Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man den rette sælger?

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

MikkelFriis:
Vi alle fortæller vel om dårlige erfaringer ?

Jo da, men det er god kotume at gøre det efter samarbejdet er ophørt.

MikkelFriis:
Har du haft en dårlig oplevelse med andet firma fortælle du vel også om det ?

Jo men aldrig mens jeg er i gang med den dårlige oplevelse, da jeg ikke vil forringe mine vilkår.

MikkelFriis:
Hvad mener du med mit setup ikke er optimalt som arbejdsgiver ?

At det foregår fra dit hjem. Det kan være en voldsom oplevelse fra nogen mennesker, at de skal arbejde i andre menneskers hjem, når der ikke er tale om dagpleje, aupair osv osv..

Køb ren argan olie her

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:13

Maria Frederiksen:

Hvad gør du? Hvordan finder du den rette mand til jobbet? Hvordan gennemskuer du at manden lyver så vandet driver?

Mit råd til dig må være, at lade være med at ansætte folk selv. Du skal sikkert igennem en hel del fiaskoer mere, før du lærer at skille "bull-sh****" fra. Og det vil medføre endnu flere dyre lærepenge.

Jeg synes du skal overveje at bruge et professionelt bureau til at finde dine folk. Det koster godt nok noget, men de ved hvad man skal kigge efter. Og jeg mener at de flerste opererer med en form for tilfredshedsgaranti.

Men hvis du ikke vælger denne løsning, synes jeg du skal gå lidt hårdt til jobsøgerne i ansættelsessamtalen. Du skal selvfølgelig ikke svine dem til, men du må godt gå dem lidt på klingen. Hvis de ikke kan svare ordentligt for sig når de skal sælge sig selv til dig, er det ikke umuligt at de også vil have svært ved at sælge dine produkter til kunderne. Det er måske også en god idé at spørge efter dokumenterede resultater, og en referenceliste du kan ringe til.

Lige i øjeblikket er rollerne sådan fordelt, at det er jobsægerne der skal være glade for at få et job, og ikke virksomhederne der skal være glade for at få en medarbejder. Det skal du forsøge at udnytte bedst muligt.

Hvis de er uden job, skal alarmklokkerne nok også ringe. Det er ikke nødvendigvis et dårligt tegn, men kan være det. Så det skal du nok spørge lidt ind til.

Du skal under alle omstændigheder ikke tage noget for givet. Så hvis du søger visse kvalifikationer, så få afklaret at de rent faktisk besidder disse. F.eks. bruge af en computer :o)

Men jeg vil anbefale at bruge et professionelt bureau, så du forhåbentlig får en succes næste gang. Det ser ud som om det vil være det billigste i længden.

Held og lykke.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Lynge
Tilmeldt 17. Nov 07
Indlæg ialt: 143
Fra  JH Service Skrevet kl. 21:13

Hej Mikkel

Er dit firma så stort samt med mange medarbejder, at den person som det omhandler ikke kan føle sig pinligt berørt hvis dette indlæg blev læst, og hvad tror du fag / jobcenter ville kommentere vedr dette.

Den sidste del vil jeg give dig ret i med at være arbejdsgiver samt at du ikke kan tage folk som ikke overholder deres aftaler, for det kan jeg heller ikke.Wink

Mvh Jannie

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:15

MikkelFriis:
Kan jeg iøvrigt godt sige det ikke var noget og afslutte på mandag ?

Den gode måde at gøre det på er, at du på mandag når han møder op, tager ham til side og forklarer tingene, og sørg for at kone eller børn ikke larmer i baggrunden. Kan dette ikke lade sig gøre, så start dagen med at I går en tur, hvorfor han så ikke når at sætte sig til rette, hvis der skulle udspille sig en scene.

MikkelFriis:
Jeg tænker kontrakt på 4 uger og så stoppe det allerede nu ?

Alternativ til ovenstående, så tager du til møde med jobcenteret om formiddagen, og lader ham arbejde alene til du konner tilbage.

Ved ikke om Mercuri Urval er det rette bureau at kontakte i din situation. Jobsøgere hos dem arbejder meget sjældent om nogensinde i folks hjem..

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:17

Hej igen..

Jeg kan godt se en der er i stillingen her og nu kan skade min forretning og jeg må da nok også heller få ham tilbage til jobcenteret, da jeg følger det lidt akavt..

.................................................................................................................................

Jeg kan sagtens se det med at det forgår hjemme hos mig at det ikke er de bedste vilkår og måske er lidt underligt..

Jeg ved det da selv fra de møder jeg har haft med de forskellige distrekchefer for servicestationer, det irritere mig grænseløst at de skal ind i mit hjem og ikke i et lille mødelokale, det virker ikke på helt samme måde og jeg kan da også selv mærke forskellen på det at komme ud og bare sidde hjemme

Mikkel

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:22
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:

Ved ikke om Mercuri Urval er det rette bureau at kontakte i din situation. Jobsøgere hos dem arbejder meget sjældent om nogensinde i folks hjem..

Han er faktisk på kontrakt gennem Mercuri Urval, ved ikke helt hvad de står for :-(

Jeg vil prøve at kontakte jobcenteret og hører dem af, skal siges de gange jeg skulle til møde ville han ikke arbejde her, men blive hjemme til jeg var færdig..og komme op af dagen.

Jeg har faktisk også tiden til at kontakte dem på mandag da igen han først møder når jeg har været til møde kl 10.

Mikkel

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 21:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

MikkelFriis:
jeg kan da også selv mærke forskellen på det at komme ud og bare sidde hjemme

Så kender du jo dit fremtidige fokus:

1. Sælg selv hver dag. Er det hårdt at holde det gående, så tag 1 time første dag. 2 timer næste osv osv indtil du når 5 timers koncentreret indsats hver dag. OG IKKE over 5 timer. brug resten af tiden på at følge op og dermed opnår du den rette balance.

2. Ansæt ikke nogen før du har muligheden for et kontor. Lej dig ind når du har råd i et kontorhotel, IKKE selvstændigt lejemål.

3. Overvej om du, indtil du er i gang, ikke kan involvere konen i salgsarbejdet.

4. Hold altid møder væk fra hjemmet, du kan sagtens på timebasis leje lokaler. OG HUSK vær ærlig overfor dem du holder møde med, og sig du driver biksen hjemmefra, så derfor holdes der møde ud. Det er ingen skam på nogen måde ikke at have lokaler med designermøbler. Og det er resultaterne der tæller.

Køb ren argan olie her

Fra Herning
Tilmeldt 8. Dec 09
Indlæg ialt: 585
Skrevet kl. 09:10

Hej.

Når du allerede har haft 4 sælgere ansat og ingen af dem kan sælge, får det mig til at rette blikket mod dit produkt. Du skriver at du ikke selv kan sælge det, er det korrekt?

Jeg ville i dit sted starte med at undersøge om produktet overhovedet kan sælges. hvordan gør man det? Du kan enten spørge dine venner, familie og netværk om de ville købe produktet? Bed dem være ærlige og sige sandheden. Endnu bedre du kan kontakte "Salgspiloterne" og bedce dem vurdere om dit produkt kan sælges og hvis svaret er bekræftende få dem til at lære dig hvordan produktet skal sælges.

Først når du ved hvordan produktet skal sælges, kan du vurdere om en sælger er den rette person til at sælge dit produkt. En sælger er ikke bare en sælger. Der er meget stor forskel på at sælge f.eks. elektronik, medicinalvarer, maskiner, alternativ energi, overvågnings systemer, tøj, kosmetik mm.

Derfor skal du målrettet finde en sælger der har lige netop de kompetancer der skal til indenfor din branche. Salgspiloterne kan hjælpe dig med at finde frem til de nødvendige kompetancer og give dig en sælgerprofil, som du kan bruge når du skal afdække om din ansøger har di rette kompetancer.

Hvis du ikke først får gjort dette stykke arbejde, vil udgifterne til et proff. rekrutterings bureau være skønne spildte kræfter og penge.

Du kan kontakte salgspiloterne på tlf. 20 166 250 (Tony)

De bedste hilsner

Anders Mikkelsen

Nr1

Fra Lille Skensved
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 11:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Maria og Mikkel,

Man kan opdele det at ansætte sælgere i 3 faser:

1. Inden man ansætter en sælger skal man gøre sig klart om ens produkt er salgsklart, hvem man vil sælge til, hvordan man vil have det solgt, hvordan sælgeren skal aflønnes m.v.

2. Ved ansættelsen/samtalen skal man sørge for at spørge ind til hvad sælgeren tidligere har solgt og hvordan de har gjort det. Er varen solgt på pris, til eksisterende forhandlere eller har de skulle opbygge et nyt forhandler/kundenet med en helt ny type vare for en forholdsvis ukendt virksomhed.

3. Når sælgeren starter skal du sørge for at lave en grundig undervisning af sælgere i dine produkter, betingelser og kultur. Du bør bruge en stor del af din tid i starten til at, sammen med sælgeren, sætte nogle mål for hvor mange kundekontakter der skal være pr. dag, antal møder, antal salg pr. måned m.v.

Sørg for at holde daglige statusmøder (bør tage max. 15 minutter) hvor sælgeren fortæller dig om hvem han har kontaktet, hvordan udfaldet blev og hvilke planer han har for dagen. Hver uge skal du lave en evaluering sammen med sælgeren så I begge er sikre på hvor I er på vej hen, Er I på vej i mål, skal der arbejdes på en anden måde, forsøges der salg til en forkert kundegruppe, skal produktet rettes lidt til for at opnå større respons/salg m.v.

Det er vigtigt at du bruger meget tid i starten på at sørge for at din sælger kommer godt fra start. Du skal ikke lære ham at sælge, men du skal vise at du er interesseret i resultater og at du har fokus på hans udvikling.

Jeg har selv prøvet forskellige scenarier som sælger: Det ene sted fik jeg en stak brochurer i hånden og fik beskeden, gå ud og sælg. Et andet sted var der en uges intro-forløb hvor alle aspekter omkring virksomhedens produkt, kundesegment og kultur blev gennemgået. Behøver jeg at fortælle at mine resultater var markant bedre hos virksomhed 2 end virksomhed 1?

Jeg har senere selv startet en virksomhed hvor jeg skulle have solgt et totalt ukendt produkt til erhvervskunder i Danmark. Der lærte jeg virkelig lektien og lærte at salgsstyring er meget vigtig og man ikke bare kan tage for givet at en sælger sælger. Heller ikke selvom man måske synes at ens produkt er så indlysende godt at alle da burde kunne sælge det.

Istedet for at lave en gage-model med fast grundløn og provision, har jeg altid valgt en grundløn med bonus af dækningsbidraget, hvis salgsmålet er nået.

Derved sikrer du dig at din virksomhed altid tjener penge og du giver kun bonus hvis sælgeren som minimum har tjent sin egen løn hjem. Hvis sælgeren så sælger for 4 mill. på en måned (et ønske-eksempel). Virksomheden har et dækningsbidrag på 1 mill og han skal f.eks. have 10% = 100.000 i bonus, så har han fortjent de 100.000 og virksomheden er altid sikret min. 90% af dækningsbidraget. Så hvis sælgeren giver rabat, påvirker det også hans egen bonus, da dækningsbidraget falder når der gives rabat.

Håber I kan bruge mit input.

Venlig hilsen

OptiPartner ApS

Bent Jensen

Optimeringskonsulent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59

Hvor spændende sådan at finde sig selv nævnt her på Amino.. Nu er Mikkel her jo tilsyneladende ikk mere, så ham vil jeg ikke gå i nærmere detaljer med. Jeg føler dog der skal nogle ting frem i lyset. Først og fremmest, så er det naturligvis ikke meningen at de "praktikanter" man får ud i et forløb gennem eks. Mercuri Urval blot skal være gratis arbejdskraft. Det var i den grad tilfældet her. Der gik 2 min fra jeg var mødt ind her første dag, så var det bare med at kommme i gang. Sikke en fantastisk mulighed der var for at få tjent nogle penge, og så oven i købet uden at betale løn!!!

Produktet var, lad os sige det mildt, mer eller mindre usælgeligt. Få rabatter på indkøb af vinduespudser udstyr og betal så lige 999 kr om året. Go daw du"!!.

Og så lige et citat fra Mikkel selv.

"Jeg vil prøve at kontakte jobcenteret og hører dem af, skal siges de gange jeg skulle til møde ville han ikke arbejde her, men blive hjemme til jeg var færdig..og komme op af dagen."

Sikket noget sludder. Han bad mig selv om at komme når møderne var overstået, men det er naturligvis altid lettere at gå efter manden fremfor bolden.  Han er desuden ikke den eneste der havde kontakt til Jobcentret,skulle jeg hilse at sige. Da jeg forelagde dem situationen, var de lige så undrende som jeg og gav mig det råd at finde noget andet. Naturligvis ik en anden praktikplads men et "rigtigt" job.

Behøver jeg at sige at jeg var  ( MEGET!!!) glad da Mikkel skrev søndag 2/5 at jeg ikke skulle komme imorgen.

Side 2 ud af 5 (44 indlæg)