Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Semi-automatiseret linkbuildings database

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 629
Skrevet kl. 20:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Hej Casper

Det ser meget fint ud det du har gang i, flot arbejde.

Umiddelbart havde jeg det indtryk at samme overskrift, beskrivelse m.v. blev genbrugt på alle tilmeldte kataloger m.v. men det er heldigvis ikke tilfældet ;)

Uanset om din service er gratis eller noget man skal betale for, så bør du overveje at gøre det meget mere restriktivt at kune logge ind og bruge systemet. Det gælder om at "forhindre" repræsentanter fra de store søgemaskiner i at logge ind og fiske alle dine linkbuilding-domæner og bagefter sætte deres link-værdi til 0.

Overvej:

Brugeren skal godkende en række forretningsbetingelser når han/hun opretter en bruger, herunder, at der tydeligt står, at repræsentanter fra søgemaskiner under ingen omstændigheder må logge på og bruge systemet.

Indføre at en bruger skal godkende sin tilmelding via et link i en e-mail adresse. Dertil kommer at brugeren bør have en e-mail adresse der er tilknyttet domænet. Man skal eksempelvis have en xxx@fiskegrej.dk e-mail adresse for at kunne tilmelde domænet www.fiskegrej.dk

Hvis jeg var dig ville jeg heller ikke liste domænenavnene, jeg ville blot give dem et pseudonavn. Jeg ved godt, at man efterfølgende kan finde ud af hvilke domæner, der er på listen, ved at kontrollere backlinks, men det skal være så besværligt for repræsentanter fra søgemaskiner, at de ikke orker bruge tid på at afsløre dit netværk.

Jeg har kenskab til andre linkbuilding netværk, hvor man endda skal have en unik IP adresse og man kan kun logge på fra sådan en unik IP adresse.

/Grosen Friis

SEO konsulent og partner hos OnlinePartners.dk

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:11

Det ser godt ud!

Kommer de udenlanske link kataloger, blogs, artikel databaser osv. med i oversigten?

Vil det være muligt at få Paypal, google checkout osv. med i indtjening?
Måske kunne du tjene noget mere med en sms service, f.eks. med mulighed at have en indstilling til at hver gang man har solgt / tjent på reklamer f.eks. 100 kr, modtager man en sms.

Kunne ikke forstille noget bedre end at sidde i bussen, skole, arbejde etc. og få at vide man har tjent 100 kr passivtBig Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 21:37

Hej Begge,

Tak for input, det er værdsat. Specielt den vinkel med at lade systemet være så usynligt for søgemaskinernes ansatte som muligt.

Det med at have en e-mail knyttet til domænet ødelægger lidt ideen om at profesionelle virksomheder kan bruge værktøjet til deres kunder - men du har ret, problemet skal løses, og jeg må gå sætte hjernecellerne på arbejde.

Affiliate funktionen er sat lidt i bero, da alle netværk ikke er helt stolte at jeg hiver informationer ud, uden brugeren logger ind... dette arbejdes der også på.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:08

Grosen, link-netværk er i praksis umulige at beskytte mod, at søgemaskinerne optrævler dem. Men såvidt jeg forstår og kan se, er dette jo ikke så meget et netværk, som en liste af de mere eller mindre kendte kataloger etc. der findes. Mange af dem vil i forvejen give ingen eller næsten ingen linkværdi og dem søgemaskinerne i øvrigt synes er for ringe - eller bare sælger "PR", vil sikkert også ryge hen ad vejen :)

Jeg kender ikke til link-netværk der har formået at holde søgemaskinerne væk i andet end nogle få år ad gangen. Så jeg vil ikke mene at link-netværk i den traditionelle forstand er en god lansigtet løsning.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:23

Hej Mikkel,

Der er to dele i det. Selve linkkatalog delen og så delen med blogs, forums og andre typer websites hvor det er muligt at få et link på den ene eller anden måde. Det kunne eksempelvis være Eksperten.Dk og Amnio.dk.

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

OK :)

Link-katalog delen tror jeg som sagt ikke vil blive berørt af søgemaskinernes interesse. Søgemaskinerne kender godt til disse kataloger i forvejen og de ved hvordan de bruges (eller misbruges, alt efter hvordan man opfatter det). Jeg tror, som jeg tidligere har skrevet i mit indlæg "Danske link-kataloger slettes", at de fleste link-kataloger lever på lånt tid i forhold til søgemaskinerne.

Den anden del er noget mere følsom. Hvis der er mange der ender med at bruge netværket, vil det næsten helt sikkert blive trævlet op af søgemaskinerne, og så dør værdien af det. Kun hvis det ender med at mange få bruger det er der en rimelig chance foir at det kan gå ubemærket hen.

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 19:47

Mikkel deMib Svendsen:
Grosen, link-netværk er i praksis umulige at beskytte mod, at søgemaskinerne optrævler dem.

Hej Mikkel

Jeg er helt enig, det er meget svært at beskytte sig imod at søgemaskinerne ikke opdager hvilke domæner der er med i sådan et netværk.

/Grosen Friis

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:51

Mere generelt kan man sige, at strategier der bygger på, at der er noget der skal holdes hemmeligt stort set altid vil have en begrænset levetid :)

Tilmeldt 14. Dec 05
Skrevet kl. 19:53

Ha ha  :)

/Grosen Friis

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 19:58

Siderne vil komme i databasen autonomt, så selvom en repræsentant fra Google fik adgang, vil han blot kunne konstatere at Eksperten.dk, Amino.dk, Skala.fm/forum, Bryllup.dk o.s.v. findes. De vil næppe fjerne værdien fra disse websites, så det eneste sted jeg ser det kan blive kritisk er hvis der opdages hvilke kunder (websites) som benytter servicen, og på den måde fjerne værdien individuelt.

Input?

Med venlig hilsen
Casper Schneidereit

Side 2 ud af 3 (22 indlæg)