Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det en nyhed - eller ej?

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Fra Kastrup
Tilmeldt 21. Oct 06
Indlæg ialt: 19
Fra  Blekager.dk Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften til jer alle

Jeg er ved at åbne en webshop med børnetøj (ja, suk - børnetøj) og har jeg læst en del af alle jeres gode råd, meninger og erfaringer - og håber i vil hjælpe mig med en vurdering af, om min shop er en nyhed - eller ej?

Jeg har importeret tøjet og har som udgangspunkt KUN hele sæt tøj, altså både bukser, bluse og måske en trøje, poncho, hue, taske el.lign. - men nyheden består måske i, at det er nye mærker jeg introducerer på det danske marked?

Adressen er www.prinsesseskabet.dk - og hvis der er noget der lige falder i øjnene, modtager jeg meget gerne din mening om shoppen...

Det er med henblik på min markedsføring jeg stiller spørgsmålet - også her modtages forslag med kyshånd - jeg har købt et par online annoncer, men kan ikke helt finde ud af om jeg skal satse på adwords eller noget helt andet. Tror måske selv at jeg drukner i mængden på Google.

God weekend

fra Heidi

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 02:23

Nej, det er ikke nogen nyhed, at dine tøjmærker ikke er set i Danmark før. Du er nødt til at lægge hovedet i blød og finde eller skabe en historie, som du kan fortælle om tøjet og som journalisterne kan genfortælle. Dit budskab kan være, at du har nogle nye mærker, men det budskab skal bæres af en historie som handler om mennesker eller noget, som er oppe i tiden.

Prøv at følge tøjet ”fra vugge til grav”. Ring til distributøren, ring til fabrikken, ring til designeren og spørg dem alle hvad der er det specielle ved tøjet.

Er det en særligt god kvalitet? Er det fremstillet uden brug af kemikalier? Er det designet af siamesiske tvillinger? Fremstilles det på fabrikker som beskæftiger rehabiliterede prostituerede? Er tøjet det foretrukne mærke til Greven af Monacos børn? Har du fået eneret til tøjet lige for næsen af et af de helt store trendy firmaer? Går en del af overskuddet til børn af AIDS ramte mødre i Afrika? Har tøjet indbygget chip, så man kan finde bortkomne børn vha. GPS?

Som du kan se, har jeg ikke meget forstand på børnetøj, jeg forsøger bare at lede dig på sporet. Hvis du graver dybt nok, kan du sikkert finde en interessant historie. Og kan du ikke finde en, må du selv skabe en interessant historie. Gerne én som handler om dig selv og tøjet eller dit firma.

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 13:46
Tror ikke at det i sig selv er en nyhed, da der ikke skal meget til - for at få et nyt mærke til landet. Se i stedet efter hvad der gør din butik unik, og ikke mindst hvad du vil sælge på. Ikke andet for at tænke - og ikke mindst prøve at sætte sig ind i din egen butik, fra brugerens side.

// Jesper Skov

Fra Kastrup
Tilmeldt 21. Oct 06
Fra  Blekager.dk Skrevet kl. 19:09
Hej Jesper og Bo

Tak for jeres svar...

Fra Aars
Tilmeldt 15. Apr 06
Indlæg ialt: 602
Skrevet kl. 22:04
Hej Heidi,

Har du haft Jakob Kramer til at tegne logo til dig?
Fra Kastrup
Tilmeldt 21. Oct 06
Fra  Blekager.dk Skrevet kl. 22:10
Hej Kim

Ja - jeg kan næsten forstå at du har set hans arbejde før? - jeg synes han gør det rigtig godt...

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 22:12
Dato: 18-11-2006 22:09:36
Forfatter: Prinsesseskabet
Hej Kim

Ja - jeg kan næsten forstå at du har set hans arbejde før? - jeg synes han gør det rigtig godt...

Ja - jeg kunne nu også godt kende stilen, turde bare ikke at sige noget. Men flot arbejde er det ;-)

// Jesper Skov

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 22:51
Hej Heidi

Jeg syntes faktisk det er en ret fin og overskuelig side du er i færd med at sætte i luften.

Selv har jeg absolut intet kendskab til børnetøj, men jeg tror ikke at det tæller en disse om dine produkter har sejlet i kemikalier eller ej, heller ikke om de er syet af børn på 12 år eller uddannede syersker. Jeg tror heller ikke at det gør den store forskel hvilken pris du vælger at halvere prisen på dine varer.

Jeg tror derimod at hvis du virkelig (!) har bestemt dig for at sælge børnetøj på nettet på find for gud skyld MÆRKEVARER og glem alt det andet. Indrømmet, dette er et råd fra en mere eller mindre udeforstående på netop dette felt, men en generel 5 minutters sondering på nettet viser du i netop denne branche virkelig får kam til dit hår.

De bedste hilsner

og held og lykke

Jan Grønkjær

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 01:46

Jan: ”jeg tror ikke at det tæller en disse om dine produkter har sejlet i kemikalier eller ej, heller ikke om de er syet af børn på 12 år eller uddannede syersker”

Det lyder som om Jan lige er kommet hjem fra 30 års ferie på månen.

Unge mødre er fuldstændig hysteriske mht. kemikalier – og med god grund. De frygter at de ved at købe forkerte produkter kan fremprovokere allergi hos deres børn. Jeg aner ikke, om kemikalier i tøj er en konkurrence-parameter, det var bare nævnt som et eksempel.

Børnearbejde er også virkelig noget, der kan få danske forbrugere til at skifte til andre varer. Og specielt når det handler om tøj, som er syet ovre på den anden side af jorden, er forbrugerne meget obs på problemet. Så på det punkt er jeg så uenig med Jan som man kan blive.

mvh. Bo Jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 10:09
Jeg formoder at du trods alt godt kunne se at jeg satte tingene på spidsen, jeg kunne også referere til dine råd om at søge oplysninger hos designeren mv, om der er indbygget chip i tøjet osv.

Disse faktorer finder jeg alle irellevante sat op imod det der virkelig kan gøre en forskel, rent salgsmæssigt, forståes; Er det MÆRKEVARER eller ej?

Med mindre man virkelig har en profilering og synlighed helt i top, tror jeg ikke et sekund på succes på alle de nævnte bløde parametre og slet ikke i en branche der er så overrendt, der skal meget mere til for at man skiller sig ud.

Men ok, vil du sælge til en håndfuld kunder om ugen på hyggebasis og læsse kunden med info om hver eneste strømpe "fra vugge til grav" så er jeg helt med på ideen. Udgangspunktet for mine påstande bunder i, om der skal opbygges en rampe hvorfra der virkelig kan bankes mange varer afsted.

Det er selvfølgelig min egen holdning, men når jeg sidder og kigger på diverse webshops kan jeg godt undre mig over hvorfor folk ikke har været mere kyniske i valget af varer og de parametre de skal sælges på.Og nej det er ikke holdninger der er skabt gennem 30 års ferie på månen, men gennem 15 år med professionelt salg ;-)

Venligst

Jan Grønkjær

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)