Godaften til jer alle Jeg er ved at åbne en webshop med børnetøj (ja, suk - børnetøj) og har jeg læst en del af alle jeres gode råd, meninger og erfaringer - og håber i vil hjælpe mig med en vurdering af, om min shop er en nyhed - eller ej? Jeg har importeret tøjet og har som udgangspunkt KUN hele sæt tøj, altså både bukser, bluse og måske en trøje, poncho, hue, taske el.lign. - men nyheden består måske i, at det er nye mærker jeg introducerer på det danske marked? Adressen er www.prinsesseskabet.dk - og hvis der er noget der lige falder i øjnene, modtager jeg meget gerne din mening om shoppen... Det er med henblik på min markedsføring jeg stiller spørgsmålet - også her modtages forslag med kyshånd - jeg har købt et par online annoncer, men kan ikke helt finde ud af om jeg skal satse på adwords eller noget helt andet. Tror måske selv at jeg drukner i mængden på Google. God weekend fra Heidi |
Nej, det er ikke nogen nyhed, at dine tøjmærker ikke er set i Danmark før. Du er nødt til at lægge hovedet i blød og finde eller skabe en historie, som du kan fortælle om tøjet og som journalisterne kan genfortælle. Dit budskab kan være, at du har nogle nye mærker, men det budskab skal bæres af en historie som handler om mennesker eller noget, som er oppe i tiden.
Prøv at følge tøjet ”fra vugge til grav”. Ring til distributøren, ring til fabrikken, ring til designeren og spørg dem alle hvad der er det specielle ved tøjet.
Er det en særligt god kvalitet? Er det fremstillet uden brug af kemikalier? Er det designet af siamesiske tvillinger? Fremstilles det på fabrikker som beskæftiger rehabiliterede prostituerede? Er tøjet det foretrukne mærke til Greven af Monacos børn? Har du fået eneret til tøjet lige for næsen af et af de helt store trendy firmaer? Går en del af overskuddet til børn af AIDS ramte mødre i Afrika? Har tøjet indbygget chip, så man kan finde bortkomne børn vha. GPS?
Som du kan se, har jeg ikke meget forstand på børnetøj, jeg forsøger bare at lede dig på sporet. Hvis du graver dybt nok, kan du sikkert finde en interessant historie. Og kan du ikke finde en, må du selv skabe en interessant historie. Gerne én som handler om dig selv og tøjet eller dit firma.
mvh. Bo Jensen
Butik Go’aften