Hej folkens. |
Jeg lytter lige med.. :)
Hej folkens. |
godt at høre jeg ikke er den eneste der har spørgsmål til det |
Multimedieskatten kommer på uanset om du trækker det fra eller ej. Det faktum at du har muligheden for at benytte firmaets computer/telefon/internet/mv privat gør, at du har pligt til at betale multimedieskat.
|
/Frands - HelpSoft ApS
Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater
Spørgsmål Hvad nu hvis firmaet , ingen computer , ingen telefon, ingen internet har. Alle disse ting bliver lånt . Hvad så ??
|
Elektronik Produkt Udvikling, Bluetooth, WiFi, GSM, NB-ioT
Jeg skal ikke kunne sige hvordan SKAT vil håndtere den forklaring. Hvis det var mig der lavede reglerne, så ville jeg umiddelbart stille spørgsmålstegn ved en virksomheds produktivitet hvis den ikke ejer hverken telefon eller computer - og hvis det ikke er for at have omsætning, hvorfor så overhovedet have en virksomhed? Men som sagt, jeg ved ikke hvordan SKAT vil tolke det. Jeg betaler min multimedieskat, fordi det er pålagt mig. Jeg ser ingen grund til at bruge tid på at krybe uden om og så måske endda ende med en masse ballade. |
/Frands - HelpSoft ApS
Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater
Jeg har været til møde med skatte ministeren i vores område i forbindelse med start af enkeltmands virksomhed, her sagde hende konsulenten jeg talte med at det ikke skulle beskattes når det var enkeltmandsvirksomhed. Om det er sandt ved jeg ikke. |
Det er er rart hvis der kommer krystal - klare retnings linjer... Kom til at tænke , på hvis f.eks en stand på hjallerup by marked, eller banan sælgeren , hvor vedkommende måske har en stor omsætning med handel , og moms - men ingen tekniske multi media hjælpe midler til rådighed |
Elektronik Produkt Udvikling, Bluetooth, WiFi, GSM, NB-ioT
Tidligere har lignende regler fundet sted med beskatning af telefon, her blev fri telefon beskattet, det er det samme der sker her, der beskattes for den private anvendelse af medierne og der er fuld fradragsret i virksomheden. "Der indføres en beskatning af multimedier, der står til rådighed for privat brug. Det betyder, at man bliver beskattet samlet af fri telefon, pc og internetforbindelse således, at man skal beskattes af 3.000 kr. (2010-niveau) pr. år, hvis man får stillet én, to eller alle tre goder til rådighed for privat brug." Så hvis man får stillet bare en af ovennævnte medier til rådighed fra virksomheden skal der betales skat af kr. 3.000,- hvilket er billigt i sammenligning med Internetforbindelse og fri telefon mv. Hilsen René |
Online Marketing - online markedsføring - søgemaskineoptimering og Adwords
jeg er slet ikke ude på at krybeudenom det ... jeg ville bare gerne høre hvordan det hænger sammen :) |