Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portal - Hvad koster det?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil som andre har sagt MEGET anbefale dig at du får udarbejdet en meget detaljeret kravspecifikation, for ellers ender det ofte med at du enten bliver skuffet, at det hele bliver forsinket og/eller meget dyrere end du havde regnet med. Det er meget vigtigt at du og udviklerne har samme opfattelse af hvad der skal laves. Selv dygtige udviklere er ikke tankelæsere, og selvom der er noget DU synes er logisk, er det ikke sikkert det er det for andre.
Fra København
Tilmeldt 14. Nov 06
Indlæg ialt: 241
Skrevet kl. 14:55
Jeg ville ikke turde give dig et estimat baseret på din beskrivelse. Som mange af de andre skriver, så er du nødt til at sætte dig ned og beskrive mere i dybden. Med al respekt for de andre tilbud, der er givet herinde, så kan jeg slet ikke forstå at de tør give et tilbud på sådan en vag beskrivelse. Det kan kun gå galt.

Forestil dig at du skal have bygget et hus. Du snakker med arkitekten som spørger, hvad du regner med. Hvis dit svar er noget i stil med: "Tjoh, noget gulv, lidt tag og så nogle vægge", hvad ville du så tro reaktionen ville være? Og ikke mindst, ville du stole på et tilbud fra arkitektens side eller ville du bruge bare en lille smule mere tid på at sætte lidt flere krav op?

Det er det samme med enhver hjemmeside.

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 16:57
Hej alle.

Tak for de mange svar.

Jeg har lavet en mere udførlig beskrivelse af hvad jeg gerne vil have lavet.

--

Lad os tage udgangspunkt i mesterguiden.dk

Konceptet er sådan set det samme – Dog ikke indenfor samme brancher

Lad os starte med ”bygherre

Denne skal have et login.

Skal kunne oprette, rette, slette opgaver der ønskes løst af ”håndværkere”. Man kan vælge om man vil have tilbuddene pr. telefon, mail eller kan kontaktes på begge måder.

”profil”: skal bestå af Navn, kontaktoplysninger, hjemmeside og evt. adresse.

Håndværkere

Skal have et login.

Skal have en profil – Kort tekst, logo og kontaktoplysninger.

Efter login, skal ”håndværkeren” ramme en ”markedsplads” hvor alle de indsendte opgaver er delt i forskellige kategorier. ”Håndværkeren” kan surfe blandt de forskellige opgaver, og sende et uforpligtende tilbud til dem, han kan tilbyde hjælp.

Siden skal selvfølgelig indtjene en smule.

De to muligheder er:

1. Enten skal der være plads til bannere. Som på mesterguiden.dk vil et lille banner i siden, samt et stort topbanner være passende.

2. ”bygherre” skal betale x antal kr. for at smide sin opgave op. Det er her konceptet stritter lidt i mod andre lignende sider.

I dette tilfælde skal der altså betales x antal kr., ved oprettelse af profil. Det skal selvfølgelig helst være så smertefrit så muligt. Efter betaling skal man få et automatisk genereret password, som man bruger sammen med siden valgte brugernavn.

Højst sandsynligt vil det være sådan at vi starter ud med #1, men der skal være mulighed for at smide online betaling på ”bygherre”, hvis dette bliver relevant.

Det skal være muligt for admin at ligge artikler ind på forsiden. Der skal være et menupunkt der hedder artikler, som indeholder alle ældre artikler. Forsiden skal kun indeholde de 2 seneste. Dette behøver dog ikke at være et automatisk system, men kan gøres manuelt ved et CMS system.

Siden må meget gerne laves så man selv kan rette i tekst og grafik(CMS)

--

Er der nogle der kan give mig tilbud på ovenstående?

Skal jeg lave en mere udførlig beskrivelse, og hvordan skal jeg i så fald gå i dybden med det?

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 17:17
Du kunne evt lave et flowchart, hvis det ikke er udførligt nok, eller gør det aligevel det kan give et hurtigt og godt overblik over det.

Det kan laves på mange måder vores måde er følgende:

Dele de 2 sites op. Og så har/gør vi sådan at alle link simpelthen på alle sider bliver skrevet ned, og så linker man til næste side. Nogle sider har måske flere links til sig, så det med at få organiseret det logisk.

Det giver måske ikke helt mening men prøv at søg på flowchart på google, der er også lavet software til det, men excel kan også sagrens bruges eller papir og blyant. 

Det fede ved ecel er dog at man så kan lave alle links til akitve links hvor man så kan linke til et html dokument feks hvor man så har sat siden op, eller lavet en beskrivelse af hvad siden er for noget osv.  

Det kan gøres meget detaljeret eller meget simpelt, det kommer an på temprament ;-)

Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 19:28
Hej Nikolaj og jer andre.

Mit tilbud står stadig ved (har os tidligere modtaget en email ang. websitet, er den modtaget?)

Jeg synes mit bud på opgaven stadig lyder rimeligt for begge parter, at der så er nogen der kræver mere for denne størrelses løsning er deres *host* :)

God aften til alle iværksættere.

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:30
Hej alle.

Jeg vil meget gerne takke jer alle for svar.

Jeg har erfaret art jeg må lave en meget mere udførlig beskrivelse af de krav jeg har til siden.

Man har jo hørt om folk der har mistet en masse penge på programmører - Jeg vil gøre hvad jeg kan for at få en fast pris, hos en prof.

Jeg vender tilbage snarest.

I mellemtiden hører jeg meget gerne fra folk med erfaringer indenfor lignende projekter

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:46
Det lyder klogt!
Jeg synes det er vigtigt at huske på, at en udførlig og detaljeret kravspecifikation er DIN sikkerhed for at du får det du regner med og forventer. Det der ikke står i kravspecifikaionen kan du ikke forvente du får. Så hvis du har glemt noget, kan det bliver virkelig dyrt senere, når du finder ud af det.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 02:50
Dato: 20-11-2006 22:29:58 Forfatter: Nikolaj Astrup Madsen
Man har jo hørt om folk der har mistet en masse penge på programmører

Ja... vi er nogle farlige sataner ;)

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Jun 07
Indlæg ialt: 1947
Skrevet kl. 12:21
Dato: 19-11-2006 20:48:09 Forfatter: Mikkel deMib Jeg vil som andre har sagt MEGET anbefale dig at du får udarbejdet en meget detaljeret kravspecifikation, for ellers ender det ofte med at du enten bliver skuffet, at det hele bliver forsinket og/eller meget dyrere end du havde regnet med. Det er meget vigtigt at du og udviklerne har samme opfattelse af hvad der skal laves. Selv dygtige udviklere er ikke tankelæsere, og selvom der er noget DU synes er logisk, er det ikke sikkert det er det for andre.

Det kan ikke siges meget mere korrekt end som så. Jeg har arbejdet som systemudvikler i efterkrigsårene (Læs: jeg er gammel) og senere som projektleder, systemchef (som modtager af projekter) og som projektchef og det går som regel altid galt fra start, når det går galt. Ofte er prisen på ting meget meget dyrere, jo senere du finder ud af at der skal laves om.

God forberedelse er guld værd og sæt så alligevel penge af til ændringer, for de kommer, stol på det. Hvis du ikke har beskrevet krav til et system før, så sæt du bare 25-50% af dit fastpristilbud af til ændringer, så rammer du nok ikke helt ved siden af.

Husk, at man ikke efter at have fået fast pris, kan komme og sige, "Aiii.....det hører da også med i prisen", hvis det ikke er med i dine krav.

Nu kan det snart være nok..... ;o)

Tilmeldt 12. Jan 07
Indlæg ialt: 71
Skrevet kl. 14:46
Hej Nikolaj,

Hvis du laver en egentlig kravspecifikation, vil vi også meget gerne give tilbud på opgaven.

Med venlig hilsen Tim Janum / Janum@bellcom.dk / www.bellcom.dk

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)