Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor vil leverandører ikke sælge til internetbutikker

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 22-11-2006 09:07:47
Forfatter: Christobel

Til Tommy: Jeg ved selvfølgelig godt at jeg skrev det GROFT forenklet, men Bente giver jo egentlig samme svar, bare mere uddybbende Og det er faktisk det jeg mener.. Leverandørerne er bange for at lavere priser (dumping af priserne) vil give dem et dårligt rygte og dermed et dårligere salg.. Så jeg mener det ad ''snørklede'' omveje

Det er selvfølgelig et sidespor, men jeg er nu stadig uenig. Hvis du tager et mærke som Herstal, så har Bilka og andre supermarkeder været skyld i at priserne er blevet dumpet voldsomt på noget der oprindelig var en dyr mærkevarer. Men derfor sælger Herstal da langt mere end de ellers ville have gjort. Om det er Herstals avance eller detailleddets der er sænket ved jeg ikke, men de sælger mere end hvis de stadig kun havde været i lampe-butikker.

Teorierne omkring at pris og kvalitet kender jeg udmærket, men jeg tror ikke på at en priskonkurrence i detailleddet vil skade producentens salg.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:25
Dato: 22-11-2006 09:06:57
Forfatter: Biz. Since 1992

Jeg kender en som sælger/producer have-river og div. redskaber, han laver 3 priser på den samme rive, de har dog forskelige farve og stikkers osv.  den billige til 99kr  229 og en 399  det er den til 229 som sælger bedst - du kan måske selv gæt hvorfor... :-) der fler grunde.

Så hvis Silvan vælger at medtage den til 399 i deres katalog, nedsat til 199, vil det simpelthen smadrer hans salg?... jeg har altid troet at leverandørene betalte, for at få deres varer med i detailhandles tilbudskataloger. Men nu viser det sig måske at det er konkurrenterne der betaler for det, fordi de ved at det er ødelæggende for ens salg at blive solgt billigere? :)
Det er jo derfor vi hader udsalg...

Det øger ikke min lyst til at købe noget i Salling,
fordi der står -50%, fordi jeg ikke tror en meter på at udsalgsprisen
plejer at være tilsvarende højere. Men hvis folk har tiltro til et produkts pris og ægtehed, mener jeg ikke at en billigere pris kan skade det samlede salg - kun for den enkelte forhandler, der er for dyr og andre substituerbare produkter. Hvis jeg ved at et produkt burde koste 400 kroner men kun koster 200 kroner, vil det da ikke sænke min sandsynlighed for at købe det.
Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:33
Det er alt for enkel lige at snakke om få produkter.

Herstals har aldrige været et dyrt mærkevare eller kan blive det. 

Der er forskelige kunder og forskelige priser på de "samme" ting.  Og i dette tilfælde går Herstals efter det brede publikum med alle deres produkter. Lidt i samme stil som Dyne larsen. altså ok design men billige ting. Og ikke dyrt lavet. Det kan man jo easy se at det ikke er dyrt lavet, men ikke alle folk kan se den slags, ca. 80% af befolkning...  Eks. se på møbler fra BIVA, JYSK osv. det er billige men kvalitet tjaaa det er ikke Rolf Benz møbler det kan enhver møbel mand se og 20% af befolkning....  Så priser har skam en stor betydning, men komme an på hvilken målgruppe man vil ramme de 80% eller de 20%  typer. Men kvaliteten følger ofte med. Men især inde for tøj er et par jeans til 499 eller et par til  999 er der ikke kvalitet forskelv, kun prestige forskelv. Men den er også vigtig for mange... Derfor kan man ikke bare sælge "dyre" ting billige og især grosister vil ikke have deres "dyrer" mærke sat i bås med billige priser eller = kun internet shop / som køre højt på billiger salg...

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 10:38
Dato: 22-11-2006 10:25:09 Forfatter: Tommy
Dato: 22-11-2006 09:06:57 Forfatter: Biz. Since 1992

Jeg kender en som sælger/producer have-river og div. redskaber, han laver 3 priser på den samme rive, de har dog forskelige farve og stikkers osv.   den billige til 99kr  229 og en 399  det er den til 229 som sælger bedst - du kan måske selv gæt hvorfor... :-) der fler grunde.

Så hvis Silvan vælger at medtage den til 399 i deres katalog, nedsat til 199, vil det simpelthen smadrer hans salg?... jeg har altid troet at leverandørene betalte, for at få deres varer med i detailhandles tilbudskataloger. Men nu viser det sig måske at det er konkurrenterne der betaler for det, fordi de ved at det er ødelæggende for ens salg at blive solgt billigere? :)
Det er jo derfor vi hader udsalg...

Nej fordi han har jo alle 3 priser på sit lager, men hvis han kun lavede den helt billige eller helt dyrer så gik han måske glip af en del kunder der lige skulle vælge... Rive manden er jo smart :-) han breder sig ud over det hele. og det koster ham ikke dyrer.

Side 3 ud af 3 (24 indlæg)