vil det sige, at jeg kan registrere virksomhed uden at få CVR-nr.? Skal jeg så udskrive fakturaer med mit personnummer? Eller kan jeg i virkeligheden slet ikke registrere en virksomhed uden at blive momspligtig?
Tak for hjælpen! |
Skal du starte en momspligtig aktivitet eller er det du sælger fritaget for moms?
Hvis det er momspligtig, skal du udskrive fakturaer uden moms og med dit cpr nummer. Når du så har en omsætning over 50.000kr (over en 12 måneders periode) skal du lade dig momsregisteres. Du kan også vælge at lade dig frivillig momsregisteres fra starten, hvis du ved, at du kommer over en omsætning på 50.000kr.
Hvis du er fritaget for moms, kan du godt starte virksomhed uden at skulle momsregisteres.
Mvh