Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO FAQ: Hvad er ”uetisk SEO”?

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,4 stjerner givet af 5 person
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:11

Nå, der var da godt nok en der blev skuffet der, hva? :)

Det kunne da have været interessant at høre lidt mere om det er emnet der skuffer så fælt, om det er min svar der er noget lort, eller om det bare er mig - sådan helt generelt, der er et hamrende fjols

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 01:25
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Øh.... Hvad mener du? Der er da ingen, der har besvaret dit indlæg?

Men hvis du gerne vil have lidt feedback skal jeg da ikke holde mig tilbage :)

Personligt ville jeg nok have undladt, at lave den podcast.... Indholdet/brugbarheden er på ingen måde repræsentativt for dit ellers udemærkede produkt.

Derudover synes jeg også det er lidt uheldigt, du gør SEO til et etisk spørgsmål... Hvadenten man ønsker det eller ej bliver det til et etisk spørgsmål, i det øjeblik man nævner ordet etik - også selvom det er i en sætning a'la: Det her handler IKKE om etik ;)

Hvis du ikke mener det handler om etik, så lad være med at tale om etik.... Konsekvensen er bare at lytterne nu står tilbage med et indtryk af at SEO-branchen er som det vilde vesten, hvor lovløsheden råder og den næste flaske whisky eller billige skøge helliger midlet - er det virkeligt den billede du vil sælge dit produkt på? ;)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2317
Fra  PITOT Watches Aps Skrevet kl. 01:32

Fama:

Konsekvensen er bare at lytterne nu står tilbage med et indtryk af at SEO-branchen er som det vilde vesten, hvor lovløsheden råder og den næste flaske whisky eller billige skøge helliger midlet - er det virkeligt den billede du vil sælge dit produkt på? ;)

sådan er branchen desværre, det er ikke loven men kun folks moral der styrer det, så frit slag på alle hylder indtil det går galt med sine sider, så op til dig hvor din grænse går! når der er mange penge i spillet bliver grænserne flyttet en pæn del, men hvad fanden man kommer jo ikke i fængsel eller får bøder så who cares!!

min grænse er alt for etisk korrekt og det kommer der ikke noget ud af i SEO branchen, så det er ved at blive ændret, det er en krig derude så spænd hjelmen og lad op ;-)

Watches inspired by fighter jets

Aviator Watches - Pilot Watches - Blue Angels Watch

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:05

Fama, i bogen SEO FAQ forsøger jeg at svare på alle de mest almindelige spørgsmål om SEO - og et af dem er netop "HVad er "etisk SEO"?

Grunden til at mange spørger om det er fordi, der gennem tiden har været en del SEO-virksomheder der markedsfører sig som værende særligt etiske. Derfor er det helt naturligt at spørge, hvad det så lige betyder - og det er det som jeg giver svar på :)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 02:09

Fama:

Der kan gives response på et indlæg på to måder: Ved at skrive en kommentar eller ved at stemme (med 1-5 stjerner). 1 stjerne er når man synes indlægget er virkelig dårligt - og det var der så en der mente, uden i øvrigt at uddybe hvorfor.

Som PLUS medlem kan man i øvrigt se hvem det er der giver hvilke stemmer på en. Det kan være meget lærerigt :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 03:55
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Clausen:

sådan er branchen desværre, det er ikke loven men kun folks moral der styrer det, så frit slag på alle hylder indtil det går galt med sine sider, så op til dig hvor din grænse går! når der er mange penge i spillet bliver grænserne flyttet en pæn del, men hvad fanden man kommer jo ikke i fængsel eller får bøder så who cares!!

min grænse er alt for etisk korrekt og det kommer der ikke noget ud af i SEO branchen, så det er ved at blive ændret, det er en krig derude så spænd hjelmen og lad op ;-)

Hej Thomas

Det er for så vidt ikke Mikkels "analyse" af branchen jeg har noget imod eller nogle yderligere kommentarer til. Jeg synes bare det, i dette tilfælde, er en uheldig måde han griber markedsføringen af sit produkt an på. I den forbindelse har jeg sådan set bare forsøgt at sætte mig i skoene for en potentiel kunde i Mikkels butik....og der lyder det altså mistænkeligt meget som om Mikkel, mere eller mindre direkte, siger at der skam ikke er noget "uetisk" i at skade uskyldige mennesker, det er jo bare SEO og derfor er det hævet over etisk kritik. At det sandsynligvis ikke er det Mikkel mener er jeg ganske udemærket klar over.... Men nu bad han jo om feedback og min feedback er så som sagt, at jeg ikke tror lige præcist dette uddrag er den bedste salgstale :)

Derfor min pointe om at hvis man ikke vil tale etik, så lad være med at bringe det på banen...

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 03:57

Mikkel deMib Svendsen:

Fama:

Der kan gives response på et indlæg på to måder: Ved at skrive en kommentar eller ved at stemme (med 1-5 stjerner). 1 stjerne er når man synes indlægget er virkelig dårligt - og det var der så en der mente, uden i øvrigt at uddybe hvorfor.

Som PLUS medlem kan man i øvrigt se hvem det er der giver hvilke stemmer på en. Det kan være meget lærerigt :)

Hej Mikkel

Aha - ja så giver det straks mere mening :)

I øvrigt en god grund til at det nok ikke er noget for mig at blive plus-medlem.... Jeg vil naturligvis antage alle der giver mig minus er nogle fjolser. Men hvis jeg kunne se hvem de var ville jeg jo risikere at finde ud af de rent faktisk var ret fornuftige :)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 04:00

Mikkel deMib Svendsen:

Fama, i bogen SEO FAQ forsøger jeg at svare på alle de mest almindelige spørgsmål om SEO - og et af dem er netop "HVad er "etisk SEO"?

Grunden til at mange spørger om det er fordi, der gennem tiden har været en del SEO-virksomheder der markedsfører sig som værende særligt etiske. Derfor er det helt naturligt at spørge, hvad det så lige betyder - og det er det som jeg giver svar på :)

Bestemt.... Men min pointe er bare at det budskab du sender mere er at du bare er "a-etisk" (hvilket i øvrigt hurtigt kommer til at lugte af at man er uetisk), ikke at dine konkurrenter skulle være mindre etiske eller knap så ikke uetiske, som de måtte påstå :)

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:12

Fama, jeg ved godt at der er nogle der bliver provokeret når jeg siger tingene lige ud, som de er, kalder SEO for "manipulation" og understreger, at SEO handler om at nå nogle mål, med de lovlige midler der nu engang er. Du er så en af dem. Det er fint nok :)

Men pointen er, at det er noget forbandet vrøvl, når nogle SEO-virksomheder fremhæver sig selv som værende særligt etiske.

Er det f.eks. etisk korrekt, når en leverandør bilder dig ind, at du kan opnå nogle mål ved 100% at overholde Googles guidelines, hvis det faktisk ikke er tilfældet i dit marked? Er det etisk korrekt at lyve ved f.eks. at bilde kunderne ind at du er mere etisk end andre, når det faktisk ikke er tilfældet?

Pointen er, at dem der i branchen praler mest af at være åhh så etiske, faktisk er værre end dem der ikke gør det (ikke helt uden sammenligning med de katolske præster, i øvrigt :))

Jeg har altid ment, at det var langt mere etisk forsvarligt, at forklare kunder hvad der rent faktisk skal til for at trænge igennem i et marked. I sidste ende må det så være op til kunden selv, hvor langt de vil gå.

Side 1 ud af 4 (32 indlæg)