Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skat har foretaget udlæg, men i hvor meget?

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)
Tilmeldt 19. Apr 10
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael.

Tak for svaret. Det hjalp faktisk rigtig meget. Jeg har aldrig været i fogedretten før og har ikke det mindste tillid til SKAT, så derfor er jeg nervøs. Men du nævner to ting, der beroliger mig.

1.

Dyrebilen.dk:

Du skal bare huske på, at hvis familiemedlemmets konto også er brugt til at betale for ting der er indkøbt til firmaet,  så kan Skat vurdere at vedkommende er andet og mere end bare perifært tilknyttet.

I den retning behøver, jeg så ikke at være nervøs.

2.

Dyrebilen.dk:

Det får du jo alt sammen svar på i morgen, den skjulte dagsorden er måske mere nervøsitet fra din side, og her skal du vide at man kan sammenkøre registre og korttransaktioner m.v. så der er i virkeligheden ikke meget man kan holde skjult for Skat, og derfor kan Skat være ret åben om det de laver.

..."og derfor kan Skat være ret åben om det de laver"

Hvis det er tilfældet, kan jeg jo være helt rolig. Den eneste begrundelse de er kommet med, er at personen selv har opgivet sin bankkonto til at være den der skulle foretages udlæg i og derfor fastholder de kravet. Hvis de spiller med åbne kort, som du siger og i virkeligheden har en anden begrundelse, ville de vel have informeret mig om det ikke?

..... spændende :-)

Tilmeldt 10. Aug 08
Indlæg ialt: 979
Skrevet kl. 16:42

Hej igen

I morgen er du meget klogere, - men husk nu at få spurgt medarbejderen fra Skat om hvad der nu skal ske i din sag. Skat kan være tunge at danse med, så hvis du er heldig så kender Skats repræsentant din sag.

Det kan også ske at de har sendt en jurastuderende, der bare skal vise dommeren/fuldmægtigen deres begæring. Det er lidt mere surt, men lad os nu krydse fingre for at der kommer en afklaring ;-)

Du skal dog ikke være så nervøs for selve retsmødet, - det er ikke som på amerikanske film. Det er mere afslappet i et rum hvor der kun er jer tilstede, og den fuldmægtige/dommeren skal vejlede dig, hvis der er noget du er i tvivl om.

Pøj, pøj med det.

Michael 

Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 17:15

Okay, tak. Det skal jeg huske Smile

Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 16:02

Hej.

Ingenting at være nervøs  for. Der mødte to fogeder op fra SKAT, som egentlig godt vidste, at det var forkert, at gøre udlæg i en privat lønkonto.

At de fastholdte kravet var dels en principsag (SKAT fastholder ALTID et krav trods påviselig fejl og lader fogedretten afgøre "tvisten")

Og dels at de ikke kunne være sikker på om det virkelig var en privat konto, hvor der ikke var gået penge ind fra firmaet. At de ikke havde bedt om dokumentation for dette, var ifølge SKAT fordi, de ikke havde bemyndigelse til at bede om det. Hmm...

Hele besværet kunne altså være undgået, hvis SKAT havde holdt sig til reglerne omkring udlæget og ved den første henvendelse enten havde rettet op på fejlen eller begrundet fastholdelsen af kravet med ovennævnte tvivl.

Nå, men fogedretten afgjorde at udlæget var ulovligt og at pengene skulle tilbageføres :-)

Desværre har tilliden til SKAT fået et alvorligt knæk. Jeg tror ikke på at "SKAT er til at tale med". Jeg tror heller ikke på retfærdighed og fairplay fra SKAT. De omgås gerne reglerne for at fremme deres egen sag.

Tak til jer alle for at deltage i denne tråd :-)

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 16:07

Tsk Tsk... Det er blandt andet derfor man ikke skal opbevare sine penge et sted hvor SKAT kan finde dem.

xxx

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nordica:
Hele besværet kunne altså være undgået, hvis SKAT havde holdt sig til reglerne omkring udlæget og ved den første henvendelse enten havde rettet op på fejlen eller begrundet fastholdelsen af kravet med ovennævnte tvivl.

Nu ved jeg godt jeg er lidt hård - men jeg vil tillade mig at omformulere ovenstående til:

Hele besværet kunne være undgået, hvis du havde sørget for at betale SKAT allerede fra starten af og ikke ignoreret deres rykker...... Ganske enkelt.

/Jesper

Tilmeldt 19. Apr 10
Skrevet kl. 17:33
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 3 person

Jesper Norbøll:
Hele besværet kunne være undgået, hvis du havde sørget for at betale SKAT allerede fra starten af og ikke ignoreret deres rykker...... Ganske enkelt.

Hej Jesper.

Hvem siger, at jeg ignorede deres rykker?

Det lyder til at du synes, det er helt i orden, at SKAT bare spærrer konti efter for-godt-befindende. Det var jo hverken min eller firmaets konto, der blev spærret, så det var jo ikke mig der havde det største besvær (i den forbindelse). Hvis jeg havde haft pengene havde jeg da betalt SKAT det fulde beløb. Hvem f..... vil ikke gerne undgå at skylde nogen som helst penge. Men det er altså en situation man kan havne i, (især) som ny iværksætter, hvor gælden pludselig kan vokse en over hovedet.

Det betyder da ikke, at fordi du tilfældigvis er SKAT, kan du tillade dig, at behandle alle i skyldnerens omgangskreds (samt skyldneren) som kriminelle og uberettiget spærre deres konti og hæve deres penge. Eller er det bare "ti fire", når man er så uforsigtige, at omgås de "forkerte" mennesker? (dem som skylder SKAT penge)

Og hvad med min negative angivelse? I den forbindelse tager SKAT sig også vældig god tid. Det er åbenbart kun borgerne, der skal have fart på og betale, hvad de skylder.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 19:53

Du skrev selv i dit første indlæg i denne tråd, at:

"....Jeg har fået en rykker, men er ikke blevet sendt til inkasso eller fogeden."
Det læste jeg så måske fejlagtigt som om du havde modtaget en rykker fra dem, men havde ikke gjort noget yderligere. Men hvis du allerede har reageret på rykkeren, så er jeg ikke helt med på hvorfor SKAT så pludselig kommer og tager udlæg. Normalt plejer SKAT ikke at bevæge sig ud i sådan noget, med mindre at der netop ikke har været nogen reaktion.

Mit hårde svar var blot det faktum, at hvis du ikke var kommet bagud med betalingerne til SKAT havde det problem ikke eksisteret. Det er ikke ensbetydende med at jeg syntes at det er i orden, at SKAT går ind og tager udlæg i en konto - og navnlig ikke en som så ikke engang er den korrekte.

Og ja, det med at stå med røven økonomisk i klemme kan ske for alle - også for ældre og mere erfarende iværksættere. Men hvordan man håndterer situationen er helt afgørende og som jeg tidligere har skrevet i denne tråd, så er SKAT de sidste jeg vil anbefale man forsøger at rulle sig ud med. Ikke fordi de nødvendigvis har ret i alt de gør, men fordi de er forbandet svære at kæmpe med og det meget hurtigt kan ende ud i en ulig kamp i stil med den du selv står i.

/Jesper

Side 3 ud af 3 (28 indlæg)