Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor vil leverandører ikke sælge til internetbutikker

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 98
Fra  Porcani Hundeartikler & Foder Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er indehaver af en ny internetbutik og har oplevet flere leverandører der siger at de pt ikke vil levere til flere internetbutikker:

"Hej xxx
I øjeblikket har vi lukket for tilgang af Internet udbyder
Held og lykke med foretagendet 

Med venlig hilsen/ Bedst regards"

Er det lovligt at diskriminere på denne måde? Jeg er ved at starte en seriøs internetbutik og forventer at åbne en fysisk butik i 1. kvartal næste år.

Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 20:09
Dato: 21-11-2006 19:55:08
Forfatter:Woof

Er det lovligt at diskriminere på denne måde? Jeg er ved at starte en seriøs internetbutik og forventer at åbne en fysisk butik i 1. kvartal næste år.

Ja, du kan ikke tvinge en virksomhed til at indgå forhandleraftaler med dig... Selvfølgelig vælger den enkelte virksomhed selv, hvem der må forhandle deres produkter... og er det egentlig ikke også ret godt? Kan godt se det ikke er det sjoveste for dig lige i din situation, men generelt set...

/Mathias

Arbejder med online salg og design.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 22:14
En virksomhed må vist ikke nægte dig at købe deres produkter men kan alene undlade dig gode vilkår - forudsat at disse er konforme med resten af deres kundeforhold. De kan undlade at give dig rabat, kræve kontant betaling mv. men ikke forhindre dig i at købe produkterne.

Til dette er der dog undtagelser som jeg ved f.eks. B&O gøre brug af . Det er noget med at produkterne skal præsenteres så og således og dermed måske kræver at disse sælges i fysiske forretninger. Du finder jo ikke B&O på internettet, vel.

Hvilke produkter er der tale om siden de ikke ønsker at handle med dig ?

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 22:29
Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Skrevet kl. 22:59
Dato: 21-11-2006 22:29:11
Forfatter: alsc
Det er en mindre ting, men B&O findes her: http://www.bang-olufsen.com

Det der vist menes er, at du ikke kan købe det på nettet...

Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 23:04
Det er slet ikke utænkeligt, men det var nu ikke det der stod :)
Fra København Ø
Tilmeldt 26. Jan 06
Skrevet kl. 23:11
He he - god pointe

Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 385
Skrevet kl. 00:11
Kender godt problemet.. Det er desværre ikke særlig usædvanligt. Sommetider gør de det i frygt for at miste deres traditionelle kunder, hvis de får for mange konkurrenter. Men i de fleste tilfælde er det nok fordi at de har haft dårlige erfaringer med for mange hobby webshop, som har været dårlige betalere eller måske solgt deres produkter på en dårlig måde.

Men hvis du skal starte en alm. butik op, kan du jo vendte til du har "adressen" med at købe netop disse produkter.

Hvad skal du sælge?

/ Charly   

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:22
Ulovligt eller ej, så er det et faktum at flere leverandører siger nej til at tage flere E-shops ind også indenfor min branche. De siger at markedet er mættet på internettet. Og der findes også eksempler på leverandører, som ikke ønsker at sælge deres produkter på internettet.

Jeg har dog også oplevet at det gælder for fysiske butikker. F.eks. er der mange leverandører (igen indenfor min branche), som kun ønsker at handle med en fysisk butik pr. by/område.

Det handler vel om at de er bange for at markedet bliver udvandet (som det vel så smukt hedder), altså at hvis produkterne findes i flere butikker i et lille område, så vil konkurrencen mellem butikkerne blive for hård, da pris dermed vil være en oplagt konkurrence parameter = butikkerne sælger mindre = leverandørerne sælger mindre.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 02:50

Nogle virksomheder fokuserer primært på salg, fremfor image. Dem der fokuserer på salg, de er ligeglade, det skal bare ud af huset. Dem der fokuserer på image, kan muligvis afvise en internetudbyder, da de er bange for at fremstå som "amatører", ved at ligge på en mindre flot hjemmeside.

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)