Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO FAQ: Hvad er ”uetisk SEO”?

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan iøvrigt anbefale, at du læser min kronik: “En black-hat-guru bekender kulør“ eller den originale engelske version: “Confessions of a Black Hat SEO: There is a limit to what I will do!“ for en mere detaljeret forklaring på, hvor mine egne grænser går.

For som jeg også skriver i ovenstående svar fra SEO FAQ er der naturligvis grænser, som jeg mener man skal holde. "Og der findes teknikker, som kan skade uskyldige på en måde, som ikke er forsvarlig."

Jeg mener man skal overholde lovgivningen og jeg mener man skal holde sig fra aktiviteter, der kan skade helt uskyldige "forbipaserende". Men jeg mener ikke, at man kunstigt skal holde sig tilbage fra det der faktisk virker blot fordi der er nogle moralister, der forsøger at bilde dig ind, at det er uetisk at bryde Googles guidelines.

Tilmeldt 22. Apr 10
Indlæg ialt: 1708
Skrevet kl. 11:47
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Mikkel

Jeg bliver skam ikke provokeret af din lydfil. Det er for så vidt heller ikke fordi jeg er uenig i dine pointer - hvad jeg mener eller ikke mener om SEO er sådan set irrelevant i denne sammenhæng. Jeg giver dig bare feedback på dit indlæg og den feedback, jeg nu engang har forstand på at give, handler om det "signal" du sender.

I den forbindelse er det min klare mening, at lige netop denne lydfil altså ikke er det smarteste træk, du har foretaget, som Mikkel DeMib Svendsen (AKA forhandler af produktet: SEO FAQ). For stod jeg som en gennemsnitskunde og skulle bestemme mig for om jeg skulle købe dit eller et konkurrerende produkt (det er vel oplagt, at bruge Rosenstands produkt som eksempel), og denne lydfil var udslagsgivende i forhold til det valg, ville du sandsynligvis trække det korte strå. For ser du på Rosenstand siger han jo et langt stykke hen af vejen det samme, som du siger. Han siger det bare på en heeelt anden måde. For at gøre en lang historie kort siger Rosenstand: Ja, i den her branche bevæger vi os ofte på kanten. Men det er bare ris til egen røv, hvis du går over kanten...derfor skal du naturligvis lytte til mig, for jeg kan hjælpe dig med at undgå du krydser nogle linjer, der kan skade dig.

Kan du se forskellen? Rosenstand flytter fokus over på kunden og kundens produkt - dvs. Rosenstands kunder skal, groft sagt, kun forholde sig til dem og deres. Mens dine kunder pludseligt skal forholde sig til om de synes det er okay, at skade uskyldige mennesker. I den forbindelse er det hamrende ligegyldigt om din analyse af markedet holder eller ej. Det du skal spørge dig om er, hvad du tror sælger flest billetter? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:58

Du sammenligner æbler og pærer. SEO FAQ er en bog der giver svar på en masse af de mest almindelige spørgsmål om SEO. Thats it. At du så ikke kan lide nogle af de spørgsmål der faktisk stilles er bare ærgeligt.

Hvis du skal sammenligne med Thomas bog skal det gøres med SEO 2.0. Det er begge lærebøger om SEO. Og det er noget helt andet.

Det jeg svarer i SEO FAQ er det samme jeg har sagt de sidste 12-13 år og jeg synes ikke rigtig jeg kan mærke at det har skadet hverken mig eller mit salg. Faktisk går det rigtig godt. Så der er altså ingen grund til din bekymring :)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som jeg ser det, så er Mikkel med denne podcast bare 100 % ærligt. Han fedt nemlig ikke for at sælge bøger eller blive den populære dreng i klassen alle kan lide. 

Min næste bog hedder SEO 2.0, for der har jeg rent faktisk en forventning til at få serveret guldet uden omsvøb. Og ud fra de data jeg får leveret, kan jeg selv vurdere om det klogt eller ej at gøre det.... om jeg tør tage chancen eller ej. 

Når jeg tidligere har været ude og snakke med "seo eksperter", er sandheden ofte skjult i høje placering og masser af besøgene til min side. Intet om konsekvenserne VS resulatet, det giver Mikkel i det mindste. 

Jeg tror vi alle (uanset branche) dagligt bliver stille op imod uetiske beslutninger, nogle er ganske enkelt ikke "pengene" værd, mens andre er en gråzone. Når man bevæger sig ind i SEO og er så grøn som jeg, jaså er det sgu da ret at kunne se forskel på mulighederne.

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 12:10

Mikkel

Du misforstår mig.... Nu gider jeg ikke lige gå tilbage og tjekke. Men jeg skrev i mit første eller andet indlæg, direkte at jeg synes dit produkt er ganske udemærket. Så det er overhovedet ikke en generel kritik af hverken dig eller dit produkt. Det er udelukkende ment som en venlig feedback, som du så kan tage imod eller lade være - what do I care? :)

Arbejder på at udvikle Danmarks bedste Klima-Portal, som naturligvis kører DoFollow ;)

Vil du være med?

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 12:20
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej Boysen

Arh, mellem os er der vist ingen tvivl om at Mikkel laver sin podcast for at sælge bøger.... Det tror jeg nu heller ikke Mikkel vil lægge skjul på ;)

Men det er jo en helt anden snak.... Jeg vil dog lige give dig et råd. Du skal passe rigtigt meget på hvordan du, i din branding, forholder dig til etikken. Selvom der herinde ikke bliver lagt skjul på at vi alle sammen er nogle ambitiøse (mere eller mindre) unge mennesker. Så bør du nok bide mærke i hvor stort et fokus der er på CSR i erhvervslivet i dag.... Een ting er at vi herinde kan sidde og bifalde folk, der melder ud at de er villige til at gøre stort set hvad som helst, for at blive succésfulde. Så er det altså et kæææææææmpe no-go uden for Amino ;)

Hvis du ikke tror mig, så prøv at holde øjne og ører åbne, næste gang du er ude og handle ind. Hvis man ikke kan sælge toiletpapir og mælk på "in love and war attituden", så skal man nok heller ikke regne med man kan sælge sikkerhedsudstyr ;)

Vil du være med?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:30

Hvad er mest etisk: At sige sin mening og/eller sandheden åbent og ærligt - og stå ved den med eget navn, eller at kritisere til højre og venstre uden at ville lægge navn til det? :)

Tilmeldt 22. Apr 10
Skrevet kl. 12:41

Mikkel deMib Svendsen:

Hvad er mest etisk: At sige sin mening og/eller sandheden åbent og ærligt - og stå ved den med eget navn, eller at kritisere til højre og venstre uden at ville lægge navn til det? :)

Argh! Du misforstår mig altså Mikkel.... Jeg er ikke ude på at kritisere....og slet ikke til højre og venstre :)

Jeg synes dit produkt er ganske udemærket (nu har jeg vist skrevet det 3 gange efterhånden). Jeg siger bare hvordan min reaktion ville være, hvis jeg var en potentiel kunde.... Din stil i øvrigt har jeg så absolut ingen indvendinger imod - jeg er ganske stor fan a no bullshit tilgangen... Men etik er altså et ømtåeligt emne, og i det her tilfælde tror jeg det ville være bedst at lade den ligge.... Dét kan vi så være enige eller uenige om - men dit produkt og din person i øvrigt har jeg så absolut ingen problemer med :)

Vil du være med?

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 12:45

Der er stor forskel på at gå i en grå zone på internettet (ved fx. at bryde google's retningslinjer) kontra at gøre det ved landes love. Overtræder du loven, så ryger du i fængsel og skider du på google, så ryger du ud af deres søgemaskine

Tak for rådet, jeg er dog konstant opmærksom på de signaler jeg sender, de går ikke imod de holdninger jeg sidder med, og kommer heller ikke til det, så længe jeg sælger sikkerhedsudstyr. 

CSR, undskyld mig, men sikken en gang fis i en hornlygte. CSR er et buzz ord, nej det var det, for 3-4 år siden...... et smart ord at tage ind i virksomheden, så tror "folket" nemlig at der vises social ansvarlighed. Det er allerede blevet erstattet af grøn ansvarlighed, hvor store olie selskaber sætter grønne blade på deres tankvogne, i håbet om et image der viser de tænker på kloden. 

I det "virkelige liv" overholder jeg landets love og regler, jeg driver en hæderlig handels virksomhed og har en dejlig familie. Dette kunne jeg aldrig finde på at sætte overstyr for money or fame. Til gengæld er der andre i min branche der ikke har det sådan også blogger jeg gladeligt om det.....med efterfølgende tilsvining af min person. Jeg overlever....

Når vi bevæger os på nettet, handler det om placeringer placering og placeringer hvis du vil tjene penge. Jeg ved at jeg pt. har mange sider med dobbelt content, som løses på daglig basis. Vel et område hvor jeg bliver straffet og iflg. google, ikke er det smarteste. 

Jeg er til gengæld blevet tilbudt alverdens metoder for at højne mine placeringer. Ikke noget jeg har bevæget mig ud i endnu, men gør man det...... så gælder det om at kende konsekvenserne og vide om man kan leve med dem. 

Min fornemmelse er at de mennesker der siger ja til cloaking, (vist stavet forkert) eller bare det at købe links, ja de aner ikke hvad de siger ja til og har sjældent en ide om hvad konsekvenserne er. 
Er disse mennesker mere uetiske end andre? Nej det syntes jeg faktisk ikke.

@Fama er der emner vi ikke kan debattere på amino eller åbent omkring, jaså tror jeg da først vi har et problem. Hvis ikke emnet kan tage op, hvem skal så lære af det? 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 12:47

Som sagt er der intet nyt i at jeg siger tingene som de er - uden omsvøb. Andre kan bedre lide at pakke tingene ind i vat og halve løgne. De må så finde nogle andre at lytte på.

Foreløbigt synes jeg min strategi har virket rigtig godt. Resultaterne taler for sig selv.

Jeg synes altid det er lidt sjovt at høre fra diverse annonyme stemmer, at det man gør er forkert, når resultaterne er så gode som de er Big Smile

Side 2 ud af 4 (32 indlæg)