Hej Rene - jeg kan se at du er stødt ind i en af de mange faldgruber som outsourced telemarketing rummer; en klar definering af, hvad god kommunikation er, og hvordan det fortolkes. Jeg arbejder selv med telemarketing i Aarhus Marketing Aps - vi laver både salg og mødebooking. Jeg har igennem årene gjort mig den erfaring, at det er en god i de at definere nogle konkrete målbare værdier, som skal afstemmes for at vurdere, om et møde opfylder kriterier eller ej. Det kan f.eks. være en checkliste over, at emnet skal have min. XX antal medarbejdere, benytte sig (eller ikke) af en bestemt leverandør, have en min. forbrug på en bestemt ydelse etc. - altså nogle målbare værdier som bruges til at kvalificere kunden inden mødet bookes. Hvis man begynder at opstille kriterier i form af "bløde" værdier kommer man let ud for, at situationen går i hårknude omkring "jeg syntes - du syntes". Hvordan vurderer man, om kunden gav udtryk for at ville have mødet? Hvordan vurderer man, om kunden fandt din ydelse relevant, da mødebookeren talte med ham/hende? Tjahh man løber meget hurtigt ind i "påstand mod påstand" da det drejer sig om fortolkning af et udsagn.
Nej! Det kan til nøds opfattes som en opfordring til at mødes, men jeg ville ikke kalde det et oplæg til et "kvalitetsmøde"
Det vil jeg sige ja til. Dette er ikke et fakturérbart møde i min verden.
Det kommer helt an på, hvad du har aftalt med din mødebooker. Jeg har både kunder som kun vil have møder som opfylder meget stramme kriterier og kunder, som vil have mødet for enhver pris! Det kommer i høj grad an på, hvor god du er (og dit produkt er) til at konvertere møderne til betalende kunder. Som en kommentar til ovenstående bliver jeg også nødt til at endnu en gang at markere vigtigheden af, at man tænker sig om inden man aftaler "no-cure-no-pay" løsninger med en leverandør!! Hvis aftalen indgås på et for spinkelt grundlag (læs: tm bureauet dummer sig) kommer de til at sidde med håret i postkassen og have problemer med at skabe den indtjening, som skal til for at betale ting som f.eks. lønninger - og så kommer man ud for at møderne presses igennem! Øv for alle tre parter Jeg må give Kristian og Jon ret i, at du skal være meget opmærksom på at have en god fornemmelse med samarbejdet og med de mennesker, som sidder og præsenterer din virksomhed i telefonen. Har du mødt din mødebooker? Har du talt med ham/hende? Er det en profil, som sender det ønskede signal omkring din virksomhed? Med venlig hilsen Henrik Jacobsen |
Jørgen Olsen:Hejsa.
Jeg forstår godt du gerne vil være helt sikker på ikke at træde ved siden af, for det er jo mange sure penge man taber på et dårligt samarbejde med en mødebookervirksomhed.
Hvad er det for en slags møder der skal bookes? Hvis sælgeren bare skal ringe og spørge om du må komme ud til en hyggelig snak hvor du byder på kage og en lille en, så er 1.000kr pr. møde rimelig meget.
Hej Jørgen
Jeg beklager jeg først vender tilbage nu her. Møderne der er skal bookes er kvalitetsmøder, og for at citere direkte er disse "8-10 kvalitetsmøder, dvs. relevante møder der er screenet for behov af de ydelser Højgaard-Holl IT tilbyder jf. $ 1."
Mvh.
René