Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Offline annoncer gir ikke online salg?

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)
Tilmeldt 25. Nov 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 17:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Et lille pip herfra: Vi har haft virkelig gode erfaringer med PR og ret ringe udbytte ud af offline reklamer - også selv om de henvender sig til ens målgruppe. PR er til gengæld ret effektivt som "primer" for nye e-butikker - dvs. det skaber et førstehåndskendskab, så folk har een i baghovedet næste gang de skal købe. PR fremstår også mere troværdigt, da det er en journalist og redaktion, der har været inde over og "anmelde" ens produkt. Så PR fortsætter vi ihvertfald med - mens omdeling af flyers mv. er vi stoppet med :-)

 

Bedste hilsener

Rasmus

Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 63
Skrevet kl. 12:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er maser af gode eksempler på "lort" der sælger gennem vedvarende og ekstrem agressiv markedsføring. Faktisk er det langt fra altid det bedste produkt der vinder. VHS/Betamax er blot en ud af mange sådanne eksempler, hvor markedet som helhed vælger er underlegent produkt.

 

Nu er sådan nogle kvalitets betragtniger altid relative..

 

Ud fra et teknisk synspunkt var betamax rigtig nok langt det bedste produkt, men ud fra et forbrugersynspunkt så var VHS absolut at foretrække fordi så var der også et stort udvalg af film man kunne købe. Valgte man betamax var der et meget begrænset repertoire,

 

Folkene bag VHS havde nemlig lavet en alliance med hovedparten af filmindustrien som betød, at de videoer man kunne købe var i VHS format og ikke i Betamax. Med andre VHS havde indholdet til videoerne. Betamax havde kun teknik.

 

Lige nu er der er ny kamp igang i pladeindustrien om at sikre sig indhold på de nye cd-formater.

Tilmeldt 13. Nov 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har oplevet mange gange positivt og større salg, når jeg annoncerer i blade rettet mod målgruppen til min butik. Det er forældreblade, og gratisblade omdelt hos vuggestuer, børnehaver, lægehuse og tandlæger, og det kan siges med sikkerhed, at kunderne husker annoncen, for ofte er det præcis de produkter, vi viser i en given reklame, som der sælges mest af, når bladet udkommer.

 

Selvfølgelig er det smartest at kunden kan have annoncen og dermed webadressen hos sig når der er en PC i nærheden, men mange gange tror jeg også det handler om, at have et godt og genkendeligt navn på sin butik, sådan at kunden kan google det, hvis han eller hun ikke lige husker navnet præcist.

 

Omvendt tror jeg aldrig jeg kunne forestille mig at annoncere via radioreklamer eller på TV. For det første går det stærkt, for det andet vælter den ene reklame oven i den anden, og for det tredje, så er det for dyrt til at jeg overhovedet gider tænke tanken. Jeg kan ikke være sikker på at ramme min målgruppe, men det kan jeg ved at annoncere i de blade, som målgruppen læser.

 

 

 

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mener også hvis man skal lave en offline reklame et sted, så er minimum at man har et  kanon tilbud på en given genstand som er billige og noget man gider gå efter.   Folk huske det hvis de mangler det. Men det med at lave en overfadisk reklame over en webpages, det dur ikke meget (det samme gælder nu også fysisk butiks reklame)


Tilmeldt 13. Nov 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det har jeg aldrig oplevet. Jeg viser aldrig reklamer for tilbudsvarer fra min netshop, når jeg annoncerer. De varer, jeg viser passer til årstiden eller viser nye produkter, men aldrig tilbud.
Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 15:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skulle lige købe en julegave på Saxo.com. Med i pakken til mig havde de lagt en offline-reklame (tidligere kaldet en tryksag), som er proppet med annoncer for netbutikker.


 


Der er bl.a.


Saxo.com


Nettorvet.dk


Bruglaaget.dk


Dvdoo.dk


Enavia.com


Batteribyen.dk


Ergo-partner.dk


Bygogbolig.dk


Aura4laura.dk


Print2people.dk


og


Engodsag.dk, som vi kender her på Amino.


 


Er det så undtagelserne, der bekræfter reglen? Eller har disse firmaer ikke forstået en bønne?


Alt imens der er massiv opbakning til Martins synspunkt i denne debat, så er der medlemmer af Amino som dukker nakken og reklamerer offline for fuld udblæsning.


Måske fordi de får noget ud af det?


Måske tør de ikke modsige Martin?


Eller måske synes de det er snedigt at Martins synspunkt får grobund, så der ikke er alt for mange netbutikker der reklamerer offline?


 


mvh. Bo Jensen


Butik Go’aften


www.goaften.dk


Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 15-12-2006 15:23:41 Forfatter: Goaften


Jeg skulle lige købe en julegave på Saxo.com. Med i pakken til mig havde de lagt en offline-reklame (tidligere kaldet en tryksag), som er proppet med annoncer for netbutikker.


Der er bl.a.


Saxo.com





Nettorvet.dk


Bruglaaget.dk




Dvdoo.dk


Enavia.com


Batteribyen.dk


Ergo-partner.dk





Bygogbolig.dk


Aura4laura.dk



 Print2people.dk

og


Engodsag.dk, som vi kender her på Amino.




Er det så undtagelserne, der bekræfter reglen? Eller har disse firmaer ikke forstået en bønne?




Alt imens der er massiv opbakning til Martins synspunkt i denne debat, så er der medlemmer af Amino som dukker nakken og reklamerer offline for fuld udblæsning.




Måske fordi de får noget ud af det?


Måske tør de ikke modsige Martin?





Eller måske synes de det er snedigt at Martins synspunkt får grobund, så der ikke er alt for mange netbutikker der reklamerer offline?





mvh. Bo Jensen






Butik Go’aften





www.goaften.dk



 




 

Tror det virker ok, ihverfald får en kunde som handler på nettet en   rekalme i forvejen, så er chancen en del størrer...   Du gav mig en ide Bo  :-)





Jeg tænkte på om vi her inde skulle slå os sammen nogen stykker  (10-20 stykker)  med gode velfungerne webshops, og vedlægge en A4 eller noget i den retning med rekalme logo -vedlægger dem så i alle hvor pakker.  Måske der Evt.  også var en trykker/grafiker som gerne vil have logo med rundt, og på den måde kunne vi lave noget rigtig billige  god rekalme...   

Nogen som er med på den ???? 
laver lige en ny tråd om dette  linkhttp://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=9958




 




 







 







Fra Silkeborg
Tilmeldt 18. Dec 06
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 11:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Ork jo, jeg tør sagtens modsige Martin og de andre "eksperter" :-)

Man kan ikke endegyldigt sige at offline markedsføring har eller ikke har nogen effekt online. Beklager, verden er ikke så sort/hvid uanset hvad alle "eksperterne" siger.

Årsagen til at der er mange der tror at offline ikke har nogen online effekt, tror jeg skal findes i at online marketingsfolk er vandt til at ALT kan måles (accountability), hvor offline er ekstremt svært at måle effekten af. Og derfor er det nemt at opstille tal og statistikker, der beviser at online markedsføring virker 10x bedre end offline. Som bekendt findes der 3 slags løgne her i verden: Løgne, forbandede løgne og statistikker :-)

Faktisk er opfattelsen af offline vs. online ved at vende en smule, se f.eks.:
http://www.clickz.com/showPage.html?page=3624034

Som nævnt i starten er verden ikke sort/hvid. Du kan ikke forvente at hvis du kaster 10.000,- i annoncering i lokalavisen, så driver det nok ordrer ind på dit site til at dække omkostningerne. Som deMib er lidt inde på, så fungerer traditionel offline markedsføring overhovedet ikke som order starter.

Man kan heller ikke skære al offline markedsføring over en kam, at gøre det er direkte naivt/dumt. Der er kæmpe stor forskel på om man annoncerer for et online site via radioreklamer, helsides avisannoncer, TV, breve osv. osv. Og ikke mindst hvordan annoncen er udformet.

Det er et meget komplekst emne vi er inde på, men  lad mig give et enkelt tip: Hvis du vil prøve at lave offline markedsføring, så benyt en noget-for-noget mentalitet. I reklamen skal du gøre det klart for kunderne hvad de for igen ved at benytte det tilbud du reklamerer for. F.eks. "Gå ind på minshop.dk allerede idag, vi kører med gratis fragt i denne uge!".

Og endnu bedre: Tilkobl en eller anden form for rabatkode til annoncen ("Skriv denne kode på sitet og få gratis fragt!") og du vil pludseligt kunne måle effekten af din offline kampagne.

Håber det kan bruges til noget :-)

Mvh.
Søren Sprogø



Tilmeldt 18. Sep 06
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Og jeg vil da lige supplere med en historie fra den virkelige verden:

 

Direct mail-kampagne sendt ud til 500 udvalgte virkomheder - UDEN telefonisk opfølgning: Samlede omkostninger = Kr. 20.000,-

 

Samlede målbare indtægter til dato på de nye kunder = Kr. 100.000,-

 

Hvis der henvender sig nye kunder til din virksomhed - så spørg dog bare hvorfra de kommer.... - Det har vel aldrig fornærmet nogen.

 

Alt afhænger af budskabet i din markedsføring - og naturligvis dine forventninger !

Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 196
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg så lige nogle skrive om WUPTI....

 

En stor fejl som jeg ser de begår konstant (hver dag) er deres hel-sides annonce i diverse gratis-aviser (Urban & 24 timer har jeg set dem dagligt i en lang periode). De har et billede af f.eks. en laptop som er på tilbud. Men hvad sker der når man rammer www.wupti.com? Billedet ses ikke på forsiden. Man skal lede efter tilbuddet. De skriver heller ikke en kode som man kan indtaste. Jeg fandt den først efter 5-6 klik. Når det så er andre varer, som man ikke kender så godt har man måske problemer med at definere hvilken varekategori de har listet den under. Her kan man risikere endnu flere klik.

 

Med alt den konkurrence der er indenfor netop elektronik-it-radio-tv-branchen tager det da højest ½ min at finde et andet sted!

Side 6 ud af 8 (73 indlæg)