Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

34 år som kunde hos Danske Bank

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashionseller: Det er sgu da heller ikke gratis arbejde for banken. De har tjent masser af penge på kunden, og hvis en nuværende kunde beder om en dybest set ret ubetydelig "tjeneste", så burde det ikke koste noget.

Det er almindelig god service.

Prøv nu lige at holde det på et seriøst niveau!!! Hvordan kan du konkludere ovenstående uden indsigt?

Desuden læser du tydeligtvis ik start indlægget!!! Det er en TIDLIGERE kunde...

TT Tekstforfatter:

Og nej, selvfølgelig er min overordnede ydelse ikke gratis, med det er pressemeddelsen i dét eksempel, jeg tidligere nævnte. Det var en del af min service, ligesom det ville være en del af banken service af yde en lille ekstra tjeneste.

Pressemeddelelsen er ik gratis! Du får den med i købet, hvis man køber andre ydelser ved dig... Ergo er den ik gratis!
Og ja banken sender sikkert kontoudtoget uden at opkræve porto, hvilket kan sammenlignes med dit eksempel...

TT Tekstforfatter:

Du får det til at lyde som, at det er bankens eneste indtægtskilde - at printe 2 år gamle konto-oversigter ud. :-)

Du vil ik arbejde gratis, men forventer at en bank vil...
Du får det til at lyde som om, at bankerne er virksomheder, der stiller alt gratis til rådighed bare man siger ordet service...

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:19

Sidste bemærkning.

Jo, pressemeddelelsen var gratis, idet jeg gav ham både brochuren og pressemeddelsen til den pris, jeg ellers normalt tager for at lave en brochure. Nej, jeg havde måske ikke fået kunden, hvis jeg ikke havde accepteret hans betingelser, men det ændrer ikke ved, at jeg skar en lille ekstra indtægstkilde fra (2000 kr.), ligesom banken kunne have gjort og sendt et langt bedre signal til den nuværende kunde, idet god eller dårlig service spredes lynhurtigt.

Og så gider jeg i øvrigt ikke at kommentere det her mere: Hverken banken eller jeg arbejder gratis overordnet. Men hvis vi tænker længere end lige her og nu og smider nogle små ekstra ydelser i, så skal det nok komme tilbage i form af længerevarende relationer. Mere kompliceret er det ikke.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15094
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:30

TT Tekstforfatter:

Jo, pressemeddelelsen var gratis, idet jeg gav ham både brochuren og pressemeddelsen til den pris, jeg ellers normalt tager for at lave en brochure. Nej, jeg havde måske ikke fået kunden, hvis jeg ikke havde accepteret hans betingelser, men det ændrer ikke ved, at jeg skar en lille ekstra indtægstkilde fra (2000 kr.), ligesom banken kunne have gjort og sendt et langt bedre signal til den nuværende kunde, idet god eller dårlig service spredes lynhurtigt.

Du forstår stadig ik, at ordet gratis betyder ingen påtvungen køb eller lignende... Den pressemeddelelse var ik gratis, da den kun var muligt at få med, hvis kunden købte andre ydelser... Det du gav var en rabat!

Her er der tale om udprintning af kontoudskrifter mm... Hvor er det lige banken tjener penge, hvis de laver denne ydelse gratis? Bemærk her er gratis brugt rigtig, da der ik er noget krav om køb af andre ydelser!

TT Tekstforfatter:

Og så gider jeg i øvrigt ikke at kommentere det her mere: Hverken banken eller jeg arbejder gratis overordnet.

Sjovt at det tog så lang tid at erkende det...

TT Tekstforfatter:

Men hvis vi tænker længere end lige her og nu og smider nogle små ekstra ydelser i, så skal det nok komme tilbage i form af længerevarende relationer. Mere kompliceret er det ikke.

Har du overvejet, hvorfor det måske er, at det er en TIDLIGERE kunde? Vedkommende har vel fundet en anden bank, som matcher vedkommendes behøv og ønsker bedre... Ellers ville det vel have været en nuværende kunde, og så ville service højest sandsynlig være gratis...

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 14:48

Kald det, hvad du vil: Kunden var ikke tvunget til at købet noget som helst hos mig. Han kunne bare være gået videre til en anden tekstforfatter. Men jeg var nødt til at acceptere det for at "beholde" kunden". Det er mig, der måtte opgive noget, ikke kunden. Han havde kun noget at vinde på det. Jeg er da ikke den eneste tekstforfatter, han kunne få en brochure hos. :-)

Rabat eller ej, jeg udførte flere timers gratis arbejde for at få lov til at tjene penge på brochuren, beholde kunden og forhåbentligt få en god reference. Jeg gik glip af en hel del flere penge end banken ville være gået glip af, hvis de havde udprintet mine konto-oversigter mere eller mindre gratis, da jeg var kunde i Danske Bank for 5 år siden.

En pressemeddelelse er jo ikke en vare, man bare trækker ned fra hylden og giver rabat på. Der ligger arbejde i det, så hvadenten du vil kalde det rabat eller noget helt andet, så var arbejdet med selve pressemeddelelsen gratis.

Du lægger så meget vægt på, at det er en tidligere kunde. Pointen er, at man hurtigt sender et dårligt signal overfor andre kunder -- ligesom trådstarter -- og dét kan efter min mening ikke betale sig.Vi snakker om et par sølle udprint, hverken mere eller mindre.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 15:15

TT Tekstforfatter:

Kald det, hvad du vil: Kunden var ikke tvunget til at købet noget som helst hos mig. Han kunne bare være gået videre til en anden tekstforfatter. Men jeg var nødt til at acceptere det for at "beholde" kunden". Det er mig, der måtte opgive noget, ikke kunden. Han havde kun noget at vinde på det. Jeg er da ikke den eneste tekstforfatter, han kunne få en brochure hos. :-)

Rabat eller ej, jeg udførte flere timers gratis arbejde for at få lov til at tjene penge på brochuren, beholde kunden og forhåbentligt få en god reference. Jeg gik glip af en hel del flere penge end banken ville være gået glip af, hvis de havde udprintet mine konto-oversigter mere eller mindre gratis, da jeg var kunde i Danske Bank for 5 år siden.

En pressemeddelelse er jo ikke en vare, man bare trækker ned fra hylden og giver rabat på. Der ligger arbejde i det, så hvadenten du vil kalde det rabat eller noget helt andet, så var arbejdet med selve pressemeddelelsen gratis.

Du lægger så meget vægt på, at det er en tidligere kunde. Pointen er, at man hurtigt sender et dårligt signal overfor andre kunder -- ligesom trådstarter -- og dét kan efter min mening ikke betale sig.Vi snakker om et par sølle udprint, hverken mere eller mindre.

Thomas

www.tt-tekstforfatter.dk

Vil du havde lavet pressemeddelelsen uden han havde købt brochuren?

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Side 5 ud af 5 (45 indlæg)