Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kreativ måde at skabe salg/kontakt til virksomheder ?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 15:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej - Er du kreativ mht. at skabe salg til virksomheder?

Jeg har en udfordring mht. det kreative aspekt i virksomheden. Jeg har en cand. merc. i Ledelse og Strategi, men tænker generelt meget firkantet . Stort set alle danske virksomheder er potentielle kunder (især åbne kontor miljøer) og hvordan kan disse virksomheder bedst kontaktes/få viden om mit produkt/service.

Har overvejet følgende muligheder (som ikke er nogle revolutionerende alternativer):

- Telefonopkald

- Sende brev (evt. ringe før)

- Deltage i messer og networke

Håber du kan hjælpe.

Tak.

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:36

Hej Thomas

De muligheder du har overvejet, er generelt ok i den rette sammenhæng. For at kunne give dig hjælp kræver det mere viden om dit produkt/din serviceydelse.

Generelt det første sted du skal være kreativ er i din salgsstrategi. Strategien er forskellen mellem at det går godt, og det går fremragende. Her skal der tænkes udenfor de traditionelle rammer. Det næste er så det mere operationelle niveau, altså hvordan gennemføres strategien. Det bliver noget lettere, når man har en god strategi. Med respekt for din baggrund tror jeg stadig, du skal gentænke din salgsstrategi.

Jeg giver dig gerne nogle råd. Du kan bare kontakte mig via linket nedenfor.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 17:13

Hej Jan

Mange tak for svar. Det er rart med noget respons. Ja, jeg er jo teoretikker, men jeg har set frem til endelig at være mere praktisk orienteret. Salgsstrategien er blevet revurderet her i ugens løb og jeg føler jeg er noget frem til noget rigtig interessant. (Min forretningspartner er revisor, så han er jo heller ikke Mr. Creative).

Den nye salgsstrategi består af en Plan A og en Plan B. Den første Plan fokusere på få store grosister, istedet for direkte kontakt med alle virksomhede (kort forklaret). Nødløsningen (hvis de ikke viser nok interesse) er så, at kontakte de enkelte virksomheder med fokus på dem, der minimum har 100 ansatte.

Jeg kan desværre ikke nævne det konkrete produkt. Idéen er genial, men ikke mere genial, at den kan kopieres fra dag til anden. Håber du forstår.

Jeg er klar over, at dette muligvis gør det sværere at hjælpe.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 17:22

Hvis planen virkelig er genial, eller bare super god, sælger den sig selv. Altså hvilken virksomhed siger nej til en genial idè , fordi den ikke er pakket flot ind ? At overtænke sine salgstrategier kan få dig til at fremstå usikker, og det er faktisk det eneste du ikke må.

Så begynder køberen at tvivle på, om der stikker noget under, på den ene eller den anden måde

Hvis det er en megavirksomhed vil jeg anbefale at maile til èn som sidder så højt oppe i systemet som du kan komme. Vær ikke bange for at tage direkte kontakt til selv de største chefer. De er også bare mennesker, og de kan også godt lide at være dem, der først tog imod en god idè. Men de bryder sig ikke om at blive ringet op. De er typisk lidt mere reserverede end lederen fra den mindre eller mellemstore virksomhed.

Mit råd vil være bare at kaste dig ud i det, og spil med åbne kort. Hvis de antyder at " du er vidst lidt ny i det her ", så bare sig " Ja " og smil lidt af det. De gode chefer er eksperter i at lugte sig frem til en løgner, så lad for guds skyld være med at gøre dig til mere end du er.

Og så skriv en Non Disclosure Agreement med dem

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København
Tilmeldt 1. Sep 09
Skrevet kl. 18:30

Hej Jimi

Jeg vil faktisk sige, at produktet godt kan gå hen og sælge sig selv. Jeg har det med det gøre tingene meget komplekse og det er ikke altid nødvendigt. Jeg er generelt meget selvsikker og vant til at tale med erhvervsfolk, så vil ikke føle mig usikker. 

Men du har ret: jeg skal kaste mig ud i det! Problemet er, at jeg er en high performer og ikke overlader noget til tilfældighederne..nok typisk akademikere..

After all, it's just business not rocket science...

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 18:49

Jimi Hove:
Hvis det er en megavirksomhed vil jeg anbefale at maile til èn som sidder så højt oppe i systemet som du kan komme

Hej Jimi

Det er for så vidt ganske udemærkede råd du kommer med. Men man må altså ikke kontakte folk via mail, medmindre man har fået lov på forhånd. Så det er nok ikke lige det fedeste salgstip, da de fleste virksomheder i dag også er klar over dette ;)

P.S. I den forbindelse vil jeg lige komme med en anektdote fra det virkelige liv... Jeg har en bekendt med egen butik... Han fandt så ud af det ville være en skidegod marketingsplan, at sætte bestyren til at sende en bunke tilbud ud via fax hver dag. Så han udstyrede sin bestyrer med en skabelon i word, telefonbogen og ordren om at sende tilbuddet til 5-10 virksomheder hver dag.... Fantastisk plan - lige bortset fra at Advokater er en branche der findes ret langt fremme i telefonbogen Wink

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 19:43

Fama :

Det har du selvfølgelig ret. Jeg taler heller ikke om spam på den måde med at sende flere hundrede mails ud.

Jeg har bare god erfaring med at maile direkte til en topchef med en idè som er skræddersyet til kun deres virksomhed. Så ser folk det heller ikke som spam, men som dialog.

Og til trådstarter. Det jo fint at have sin teori i orden, den skal du nok få brug for, specielt når ideen skal implementeres, men i selv salgsøjeblikket er det bare vigtigt ikke at stå og ryste i bukserne og teorisere over hvordan det hele mon tager sig ud. Det skal de nok afgøre.

Det er også okay at være usikker, hvis du er det " på den rigtige måde" . Bare gør op med dig selv, at du er ny og accepter det. De vil hellere arbejde med en der er ny, og lidt usikker en der er rutineret men ikke har nogle gode ideer. En der er usikker og ny kan de jo også forme og arbejde med, i stedet for en der er gammel og forstokket.

Mine råd kogt ned :

Lad være med at tænke på at være kreativ , når du skal sælge ideen til selve firmaet. Det kan virke som om at du prøver at manipulere dem , eller snyde dem

Vær kreativ i den måde du arbejder med selve ideen. Altså se på ideen fra 100 vinkler, og tænk over hvordan firmaet, der skal købe din ide, kan få mest muligt ud af at arbejde sammen med dig og din ide.

Kan du se forskellen ? Selve ideen = kreativ : salgsøjeblik : konkret, rolig og troværdig

Der findes markedsføringsfolk som er kreative, men som virksomhederne ikke tør binde af med, da de KUN er kreative og flyvske. Og der findes markedsføringsfolk som kun tænker må analyser og teori, de får sjældent de spændende ideer.

Kan du lave et miks af de 2, bliver du super spændende

God fornøjelse :-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Kolding
Tilmeldt 20. Sep 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:58

Hej Thomas

Jeg kan se, at du har fået mange fine input.

Som jeg tolker dig og din partner samt jeres produkt, tror jeg umiddelbart at plan A er god. Grossisterne skal selvfølgelig have en avance, og har til gengæld distribution og kontakter på plads. De har derigennem lettere adgang til kunderne, end I har som ukendt firma med et genialt produkt.

Med din selvsikkerhed håndterer du let møder med grossister, og slipper for et stort antal møder med meget forskellige virksomheder. Forbered en god præsentation som på en enkel måde forklarer grossisterne hvordan og hvorfor, de let sælger/bør sælge jeres produkt, samt hvad de får ud af det. Med præsentationen som udgangspunkt er det forholdsvis let at booke et møde med den eller de rette beslutningstager(e). Brug telefonen når budskabet er godt, er det forholdsvis let. Samtidig giver det dig et forhåndskendskab til personen du skal møde. I er allerede blevet enige om en ting, nemlig at det er klogt at mødes. Det var altså første accept, og det var i direkte samtale med dig.

Nu gælder det, som andre har sagt til dig, at komme i gang :-) Med din baggrund er jeg sikker på, at du nok skal sikre dig, at grossisterne ikke kopiere jeres produkt uden det koster ;-)

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 14:00

Hej Jimi

Jamen det er for så vidt ikke fordi der er noget galt med dit råd... Altså lige bortset fra det er ulovligt :)

Så kan man altid sige "jamen jeg har aldrig haft problemer med det". Men det ændrer jo ikke rigtigt på det er ulovligt, at kontakte folk via mail (med salg for øje), uden man har fået tilladelse på forhånd. Så bortset fra de etiske overvejelser, i forhold til at benytte sig af ulovlige metoder, må spørgeren jo også ligesom gøre op med sig selv om det er risikoen værd. For der er, uanset hvad du har af erfaringer, en ganske reel risiko for man får ørene i maskinen, hvis man benytter sig af den fremgangsmetode - der er jævnligt virksomheder der bliver knaldet for den slags og der er endnu oftere virksomheder der går glip af salg, fordi de skider på markedsføringsloven og sender mails uopfordret.

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Århus
Tilmeldt 28. Nov 07
Indlæg ialt: 111
Skrevet kl. 17:49

Nej man skal aldrig maile, det virker ikke ret godt.

Man ringer da! Men det tror jeg nu også var planen.

Ikke?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)