Fama, jeg ved godt at der er nogle der bliver provokeret når jeg siger tingene lige ud, som de er, kalder SEO for "manipulation" og understreger, at SEO handler om at nå nogle mål, med de lovlige midler der nu engang er. Du er så en af dem. Det er fint nok :)
Men pointen er, at det er noget forbandet vrøvl, når nogle SEO-virksomheder fremhæver sig selv som værende særligt etiske.
Er det f.eks. etisk korrekt, når en leverandør bilder dig ind, at du kan opnå nogle mål ved 100% at overholde Googles guidelines, hvis det faktisk ikke er tilfældet i dit marked? Er det etisk korrekt at lyve ved f.eks. at bilde kunderne ind at du er mere etisk end andre, når det faktisk ikke er tilfældet?
Pointen er, at dem der i branchen praler mest af at være åhh så etiske, faktisk er værre end dem der ikke gør det (ikke helt uden sammenligning med de katolske præster, i øvrigt :))
Jeg har altid ment, at det var langt mere etisk forsvarligt, at forklare kunder hvad der rent faktisk skal til for at trænge igennem i et marked. I sidste ende må det så være op til kunden selv, hvor langt de vil gå.