Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Portal - Hvad koster det?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle.

Hvad koster en portal?

Det kommer selvfølgelig meget an på størrelse, funktioner osv.

Men hvad koster en portal som fx dating.dk(vil overhovedet ikke starte noget med dating)

Jeg spørger da jeg både er nysgerrig, men også går med tanker om en portal. Lad mig forklare lid yderligere:

En portal hvor man logger ind og kan indhente tilbud til den/de opgaver man skal have lavet!

Dvs der skal være en bruger del, og en "firmadel", hvor de firmaer der skal give tilbuddene kan logge ind, se relevante opgaver, lave en profil osv.

Desuden skal det koste et beløb at få adgang til portalen, så der må meget gerne være dankortbetaling/kreditkortbetaling.

Håber jeg har beskrevet det, så det forstås.

Et skyd fra hoften, hvad vil en pris ligge på, hvis det bare skal funke - Programmering og design, fra ingenting til komplet, funktionsdygtig portal?

Fra Give
Tilmeldt 8. Aug 06
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 19:29
Fra Aarhus C
Tilmeldt 4. Nov 05
Indlæg ialt: 302
Fra  dotSEO ApS Skrevet kl. 00:39
Hep hey Nikolaj Astrup Madsen

Nu slyger jeg lige et bud ud på 13.000kr - men hæng dig ikke fast i det!

Det er ganske enkelt et skøn ud fra din beskrivelse af opgaven.

Ønsker du vejledning og/eller en fast pris er du velkommen til at kontakte mig på paw@spyfighter.dk, dog er jeg booket op den næste månede.

Men skriv og lad os tage den der fra.

Paw Hellegaard.

SEO konsulent fra dotSEO ApS: Søgemaskineoptimering

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 18:14
Jeg hører stadig meget gerne, fra personer/firmaer der har erfaringer med portaler med de features beskrevet ovenfor.

Tilmeldt 2. Aug 06
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 12:59
Hejsa

Hvis det er en specifik loesning kan det godt betale sig at faa den programmeret  fra bunden. Jeg har  en udviklingsafdeling  indenfor programmering i bulgarien, og vi har efter haanden udviklet flere portal loesninger.
Programmeringen er billig hernede i forhold til danske firmaer, og kvaliteten er lige saa hoej som DK.

Jeg vil foreslaa du laver en kravspecifikation foer du indhenter nogle priser. Som sagt det er svaert at give et estimat uden en kravspecifikation.

Har du brug for yderligere hjaelp er du velkommen til at sende mig en PM.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 13:38
Sidder selv med et ligende projekt. Vi regner med at skulle ligge imellem 100.000 - 150.000 kr. Det er en pris baseret på tal fra brugerne her og på et andet forum, egne erfaringer (design) og studerende jeg bor sammen med.

Vi kan designe selv da vi er to designere men har valgt at få en ekstra med og så det to programmøre.

Prisen er meget overordnet da vi ikke er gået i detaljer endnu med det, men er så småt begyndt. Der kommer også en deling mellem et bruger site og kunde site.

I prisen er ikke medregnet markedføring, drift af site, undervisningsmateriel osv.

Vi har også kigget på gaver som software og hardware og hvad muligheder der ligger i det.

Men dit projekt lyder da spændende, nu ved jeg du har mobildisko har det noget med musik at gøre ?

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 14:34
Syntes 100.000-150.000 lyder af meget i forhold til:

"En portal hvor man logger ind og kan indhente tilbud til den/de opgaver man skal have lavet!
Dvs der skal være en bruger del, og en "firmadel", hvor de firmaer der skal give tilbuddene kan logge ind, se relevante opgaver, lave en profil osv.

Desuden skal det koste et beløb at få adgang til portalen, så der må meget gerne være dankortbetaling/kreditkortbetaling."

Hvis jeg skulle lave en side ud fra de specifikationer, ville det nok blive et tilbud mellem 20.000-35.000 afhængig af hvor mange funktioner brugere og firmaer skal have. Og så købe designet eksternt til en 5.000-6.000 kr.

Fra Aalborg
Tilmeldt 3. Jan 06
Indlæg ialt: 684
Skrevet kl. 14:47
Jo det var nu ikke Nikolejs projekt men mit som vil komme til at koste det. Det klart kan det laves ved hjælp af en skabelon så koster det ikke meget, men skal det hele bygges op fra bunden og man har lidt avanceret muligheder i forhold til de communitys som findes i dag, så det en anden snak.

Af avanceret ting kunne nævnes:

Shopping system.
Online undervisnings system   (som jeg stadig ikke ved hvordan kunne laves)
Point system.
Forum med mulighed for bruger grupper, live chat mellem brugerne osv.
Selve siden skal kunne bruger indstilles som den indviduelle bruger og kunde ønsker det.
Mulighed for mini sitet (CV) som skal kunne arbejde sammen med kunde sitet.
Karakter givning i galleri med mulighed for mini tuts både fra skaberen og brugeren. (Evt video)
Selvstændigt interface til fil deling på sitet

osv. osv. 

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 14:56
Jeg hører stadig meget gerne, fra personer/firmaer der har erfaringer med portaler med de features beskrevet ovenfor.

Jeg kodede i sin tid MesterGuiden.dk, hvilket ud fra din sparsomme beskrivelse minder mistænkeligt meget om den type applikation du søger (portal er en forkert benævnelse efter min mening). Du må gerne kontakte mig med en detaljeret kravspec, så skal jeg give dig en pris på systemdelen (dvs. ekskl. design).

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  dk Skrevet kl. 19:17
Ja, jeg kan godt se at prisen bliver en anden med de funktioner du nævner. Og at 100.000-150.000 var for dyrt var også ment på hans projekt, det du laver ligger jo nok i den prisklasse, hvis det er det du tager for det.

Men hvis den skal laves ud fra den sparsomme kravspecifikation der er skrevet her, og et par ekstra ting der ikke lige er kommet med. Men uden nogle store features som ikke er beskrevet, vil jeg sige at en pris over max. 25.000 vil være passende, måske lidt dyrere afhængig af hvilken grafiker der laver grafikken.

Og selvfølgelig skal det nok laves fra bunden, men det er dog en "standard opgave", hvor det selvfølgelig skal laves efter den målgruppe siden skal ramme. Men den helt grundlæggende opbygning er der ikke noget nyt i.

Helt basalt handler det vel bare om:

Bruger opret -> skrive en opgavenbeskrivelse

Firma opret -> se opgavebeskrivelse og køb adgang til at kunne besvare disse/give tilbud.

Og så selvfølgelig logind system og mulighed for at ændre sine indtastede oplysninger og andre bruger features (glemt kode og sådan nogle ting).

Men der er ingen grund til at opfinde den dybe tallerken igen for sådan en opgave, for en erfaren programmør i hvert fald.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)