Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SAS og andre flyselskaber viser deres sande (grimme) ansigt!

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 01:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen vi er enige om støtten skal væk og at der skal tages ansvar.

Min anke går alene på at at du fremstiller SAS om den onde i det her spil - jeg medgiver dig at der er mange andre forhold der taler for at SAS er en død flyvefisk, men jeg syntes stadigvæk det er for nemt at anvende en helt usædvanlig hændelse til at slå på SAS med moralstokken.

Mikkel deMib Svendsen:
Loven er ikke lavet som et "incitament" - det er en forbrugersikring.

Men konsekvensen kan jo nemt blive at et eller flere flyselskaber bukker under også er der jo alligevel ikke nogen dækning. Tænk om det var Katla der var sprunget og intet fly kunne lette i eksempelvis et halvt år - så var der ikke noget der hed flyselskaber medmindre div. stater havde overtaget dem.

Mikkel deMib Svendsen:
Og det tror jeg faktisk også er bedst for flyselskaberne selv på sigt. Det vil skabe en massiv mistillid, hvis de slipper afsted med det her.

Bevares det tror jeg også er sundt!  Så sæt priserne op og lav en pulje ala rejsegarantifonden der skal fordele omkostningen i tilfælde af vulkaner og des lige men vi skal lade være med at tro at flyselsaberne er onde fordi der er en vulkan der bryder ud der er masser af andre tilfælde hvor de er svinske i det daglige.

Mikkel deMib Svendsen:
Jeg synes ikke det er skatteydernes opgave, at skyde penge ind i firmaer, der har drevet deres forretninger så meget i sænk, at de er ved at bukke helt under ved blot nogle få dages produktionsstop.

Nej statsstøtte skal væk, men igen det her er en meget meget usædvanlig hændelse. 
Alle flyselskaber har så store faste omkostninger at få dages stop kan være katastrofale.

Vi er enig om at statsstøtte er noget skidt og SAS nok er en dødssejler under normale markedsvilkår (hvorfor? er det dårlig leddelse og/eller fagforeninger der holder fast i høje omkostninger
Jeg er bare ikke enig at du skal slå SAS med moralstokken lige i dette tilfælde, men måske skulle vi i stedet se på om loven er rimelig og om der evt. er anledning til at udvide rejsegarantifondens forpligtelser til også at gælde forplejning ved naturkatastrofer som forudsager at der er ingen fly der kan flyve.

Fra Viby J
Tilmeldt 7. Aug 09
Indlæg ialt: 578
Skrevet kl. 08:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er da bedre at de dækker så meget de nu kan dække, end at vi efter denne her askesy ikke har flere flyselskaber pga. at de alle er gået konkurs.

Der vil historien så være helt anderledes, hvorfor får de ikke hjælp , bla.bla.

Jeg synes at de skal have flypakker , ligesom bankerne fik bankpakker. Den situation som flyselskaberne står i er ikke selvforskyldt, i modsætning til finanskrisen. :-)

Side 4 ud af 4 (32 indlæg)