Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en nyhed - eller ej?

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Blekager.dk Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Jan

Jeg tror jeg faldt af i svinget...

Det er sørme da MÆRKEVARER jeg har købt - men ikke nogle mærker vi kender på det danske marked (endnu).

Dato: 19-11-2006 10:09:12 Forfatter: Jan Grønkjær

... når jeg sidder og kigger på diverse webshops kan jeg godt undre mig over hvorfor folk ikke har været mere kyniske i valget af varer og de parametre de skal sælges på.

Venligst

Jan Grønkjær

- og så kan jeg ikke lige finde ud af om det er Prinsesseskabet du kommer hentyder til? Jeg er selvfølgelig åben for kritik, men den må gerne være konstruktiv. (smiler)

Fortsat god solskins søndag

Tilmeldt 18. Nov 06
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:58
Tror faktisk at Jan, har ret i at man skal gøre en forskel, hvis man vil sælge noget og det folk kikker på pt. er om det  er mærkevarer.

Jeg har selv en datter på 4 år. og kender da nogle af mærkevarene, om de vasket kemisk, eller fremstillet af børn osv. har jeg faktisk ikke undersøgt, men mærkerne sidder i baghovedet som værende mærkevarer og man er faktisk villig til at betale mere grundet forventningen til kvaliteten.

Så min mening er at Jan´s mening er ok. Fortæl folk at tøjet er kvali og sælg til en pris der passer til dette, få folk til at købe en holdning til hvad deres børn går rundt i, denne skal kunne ses af alle omgivelserne. Det er det folk gerne vil købe.

Dette er også incl. hvordan tingene er fremstillet, men først og fremst kvalietet og velvære.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 11:52
Hej Heidi

Mit svar var i hovedtræk til Bo Jensen, og selvom diskussionen er generel, tager den jo udgangspunkt i din webshop og dermed også i dine valg. 

Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke, og håber at din webshop sprænger alle tænkelige rammer og gør mine påstande til skamme.

Men skal jeg sige min ærlige mening synes jeg det ser svært ud. Det er ikke mærkevarer du sælger, ikke mærkevarer i den forstand i hvert fald. (uddyber gerne hvis du savner definition)

Det jeg i bund og grund gerne vil frem til er følgende:

Har du valgt at sælge børnetøj i din webshop tror jeg kun på et eneste koncept:: Mærkevarer til lavpris !

Find et antal STÆRKE mærkevarer indenfor børnetøj. Og lad målsætningen være at du vil være kendt for at sælge måske en håndfuld af disse brands i din webshop til priser der ikke tidligere er set i DK.

Så er det bare at komme igang. Sandsynligvis tager det oceaner af tid og hårdt arbejde før det er lykkedes dig at finde de rigtige kanaler og personer der gør dette muligt, men det er muligt. Lad os kalde en af de top mærkevarer for, tja, KANALJE. Måske er der en græsk Kanalje distrubutør der er brændt inde med et parti? Måske har en tysk børnetøjskæde smidt Kanalje ud fordi den danske sælger i en kæmpe brandert svinede indkøberen til på messen i Hannover så alle hylder ryddes for Kanalje øjeblikkeligt? Måske er den hollandske distrubutør gået konkurs? Måske vil brandholder Kanalje i Danmark sælge dig et parti sommertøj som de iøvrigt forecastede helt skævt og om 4 mdr har de måske et parti vintertøj osv. Varerne er derude, det er bare at finde dem. EU sejler i mærkevare partivarer indenfor alle brancher og kan du trække lidt mængde så er der store muligheder.

I marts 2006 købte jeg selv et parti på 800 paller varer. Det parti havde jeg arbejet på siden maj 2004. Så det er med at få nogle bolde i luften!

Se det er helt anderledes end at bruge 2 dage på at knytte kontakter til en producent af et no name kina produkt og arbejde indkøb og planlægning derudfra. Men jeg lover dig at det andet er langt mere spændende, interesseskabende og når der kommer mængde på er det selvsagt også mere profitabelt.

Se så fik jeg lige fyret det af og det er måske et tilfælde at dette indlæg lander lige her. Det kunne ligge mange andre steder her i debatten hvor andre i samme situation som dig søger kritik mv. For en god ordens skyld kan jeg nævne at jeg selv tidligere solgte mærkevare tøj og sko, men i de sidste 3 år har jeg arbejdet med varer i en anden branche.

Venligst

Jan Grønkjær

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 23:03

Jeg tror Jan kunne have gavn af at læse afsnittet om positionering i Martin Thorborgs bog E-pusher.

Martin skriver bl.a.: ”Når du starter en e-butik, så er det børnelærdom at finde nogle varer som andre ikke sælger. At sælge det samme som mange andre sælger er meget svært og chancen for at det går galt er stor. Hurtigt ender man i en dødsspiral hvor prisen er den eneste faktor og det er ikke sund forretning.”

Jan derimod tror ”kun på et eneste koncept:: Mærkevarer til lavpris !”

I dette spørgsmål er jeg helt enig med Martin.

Heidi har fundet noget tøj, som ingen andre butikker i Danmark har. Hun har måske mulighed for at blive ene-importør af et nyt, efterspurgt MÆRKE. Så er det da helt ude i hampen at råde hende til at smide den fordel ud og begynde at sælge det samme som alle de andre.

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Kastrup
Tilmeldt 21. Oct 06
Fra  Blekager.dk Skrevet kl. 08:06
De herrer...

Jeg kan godt høre hvad i siger og det er noteret. - men det er jo lidt ligesom når man bliver forældre for første gang - "tag imod alle de gode råd du overhovedet kan få fingrene i, overvej dem og brug kun dem som du selv kan stå inde for..."

Men i skal have tak for alle jeres meninger - vi er jo gudskelov forskellige - jeg har nemlig den mening, at jeg er faktisk bedøvende ligeglad hvad der står i nakken af mine børns tøj - bare det er sødt og de kan bevæge sig i det! (og sådan er vi heldigvis flere der er) Men jeg kan godt se, at jeg bør gøre noget mere ved at få de mærker jeg nu engang har købt "slået op" på min side, så kunne det jo være at folk der engang har være i USA kunne genkende mærkerne

Fortsat god dag.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:42
Som mor til en 2-årig kan jeg kun bekræfte Bo''s holdning med, at jeg bestemt går efter tøj uden kemikalier – men det regner man også lidt med, mærkevarer er (!) Hvis du sælger varer, der pludselig en dag afsløres som værende fyldt med alverdens lort, vil du virkelig blive straffet af dine kunder. For når du sælger mærkevarer, sælger ud også til meget bevidste småbørns-mødre, som går op i sådan nogle ting...

Hvis du samtidig skal være fremadrettet, er det den kemikalie-fri verden, du skal gå efter. Tænk blot på hvor meget det har været oppe i medierne det sidste år, og folk bliver (heldigvis) ikke mindre bevidste om det unødvendige kemi, der puttes i alt for mange ting.

KH: Bettina

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 09:08
Hej,

Generelt kan jeg fortælle at du har valgt den absolut sværeste branche indenfor tøjbranchen.

Jeg tror aldrig at det vil lykkedes at skabe et varemærke med sin egen online butik og slet ikke på noget man selv har importeret og som aldrig har været solgt i Danmark tidligere. Hvis du kunne få det ind i 250 børnetøjsbutikker i DK og samtidig bruge 1,00 mill på branding så var der en realistisk chance på lang sigt.

Samtidig er der en stor fare for at mærket drukner i den her branche.

Det kan godt være at det er en mærkevarer i andre lande. Det hjælper dig desværre ikke i Danmark. I tøjbranchen findes der mange store mærker, som slet ikke er kendt i Skandinavien.

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 09:41
Bo Jensen. Nu er det ved at blive lidt for sjovt, men jeg følger da gerne op.

Lad mig lige slå fast at jeg mener ikke generelt at det eneste koncept der duer er Mærkevarer til lavpris! Jeg mener at hvis man virkelig (!) vil sælge børnetøj på nettet og ikke lige har flere mill til at positionere sig for, ja så mener jeg kun er den ene vej. Og det har jeg begrundet.

Se at differentiere sine produkter skal lige defineres, for der var jeg lige ved at synes at det bliver rigtigt sjovt. Du mener åbenbart at når man tager et mærke ind i DK som ingen levende sjæl nogensinde har set før, ja så er man anderledes end alle de andre og vejen til success er grundlagt. Godaw do.

Se nu er jeg af den holdning at det altid er sværere at introducere et produkt på et marked end det er at finde de mest populære mærker og lave prisbaskere med dem. Hvis det var anderledes havde vi nu nok set introduktioner af knive og gafler i blå pulverlakeret form, Eller Lyserøde traktordæk. Det at introducere en vare på et marked bærer da overhovdet ingen værdi i sig selv.

Venligst

Jan Grønkjær 

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 23:35
Hej Heidi

Jeg vil lige tillade mig at blande mig i denne tråd og først og fremmest sige velkommen til amino og børnetøjsbranchen  Du spørger helt konkret efter markedsførings tips og dem skal du da ha''...

Jeg har selv en børnetøjsforretning på nettet og har snart 1 års fødselsdag, så det kan lade sig gøre (so far -so good)..

Efter min bedste overbevisning skal du absolut starte med at lave et punkt (tydeligt) i din butik, hvor du beskriver dine mærker, så folk kan læse om dem og så de ved hvad de hedder. Det er nødvendigt - Tænk bare over hvordan du selv snakker med veninderne om tøj, -det er garanteret noget med "jeg har købt et sæt fra BombiBitt eller HM eller ....) PÅ den måde vil dine mærker også blive bedre kendt.

Dernæst - Indtil du har fået dig placeret i søgeresultaterne på google, kan du købe Adwords, så du bliver set. Find et passende niveau og lad dig ikke narre af smarte sælgere, som vil sælge dig Klik på google. Allier dig hellere med nogen, som kan sætte nogle gode adwords op for dig, eller sæt dig lidt ind i det og gør det selv (det kan man godt gøre på fornuftig vis - uden at være ITnørd)

Annoncer på relevante portaler, som f.eks. www.smarteunger.dk og www.netsundhedsplejesken.dk og www.shoppingdk.dk - her kigger mange mødre efter tøj til børnene. Der er mange flere portaler - også gratis...

Skriv selv eller få hjælp til at lave lidt presseomtale i lokale medier - der kan du måske få gratis reklame og omtale af din butik og produkter.

Og så er der sikkert mange flere, som jeg ikke lige har i hovedet lige nu, men dukker der noget op, så skal jeg nok skrive dem her...

Diskussionen vedr. mærkevarer eller ikke er lang og bliver nok aldrig færdig.. Personligt syntes jeg at en kombination har været heldig for mig - Jeg har også prøvet at tage nogle nye mærkevarer hjem, som aldrig er set her, men jeg har også nogle, som folk kender og gerne vil have. Ofte er det dog sådan, at man ikke bare kan sælge mærkevarer til den absolut laveste pris, som det foreslås her, for uanset om det er lovligt eller ej, så sætter leverandørerne ofte UD-prisen på varerne for dig, så de koster præcis det samme i alle butikker, så det koncept holder desværre ikke, selvom det er ulovligt !!!

Det var såmænd bare lige mine små input til dig.. Held og lykke med butikken

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Kastrup
Tilmeldt 21. Oct 06
Fra  Blekager.dk Skrevet kl. 09:53
Hej Majbrit

Tak for din hilsen - og dine gode råd. Det er rart at få en anden vinkel på det med præsentationen af mærkerne og nye idéer til markedsføringen.

Tillykke med den kommende 1 års fødselsdag - ja, det er da rart at høre at det KAN lade sig gøre.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)