Hej Michael. Tak for svaret. Det hjalp faktisk rigtig meget. Jeg har aldrig været i fogedretten før og har ikke det mindste tillid til SKAT, så derfor er jeg nervøs. Men du nævner to ting, der beroliger mig. 1.
I den retning behøver, jeg så ikke at være nervøs. 2.
..."og derfor kan Skat være ret åben om det de laver" Hvis det er tilfældet, kan jeg jo være helt rolig. Den eneste begrundelse de er kommet med, er at personen selv har opgivet sin bankkonto til at være den der skulle foretages udlæg i og derfor fastholder de kravet. Hvis de spiller med åbne kort, som du siger og i virkeligheden har en anden begrundelse, ville de vel have informeret mig om det ikke? ..... spændende :-)
|
Hej igen
I morgen er du meget klogere, - men husk nu at få spurgt medarbejderen fra Skat om hvad der nu skal ske i din sag. Skat kan være tunge at danse med, så hvis du er heldig så kender Skats repræsentant din sag.
Det kan også ske at de har sendt en jurastuderende, der bare skal vise dommeren/fuldmægtigen deres begæring. Det er lidt mere surt, men lad os nu krydse fingre for at der kommer en afklaring ;-)
Du skal dog ikke være så nervøs for selve retsmødet, - det er ikke som på amerikanske film. Det er mere afslappet i et rum hvor der kun er jer tilstede, og den fuldmægtige/dommeren skal vejlede dig, hvis der er noget du er i tvivl om.
Pøj, pøj med det.
Michael