Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan finder man den rette sælger?

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 20:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har i flere omgange søgt og ansat sælgere. Første sælger kendte jeg fra tidligere, og fik ikke lige gennemskuet at han var ude af erhvervet rent mentalt og nu gik og hygede sig med at være sparringspartner.  Ingen salg og ud med ham. 6 månedes løn spildt.

Næste sælger blev ansat til rent salg med lav grundløn. høj provsion, og han solgte nada. Først var det produktet, så det ny produkt, så tidernet - og så røg han ud. 7 måenders løn spildt

3. sælger fik høj løn lille provision. Det viste sig i løbet af få uger at helt banale ting som Outlook og stifinder var russisk for ham - vi er en it-virksomhed. Samtidig kunne han ikke ringe ud og kunne ikke gennemføre møder. Røg ud i prøvetiden. 3 måneders løn spildt

4. sælger er også på høj løn og lav provision. God sparringspartner, flittig, har de gode idéer og sælger ikke en dyt. 5 måeneders løn spildt

Hvad gør man for at få den rigtige sælger ind? Jeg er programør og kan ikke sælge vand til en tørstende mand i Sahara, men jeg forventer at folk, hvis profesion det er at sælge, skal kunne sælge.

Hvad gør du? Hvordan finder du den rette mand til jobbet? Hvordan gennemskuer du at manden lyver så vandet driver?

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:40
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 4 person

Hej Maria.

Har du prøvet at kontakte jobcenteret ? så kan du få en mand ud i 4 uger..

Jeg benytter det selv i øjeblikket, der sker dog ikke det vilde, så mulig udskiftning på vej..

lange pauser møder ikke til tiden og andre ting..

Jeg lytter lige lidt med ;-)

ʇɐspoɯ ʞɹɟ ǝɹæʌ ʇɐ ʇpoƃ

Mikkel

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 20:50
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

MikkelFriis:

så mulig udskiftning på vej..

Mikkel, er du ikke venlig at gøre dig selv en tjeneste?

1. Send ham retur til jobcenteret på mandag.

2. Aldrig mere fremover udstille dine medarbejdere på denne måde. Du ødelægger det mere for dig selv end for ham!

3. Overvej om tiden er den rette til at du indtræder i arbejdsgiverens rolle.

Mvh/Jan

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:51

Der er mange måder at sælge på, men nogle gange kan man se det på vedkomne. Kan han sparke døre ind, har han energi og lyst?

Tag et kig på CV'et. Hvilke erfaringer har vedkomne? Hvorfor har han/hun tabt sit job (hvis vedkomne ikke er i job pt). Spørg hvordan han vil gennemføre salget, hvad "taktikken" er.

Det handler, mener jeg, om at læse ansøgerne rigtigt. Det behøver du ikke være sælger til, men du skal have empati.

Sådan ser jeg på tingene :-)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Maria Frederiksen:
Hvad gør du? Hvordan finder du den rette mand til jobbet? Hvordan gennemskuer du at manden lyver så vandet driver?

1. Ved blandt andet at kontakte hans tidligere arbejdsplads, sørg for at få hans tilladelse.

2. Lære at gennemskue om en anbefaling er en standard udtalelse eller om den gamle arbejdsgiver reelt var ked af at skulle af med ham.

3. Overveje om det ikke kan betale sig at anvende et rekrutteringsbureau med kompetencer til at finde de rette folk.

4. Lade andre vurdere produktet og dets muligheder, kan jo være det ikke er salgbart.

Du må gerne fortælle mere om produktet hvis du vil, ikke at jeg søger job, men for måske at kunne guide dig i en mere målrettet retning.

PS I øvrigt er sælger ikke bare sælgere. Men det ved mange sælgere stadigvæk ikke, fordi de meget sjældent har en akademisk adgang til tingene, så de fleste kommer til kort når der for alvor skal sælges og ikke bare ekspederes.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt

Lagersalg123 - JEN:

MikkelFriis:

så mulig udskiftning på vej..

Mikkel, er du ikke venlig at gøre dig selv en tjeneste?

1. Send ham retur til jobcenteret på mandag.

2. Aldrig mere fremover udstille dine medarbejdere på denne måde. Du ødelægger det mere for dig selv end for ham!

3. Overvej om tiden er den rette til at du indtræder i arbejdsgiverens rolle.

Mvh/Jan

Jeg er faktisk fuldstændig enig. Medarbejderen læser muligvis med her.

Tilmeldt 10. Nov 09

Jeg mener ikke jeg udstiller ham, nævner svagheder og uden navn..

Jeg tror heller ikke lige ansatte er det bedste valg for mit vedkommende.

har som sagt et Callcenter tilknyttet også og de får penge når de laver noget, ellers ikke..

Jeg er slet ikke den fødte arbejdsgiver, jeg forventer folk arbejder når de er hos mig og overholder de aftaler der laves. Jeg kan slet ikke tage når folk ikke gør som aftalt

Mikkel

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 20:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MikkelFriis:
Jeg mener ikke jeg udstiller ham, nævner svagheder og uden navn..

Nej men du udstiller dig selv. Så overvej dette når nogen engang skal samarbejde med dig. Så kan de få indtrykket af du mere er en bagbords sladdertante end en god arbejdsgiver/samarbejdspartner.

MikkelFriis:
Jeg er slet ikke den fødte arbejdsgiver,

Så fyr ham og sig tak for denne gang.

MikkelFriis:
jeg forventer folk arbejder når de er hos mig og overholder de aftaler der laves. Jeg kan slet ikke tage når folk ikke gør som aftalt

Du ved godt dit setup ikke er optimalt som arbejdsgiver, så få det på plads og så tag den derfra.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:02

Vi alle fortæller vel om dårlige erfaringer ?

Har du haft en dårlig oplevelse med andet firma fortælle du vel også om det ?

Vi har også snakket om det her i huset, så det er nok også bedst og give ham et kald mandag morgen.

Hvad mener du med mit setup ikke er optimalt som arbejdsgiver ? man forventer vel og få overskud på en ansat og ikke underskud ?

mikkel 

Tilmeldt 10. Nov 09
Skrevet kl. 21:06

Kan jeg iøvrigt godt sige det ikke var noget og afslutte på mandag ? og så ringe til Jobcenter og mercuri urval .

Jeg tænker kontrakt på 4 uger og så stoppe det allerede nu ?

Mikkel

Side 1 ud af 5 (44 indlæg)