Jeg har i flere omgange søgt og ansat sælgere. Første sælger kendte jeg fra tidligere, og fik ikke lige gennemskuet at han var ude af erhvervet rent mentalt og nu gik og hygede sig med at være sparringspartner. Ingen salg og ud med ham. 6 månedes løn spildt. Næste sælger blev ansat til rent salg med lav grundløn. høj provsion, og han solgte nada. Først var det produktet, så det ny produkt, så tidernet - og så røg han ud. 7 måenders løn spildt 3. sælger fik høj løn lille provision. Det viste sig i løbet af få uger at helt banale ting som Outlook og stifinder var russisk for ham - vi er en it-virksomhed. Samtidig kunne han ikke ringe ud og kunne ikke gennemføre møder. Røg ud i prøvetiden. 3 måneders løn spildt 4. sælger er også på høj løn og lav provision. God sparringspartner, flittig, har de gode idéer og sælger ikke en dyt. 5 måeneders løn spildt Hvad gør man for at få den rigtige sælger ind? Jeg er programør og kan ikke sælge vand til en tørstende mand i Sahara, men jeg forventer at folk, hvis profesion det er at sælge, skal kunne sælge. Hvad gør du? Hvordan finder du den rette mand til jobbet? Hvordan gennemskuer du at manden lyver så vandet driver?
|
Hej Maria.
Har du prøvet at kontakte jobcenteret ? så kan du få en mand ud i 4 uger..
Jeg benytter det selv i øjeblikket, der sker dog ikke det vilde, så mulig udskiftning på vej..
lange pauser møder ikke til tiden og andre ting..
Jeg lytter lige lidt med ;-)
ʇɐspoɯ ʞɹɟ ǝɹæʌ ʇɐ ʇpoƃ
Mikkel